سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

هک و سرقت رمزارز به ارزش ۳۱ میلیون دلار در صرافی Bithumb

لیست عناوین این مطلب

گزارش پایگاه خبری بیت کوین در ادامه گزارش روئیترز از هک بزرگترین صرافی کره جنوبی، پایگاه خبری بیت کوین نیز این خبر تلخ را چنین پوشش داد: در کمتر از دو هفته دومین صرافی کره جنوبی بعد از صرافی Coinrail، هدف هک قرار گرفت و بیش از ۳۱ میلیون دلار به سرقت رفت. به گزارش خبرگزاری های محلی، اوایل ماه جاری، هفتمین صرافی بزرگ ارز های مجازی کره جنوبی، Coinrail، خبر هک شدن خود و از دست دادن بین ۳۷٫۲ تا ۴۰ میلیون دلار را اعلام نمود. حوالی ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه، Bithumb طی انتشار یک توئیت، عموم را از تعلیق واریز ها و تغییر سیستم کیف پول خود به منظور افزایش امنیت مطلع نمود. این صرافی با عذر خواهی بابت این اتفاق از مشتریان خود درخواست داشت: “هیچ موجودی ای به آدرس های کیف پول دومین حمله در کمتر از یک ماه، آسیب پذیری هایی که اکسچینج های رمزارزی با آن مواجه هستند را برجسته می نماید. چنانکه Bithumb به روئیترز نیز بیان نموده به بود، به Yonhap News نیز اظهار داشت: “دارایی های از دست رفته در این سرقت را از موجودی اختصاصی این صرافی جبران خواهد نمود” و در ادامه افزود: “دارایی تمام مشتریان به کیف پول آفلاین امن موجود در پلتفرم منتقل نموده که اتصال مستقیم به اینترنت ندارد.” بازار ارز های رمزنگاری شده در پی حادثه صرافی Bithumb در لحظه تکان خورد

بیانیه صرافی Bithumb

Bithumb طی انتشار بیانیه ای در وب سایت خود مبتنی بر اعلام سرقت ، بیان داشت:

“بین اواخر دیروز لغایت اوایل صبح امروز، مقادیری ارز رمزنگاری شده به ارزش ۳۵ میلیارد WON طی هک، به سرقت رفته است.”

این صرافی اظهار داشت:

“ارز های رمزنگاری شده مسروقه را از دارایی های خود صرافی جبران می نماییم و تمامی دارایی های کاربران را به کیف پول سرد (Cold Wallet) امنی منتقل گردیده است.”

رویترز می گوید دسترسی سریع به مقامات رسمی Bithumb برای دریافت نظرات و اطلاعات بیشتر در این خصوص میسر نگردیده است.

گزارش پایگاه خبری بیت کوین

در ادامه گزارش روئیترز از هک بزرگترین صرافی کره جنوبی، پایگاه خبری بیت کوین نیز این خبر تلخ را چنین پوشش داد:

در کمتر از دو هفته دومین صرافی کره جنوبی بعد از صرافی Coinrail، هدف هک قرار گرفت و بیش از ۳۱ میلیون دلار به سرقت رفت. به گزارش خبرگزاری های محلی، اوایل ماه جاری، هفتمین صرافی بزرگ ارز های مجازی کره جنوبی، Coinrail، خبر هک شدن خود و از دست دادن بین ۳۷٫۲ تا ۴۰ میلیون دلار را اعلام نمود.

حوالی ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه، Bithumb طی انتشار یک توئیت، عموم را از تعلیق واریز ها و تغییر سیستم کیف پول خود به منظور افزایش امنیت مطلع نمود. این صرافی با عذر خواهی بابت این اتفاق از مشتریان خود درخواست داشت:

“هیچ موجودی ای به آدرس های کیف پول

دومین حمله در کمتر از یک ماه، آسیب پذیری هایی که اکسچینج های رمزارزی با آن مواجه هستند را برجسته می نماید.

چنانکه Bithumb به روئیترز نیز بیان نموده به بود، به Yonhap News نیز اظهار داشت:

“دارایی های از دست رفته در این سرقت را از موجودی اختصاصی این صرافی جبران خواهد نمود”

و در ادامه افزود:

“دارایی تمام مشتریان به کیف پول آفلاین امن موجود در پلتفرم منتقل نموده که اتصال مستقیم به اینترنت ندارد.”

بازار ارز های رمزنگاری شده در پی حادثه صرافی Bithumb در لحظه تکان خورد

به گزارش خبرگزاری Yonhap News، به نقل از صرافی Btrade، قیمت هر واحد بیت کوین در ساعت ۱۱ صبح ۳٫۸۸ درصد سقوط کرد و به ۷٫۲۳ میلیون WON رسید. ریپل و اتریوم نیز به ترتیب ۳٫۱۶ و ۴٫۲۲ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

Source

به استناد وب سایت CoinMarketCap این قربانی، Bithumb ، یکی از بزرگترین صرافی های آسیا، با حجم مبادلات روزانه ای بیش از ۳۳۰ میلیون دلار است. سخنگوی Bithumb طی تماس تلفنی با پایگاه خبری بیت کوین اظهار داشت، هنوز اطلاع دقیقی از اینکه چه رمزارز هایی به سرقت رفته ندارد و تائیدی قطعی مبنی بر اینکه سرقت به واسطه هک رخ داده باشد هم ننمود. به استناد صفحه اصلی وب سایت Bithumb، این صرافی بستر مبادله بیش از ۳۷ ارز مجازی مختلف می باشد.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله استفاده شده اند متعلق به نویسنده بوده و لزوما مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

منابع:

https://www.reuters.com/article/crypto-currencies-southkorea/s-korea-cryptocurrency-exchange-bithumb-says-hacked-32-mln-in-coins-stolen-idUSS6N1RM000

https://news.bitcoin.com/korean-major-crypto-exchange-hacked-us-31-5-million-gone/

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location