video thumb

ساخت«ساحل کریپتو» توسط کره جنوبی برای کسب و کارهای حوزه ارزهای دیجیتال

دولت کره جنوبی در راستای کسب بهره‌وری و استفاده مناسب شرکت‌ها از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین

در سال‌های اخیر تکنولوژی بلاک چین

در این راستا بر اساس گزارشات محلی منتشر شده، دولت کره جنوبی قصد دارد که یک مرکز بلاک چین را در شهر بوسان تأسیس نماید تا شرکت‌ها و پروژه‌های مربوط به ارزهای دیجیتال و بلاک چین را به صورت متحد و یکپارچه در آورده و سرعت و شکل و شمایل متمرکزتری را به پروژه‌ها داده باشد. این ایده ساحل کریپتو (Crypto Beach) نام دارد که از پروژه‌ی دره کریپتو (Crypto valley) در شهر زوگ سوئیس الهام گرفته است.

آقای ژونگ ژئون به عنوان رئیس اتحادیه ICT همسو با تجارت، در کنفرانس بین‌المللی بلاک چین که در سال ۲۰۱۸ در شهر سئول برگزار شد، پروژه‌ها و نقشه‌های کره جنوبی در زمینه فعالیت‌های ارز دیجیتال را این چنین بیان نمود:

ما نیازمند مکانی اختصاصی به مانند دره کریپتو که در سوئیس قرار دارد، هستیم  تا بتوانیم صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین را متحد کرده و باعث رونق در این زمینه شویم. در این راستا مکانی را تحت عنوان ساحل کریپتو در منطقه‌ی Haeundae شهر بوسان احداث خواهیم نمود. همچنین قصد داریم که این موضوعات را در قالب کنفرانسی در شهر بوسان با عموم مطرح نماییم.

در ادامه ژئون، نگرانی‌های خود در مورد کمبود آگاهی‌های دولت درباره‌ی صنعت ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین را مطرح نمود و به مشکلات شرکت‌ها و پروژه‌های ارزهای دیجیتال با قانون گذاری‌های دولت اشاره کرد. ساحل کریپتو در بخش ساحلی منطقه‌ی Haeundae بوسان بهره بردای خواهد شد. این مکان به عنوان جایی تأثیر گذار شناخته شده و توریست‌های زیادی را به خود جذب خواهد نمود و بعلاوه به عنوان یک مرکز توسعه‌ی تجاری شناخته خواهد شد.

کره جنوبی برای کسب و کارهای حوزه ارزهای دیجیتال «ساحل کریپتو» می‌سازد !

در این بین دولت کره جنوبی می‌داند که بسیاری از شرکت‌ها و افراد سرمایه گذار در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال و بلاک چین، به دلیل عدم وجود شرایط مناسب برای سرمایه گذاری در کره جنوبی، این کشور را ترک کرده و پروژه‌های خود را در مکان‌های مناسب‌تری  مانند سنگاپور و سوئیس عملی نموده‌اند. برای جلوگیری از این شرایط، مجمع بین‌المللی کره جنوبی پیشنهادات مناسبی را برای صدور اجازه‌ی فعالیت ICO ها و سایر پروژه‌های ارزهای دیجیتال در قالب قوانین منعطف و ملایم، مطرح نمودند و اذعان داشت که دولت در قبال وظایف خود در زمینه ارزهای دیجیتال به حد کافی خوب عمل نکرده و برای جلوگیری از تکرار شدن این چنین اتفاقات و موقعیت‌هایی، قصد دارد دارد که محیط‌های تجاری کارآمدی را برای ارزهای دیجیتال و صنعت بلاک چین به وجود آورد.

این بدان معناست که کره جنوبی با مزیت‌های استفاده و پیاده سازی ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین آشنا شده که علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، قادر هستند که سودها و مزایای بسیاری را برای دولت همراه داشته و سرمایه‌های بی شماری را در این زمینه جذب نمایند که کشورهای سوئیس و امارات متحده عربی فعالیت‌هایی را در این زمینه و در قالب  دره کریپتو و « منطقه‌ی مخصوص تجاری » انجام داده‌اند. در سوئیس از ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین بیش‌تر برای استفاده در بانکداری و در امارات متحده عربی بیش‌تر در زمینه‌ی مسافرت و پرداخت‌های بدون مالیات استفاده شده و کشور چین نیز اخیراً به تکاپو در این زمینه پرداخته و سرمایه گذاری‌ای در حدود ۱٫۶ میلیارد دلار در بحث ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین انجام داده است.

منبع: btcmanager