video thumb

علل رکورد پایین ترین قیمت در سال ۲۰۱۸ بیت کوین چیست

بیت کوین

در یکشنبه ای که گذشت ارزش هر واحد بیت کوین تا ۵۷۸۷ دلار افت کرد که این میزان در تمام سال جاری میلادی سابقه نداشته. بنا بر گزارش کوین دسک در ۶ فوریه (۱۷ بهمن ماه سال ۹۶) ارزش این ارز مجازی

حتی در ماه های گذشته تعدادی از کارشناسان هشدار داده بودند که احتمالاً حباب  بیت کوین به زودی خواهد ترکید. در سال ۲۰۱۸ بیت کوین ۵۶ درصد از ارزش خود را از دست داده. در حالی که تنها در ۲۰۱۷ به میزان ۱۳۰۰ درصد رشد کرده بود.

از جمله اتفاقاتی که اخیراً تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین گذاشته بود می توان به انتشار اخبار منفی در مورد این رمز پول اشاره کرد. نتیجه تحقیقی که در چند هفته قبل منتشر شده بود خبر از دستکاری هایی می داد که موجب شده بود قیمت بیت کوین تا ۲۰ هزار دلار افزایش پیدا کند.

گفته شده بود که احتمالاً صادر کنندگان ارز مجازی تِتِر که پشتوانه آن دلار است در این دستکاری ها اثر گذار بوده اند. در این باره اعلام شده بود که پلتفرم تبادل ارزی بیتفَینکس از تتر

البته موارد دیگری نیز در کاهش ارزش بیت کوین اثر گذار بوده اند، که از آن جمله می توان به محدودیت هایی اشاره کرد که اخیراً ژاپن بر تبادل ارزهای دیجیتال اعمال کرده بود. تنظیم کننده قوانین مالی ژاپن به ۶ صرافی دستور داده بود بهبودهایی را در سیستم های ضد پول شویی خود اعمال کنند. در این بین «بیت فلایر» از بزرگترین صرافی های ارز مجازی به حساب می آید.

همچنین خبر هک شدن صرافی بزرگ Bithumb

بیت کوین

علاوه بر بیت کوین، ارزهای مجازی دیگر نیز افت ارزش را تجربه کردند. در بین آنها می توان به اتریوم

بنا به عقیده «توماس لی» هم-بنیانگذار و از مدیران موسسه تحقیقات بازار «Fundstrat» به نظر می رسد درخواست های سازمانی و نیز خرد برای رمز پول ها در سال ۲۰۱۸ نیز افزایش داشته باشد، البته تصمیمات قانون گذارانی از جمله کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) می تواند بر این مسئله تأثیر منفی بگذارد.

در زمان نگارش این مطلب ارزش بیت کوین ۶۱۵۴ است.