video thumb

Youtube جدید‌ترین متهم پرونده‌ی BitConnect

خلاصه مطلب

  • طبق آخرین گزارشات به نظر می‌رسد که وب‌سایت یوتیوب به دلیل عدم حذف ویدئو‌های تبلیغاتی BitConnect

طبق اسناد دادگاهی که در روز سوم جولای منتشر شده است، وب‌سایت یوتیوب(Youtube) به عنوان متهم به یکی از پرونده‌های مرتبط با BitConnect اضافه شده است. این دادخواست ابتدا در روز ۲۴ ژانویه توسط شش نفر از نمایندگان شرکت حقوقی Silver Miller به ثبت رسید. شاکیان ادعا کردند که پلت‌فرم وام‌دهی رمزنگاری BitConnect اوراق بهادار

شاکیان مدعی شده‌اند که مجموع میزان خسارت وارد شده به آن‌ها حدود ۷۷ هزار دلار بوده است و شرکت BitConnect از این سرمایه‌ها برای رفع انتظارات سرمایه‌گذاران جدید و بازپرداخت سود آن‌ها استفاده کرده است(به عبارتی با استفاده از سپرده‌های کاربران قدیمی‌تر اقدام به پرداخت سود برای مشتریان جدید کرده است).

طبق گزارشات، در مدارک ارائه شده توسط دادگاه، BitConnect و تمامی اشخاص وابسته به آن تعداد زیادی ویدئو‌های تبلیغاتی را در وب‌سایت یوتیوب منتشر کرده‌اند که باعث فریفتن و افزایش تمایل کاربران به سرمایه‌گذاری در این طرح هرمی و متقلب شده است. وب‌سایت Youtube متهم است که ویدئو‌های منتشر شده را حذف و ضبط نکرده است و این امر موجب شده تعداد بیشماری از کاربران این وب‌سایت متضرر شوند و سطح این سرمایه‌گذاری غیرقانونی نیز ارتقاء یابد.

بنا به گزارشات منتشر شده، ۱۰ نفر از افرادی که برای BitConnect تبلیغات می‌کردند، چیزی در حدود ۷۰ هزار ساعت ویدئوی دارای محتوای اصلاح نشده منتشر کرده است که بیش از ۵۸ میلیون بازدید داشته‌اند. این اسناد عنوان می‌کند که میزان بازدید بالا از این ویدئو‌های تبلیغاتی باعث افزایش کاذب آستانه‌ی استاندارد‌های لازم و جلب اعتماد کاربران شده است.

در این بین، به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از کاربران یوتیوب نیز ویدئو‌های مختلفی با عناوینی همچون “توضیح بیشتر در مورد اینکه اسکم BitConnect چگونه عمل می‌کند” و یا “توضیح در مورد کلاهبرداری BitConnect توسط کریگ گرانت” و از این قبیل موارد منتشر کرده‌اند تا دیگر کاربران را از فعالیت‌های جعلی BitConnet آگاه کنند.

دیوید سیلور(David Silver) از طرف شرکت Silver Miller گفت:

این پرونده در مورد این موضوع نیست که وب‌سایت یوتیوب اقدام به انتشار یا تبلیغ محتوا بر روی سایت خود کرده است؛ در واقع این مورد در رابطه با مسئولیت‌های ناشی از عدم توانایی یوتیوب برای عکس‌العمل در رابطه با محتوایی که مستقیما بر روی وب‌سایت‌ آن‌ها منتشر شده است می‌باشد، چونکه پس از آگاه شدن از مشکلات این محتوا و آسیب‌های قابل پیش‌بینی که توسط شرکای تبلیغاتی منتشر شده ، هیچ کاری برای رفع آن انجام نداده است. یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: اگر در کنار سگ‌ها بخوابید، ممکن است کک بگیرید.

شاکیان اعلام کردند که وب‌سایت یوتیوب تنها با یک جستجوی ساده و مناسب در پایگاه داده‌های خودش می‌توانست ویدئو‌های مضر مرتبط با BitConnect را حذف کند، اما به جای آن، این وب‌سایت افزایش روز افزون تعداد بازدید‌های ویدئو‌های مربوط به BitConnect را قبول کرد و به آن‌ها اجازه‌ی ادامه‌ی فعالیت داد، که این روند منجر به افزایش تعداد قربانیان از تمامی اقشار جامعه شده است.

در این اسناد به کمپانی اصلی Google LLC نیز اشاره شده است که آن‌ها خط‌مشی مربوط به محصولات مالی خود را تغییر دادند تا همه‌ی تبلیغات مربوط به رمزارزها و تمامی محتوای مبتنی بر آن‌ها به دلیل آسیب احتمالی به کاربران پلت‌فرم‌های زیر مجموعه‌ی آن‌ها، از جمله تبلیغات مربوط به یوتیوب حذف شوند. در این سند نتیجه‌گیری شده است که:

وب‌سایت یوتیوب به عنوان یک محافظ در انجام حفاظت از کاربران خود شکست خورده است و به آن‌ها در رابطه با این موضوع هشدار نداده؛ این بسیار بد است که یوتیوب نتوانسته از آسیب پروتکل‌های تبلیغاتی و الگوریتم‌های اختصاصی جلوگیری به عمل آورد.

نظر شما در رابطه با عدم حذف ویدئو‌های تبلیغاتی BitConnect از طرف یوتیوب چیست؟ آیا یوتیوب عمدا از انجام این کار سر باز زده‌ است تا میزان بازدید‌های وب‌سایت افزایش یابد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.