video thumb

افت قیمت بازار ارز های دیجیتال و بیت کوین کش

لیست عناوین این مطلب

تحلیل بازار بیت کوین کش (BCH)نشانگر های تکنیکال BCH/USDتحلیل بازار بیت کوین روز جمعه مورخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین ۶۱۳۵ دلار به ازای هر واحد BTC بود. پدر رمزارز ها تا آنجا که حجم مبادلات BTC میزان ۴٫۳ میلیارد دلار بوده، بیشترین سهم در کل حجم مبادله رمزارز ها در روز گذشته را به خود اختصاص داد. ارزش کل بازار غول ارز های دیجیتال (در زمان نگارش مطلب) ۱۰۶ میلیارد دلار بوده و ۴۰٫۷ درصد از سهم کل بازار رمزارز ها را در اختیار دارد که نسبت به هفته گذشته افزایشی جزئی داشته است. صرافی هایی که بیشترین حجم مبادلات را برای BTC رقم زده اند عبارتند از: Binance, Bitfinex, Okex, Houbi و Bitflyer. نظر به کاهش حجم ین ژاپن، ۶۰ درصد از مبادلات مورخ ۲۲ ژوئن به این ارز فیات اختصاص داشته است. پس از ین، USD میزان ۳۱ درصد، دلار تتر ۷ درصد، یورو ۱٫۹ درصد و در نهایت KRW معادل ۱٫۱ درصد از حجم مبادلات را به خود اختصاص دادند. نشانگر های تکنیکال BTC/USDبازار ارز های دیجیتال با سقوط و EOS با عذاب مواجه شده استرای نهایی: شک به قدرت پابرجاست

خرس های بازار رمزارز ها بازگشتند

 تنها چند روز پیش بود که BTC

این افت قیمت ارز های دیجیتال پس از اعلام FSA ژاپن به صرافی ها مبنی بر ارتقاء سیستم ها و فرآیند ضد پول شویی خود آغاز گردید. البته ما واقعا نمی دانیم این بیانیه دلیل واقعی این ریزش قیمت باشد یا نه، اما تریدر ها و دلالان بازار این دو موضوع را به هم مرتبط دانسته اند.

تحلیل بازار بیت کوین کش (BCH)

تحلیل بازار در زمان نگارش، به این شرح است که قیمت بیت کوین کش در محدوده ۷۵۹ دلار به ازای هر واحد BCH قرار دارد. نظر به حجم مبادلات طی روز گذشته به ارزش حداکثر ۴۹۶ میلیون دلار، بیت کوین کش پنجمین رمزارز پرمبادله بازار بود. در حال حاضر ارزش بازار بیت کوین کش ۱۳٫۲ میلیارد دلار می باشد. صرافی هایی که بیشترین مبادله بیت کوین کش را رقم زدند عبارتند از: Okex, Bitfinex, Houbi, Hitbtc و EXX.

به همین ترتیب، بیشترین جفت مبادله شده با بیت کوین کش

نشانگر های تکنیکال BCH/USD

نگاهی به نمودار به ما نشان خواهد داد که اوضاع امروز بازار خراب تر از تحلیل بازار پیشین است. نظر به نمودار ۴ ساعته BCH/USD در Bitfinex، دو میانگین حرکتی ساده (SMA 100 & 200) شکافی عمیق بین یکدیگر دارند. خط کوتاه مدت SMA100 به خوبی زیر بلند مدت تر SMA200 دیده شده که نشان می دهد این سرازیری به حداقل مقاومت ختم خواهد شد. با این وجود میانگین حرکتی همگرایی و واگرایی (MACd) حرکت آرامی رو به پائین داشته و ممکن است طی چند ساعت آینده بهبود یافته و رو به صعود باز گردد.

در زمان نگارش این مطلب، شاخص نسبی قدرت (RSI) شرایط فروش شدید را در محدوده ۲۹ نشان می دهد. این عامل همراه با حجم مبادلات بیانگر احتمال بازگشت کوچک خط روند در کوتاه مدت است. با نگاهی به لیست سفارشات در می یابیم گاو های این بازار برای حرکت رو به بالا نیازمند تجمیع قدرت خود به منظور گذشتن از خط مقاومت سنگین ۸۰۰ دلار هستند.

همچنین اگر گاو های بازار تمام تلاش خود را برای صعود به کار گیرند، خط مقاومت دیگری در محدوده ۸۷۵ دلار وجود دارد که پیش از پایان انرژی می باید از آن عبور کنند. اما در صورت بازگشتی نزولی، خرس های بازار با توقفی بین نقطه قوت کنونی و محدوده ۶۸۰ دلار، چنان که در حال حاضر پایه های محکم در این محدوده وجود دارد، مواجه خواهند بود.

