video thumb

بنیاد آزادی مطبوعات بیت کوین می پذیرد

بنیاد آزادی مطبوعات حالا بیت کوین و چهار رمزارز دیگر را می پذیرد؛ به گزارش ارزجو به نقل از پایگاه خبری بیت کوین نیوز، در هجدهم ژوئن، یک سازمان غیر انتفاعی بنام بنیاد آزادی مطبوعات اعلام کرد که مردم دیگر می توانند برای کمک به این سازمان که از آزادی بیان، افشاگران حقوق بشر و آزادی مطبوعات حمایت می کند، از پنج رمزارز مختلف استفاده کنند. این سازمان رمزارز های بیت کوین کش

پذیرفته شدن بیت کوین و چهار رمزارز دیگر توسط بنیاد آزادی مطبوعات  

بنیاد آزادی مطبوعات ( FPF)، یک سازمان غیر انتفاعی است که در سال ۲۰۱۲ بنیان گذاری شد و هدفش ترویج آزادی بیان و آزادی مطبوعات و رسانه ها می باشد. اعضای هیئت مدیره این سازمان شامل افراد مشهوری مانند Glenn Greenwald، Daniel Ellsberg، Laura Poitras و مشهورترین افشاگر جهان Edward Snowden می باشد. FPF وابسته به یک سیستم ارائه خبر متن باز می باشد که Securedrop نام دارد و در طراحی آن Aaron Swartz که هکری در جهت اهداف سیاسی و اجتماعی است، کمک کرده است. حالا FPF در حال پذیرفتن پنج رمزارز مختلف برای بخشش هایی در زمینه کمپین های فعال غیر انتفاعی و ترویج آزادی بیان می باشد.

FPF توضیح داد که: “ما خوشحالیم که اعلام کنیم حامیان آزادی مطبوعات و هواداران رمزارز، حالا می توانند به بنیاد آزادی مطبوعات کمک کنند. کمک های شما از پروژه های ما برای پیشرفت آزادی مطبوعات حمایت می کند. پروژه هایی مانند Securedrop و پلتفرم ارائه خبر متن باز توسط افشاگران که در بیش از ۶۰ سازمان خبری در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.”

بخشش ۱۰۰۰ اتریومی به دنبال اطلاعیه سازمان

سازمان می گوید که به زودی آنها قصد دارند رمزارز های بیشتری را بپذیرند و به زودی آدرس های حفاظت شده Zcash هم ساپورت خواهد شد. به دنبال این اعلامیه پذیرفتن رمزارز ها، سازمان ارتباطات بلاکچین بنام Mainframe، ۱۰۰۰ اتریوم را به این سازمان غیر انتفاعی بخشید.

FPF تاکید کرد که: “ما از Mainframe بسیار متشکریم که این کمک مهم را انجام داد تا به بنیاد آزادی مطبوعات کمک کند که از روزنامه نگاران و افشاگران محافظت کند. ما هیجان زده ایم که Mainframe از طریق فناوریش در تعهد ما برای محافظت از حریم خصوصی و آزادی آنلاین، سهیم می شود.”

“فناوری غیر متمرکز پتانسیل عظیمی برای پیشبرد توانایی افراد در زمینه مقاومت در برابر نظارت و سانسور دارد.”

هواداران رمزارز ها در فوروم ها و رسانه های اجتماعی به نظر خوشحال می رسند که این سازمان غیر انتفاعی رمزارز ها را قبول کرده است؛ زیرا که این سازمان می تواند ابزاری در جهت کمک به شکستن محاصره مالی علیه Wikileaks باشد، همچنان که بیت کوین به Julian Assange و کارکنان قبل از این که محاصره برداشته شود، کمک کرده بود.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله استفاده شده اند متعلق به نویسنده بوده و لزوما مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.