تحلیل بازار بیت کوین

روز جمعه مورخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین ۶۱۳۵ دلار به ازای هر واحد BTC بود. پدر رمزارز ها تا آنجا که حجم مبادلات BTC میزان ۴٫۳ میلیارد دلار بوده، بیشترین سهم در کل حجم مبادله رمزارز ها در روز گذشته را به خود اختصاص داد. ارزش کل بازار غول ارز های دیجیتال (در زمان نگارش مطلب) ۱۰۶ میلیارد دلار بوده و ۴۰٫۷ درصد از سهم کل بازار رمزارز ها را در اختیار دارد که نسبت به هفته گذشته افزایشی جزئی داشته است.

صرافی هایی که بیشترین حجم مبادلات را برای BTC رقم زده اند عبارتند از: Binance, Bitfinex, Okex, Houbi و Bitflyer. نظر به کاهش حجم ین ژاپن، ۶۰ درصد از مبادلات مورخ ۲۲ ژوئن به این ارز فیات اختصاص داشته است. پس از ین، USD میزان ۳۱ درصد، دلار تتر ۷ درصد، یورو ۱٫۹ درصد و در نهایت KRW معادل ۱٫۱ درصد از حجم مبادلات را به خود اختصاص دادند.

نشانگر های تکنیکال BTC/USD

اگر نمودار ۴ ساعته برای جفت بیت کوین به دلار را در صرافی های Coinbase و Bitstamp بنگریم، در مقایسه با تحلیل بازار BCH/USD عملکردی مشابه را می بینیم. SMA100 زیر خط SMA200 دیده می شود که باز هم بیانگر احتمال ادامه سلطه خرس ها بر این بازار است. MACd صعودی اندک را تجربه نمود اما هم اکنون مجددا به مسیر سرازیری بازگشته است. سطوح RSI نیز در محدوده -۲۱ قرار دارد که گویای وضعیت فروش بیش از حد است.

گاو های بازار BTC برای صعود نیازمند پرشی بلند تر از محدوده ۶۴۰۰ دلار هستند و مقاومتی سنگین تر را در منطقه ۶۷۰۰ دلار مواجه خواهند شد که بیت کوین چند روزِ گذشته را در این محدوده قیمتی سپری نموده است. از سوی دیگر خرس ها می باید از حد فاصل محدوده کنونی قیمت تا خط ۵۴۰۰ دلار را پشت سر بگذارند که دست کم فعلا در محاصره ی دیواره ای کوه مانند از سفارشات خرید است.

بازار ارز های دیجیتال با سقوط و EOS با عذاب مواجه شده است

در مجموع بیشتر ارز های دیجیتال رتبه دار افت ارزش داشته اند و رتبه دوم ارزش بازار با کاهش ۱۰٫۷ درصدی به اتریوم تعلق دارد. قیمت هر واحد ETH به ۴۷۴ دلار رسیده است که نزول ۵٫۲ درصدی را طی هفته گذشته برای این رمزارز رقم زده است. رتبه سوم ارزش بازار از آن توکن XRP شرکت ریپل است که قیمت هر واحد از آن با افت ۷ درصدی امروز به ۴۹ سنت رسید. در پایان رتبه پنجم نیز پس از بیت کوین کش در اختیار EOS است، اما امروز این توکن سقوط ۱۶٫۸ درصدی را به جان خریده است. با تراشیده شدن ۲۰٫۳ درصد از ارزش توکنِ این رمزارزِ مدعی غیر متمرکز سازی، طی هفته گذشته، قیمت هر واحد آن به ۸٫۶۳ دلار نزول کرد.

رای نهایی: شک به قدرت پابرجاست

با نزدیک شدن به پایان هفته رای امروز نگاهی غم انگیز را برای بازار و به مراتب منفی تر از تحلیل بازار پیشین در هفته گذشته رقم می زند. تریدر ها نزول های جدیدی به سطوحی پایین تر را می خوانند و بسیاری آسمان روشن تر رمزارز ها را در کوتاه مدت به شدت مشکوک می دانند.

البته عموم نسبت به بلند مدتِ بازار بسیار خوش بینند اما فعلا کسی مطمئن نیست این رانش خرسی تا کی ادامه خواهد داشت. به گفته ناظران بازار (از جمله خود نویسنده)، سال ۲۰۱۸ مانند ۲۰۱۴ نخواهد بود، گرچه ممکن است در شرایط مشابهی قرار گرفته باشیم که احتمال دارد همان اندازه طول بکشد.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.