video thumb

آموزش ساخت کیف پول موبایل برای ریپل (XRP) با اپلیکیشن Toast Wallet

با وجود این که رمزارز ریپل (Ripple) تفاوت های بنیادی بسیاری با بیت کوین و آلت کوین های دیگر دارد، ولی توکن های آن (XRP) از محبوبیت بسیاری در بین سرمایه گذاران رمزارز ها برخوردار بوده و مدت هاست که ریپل از نظر گردش مالی رتبه سوم را در سایت Coinmarketcap به خود اختصاص داده است. در این نوشتار به آموزش ساخت کیف پول Toast Wallet برای ریپل می پردازیم.

 خرید توکن های ریپل (XRP)

برای خرید راحت و سریع توکن های XRP ریپل، بهترین راه خرید بیت کوین و یا اتریوم و تبدیل آن به  ریپل در صرافی های معتبر است. لیستی از صرافی هایی که از توکن های XRP ریپل پشتیبانی می کنند در پایین آورده شده است.

 صرافی های ارائه دهنده توکن XRP ریپل

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارز ها در ایران

  نگهداری توکن های ریپل (XRP)

آسان ترین راه نگهداری توکن های خریداری شده XRP، در کیف پول و حساب همان صرافی ای است که آن را تهیه کرده اید، ولی همان طور که گفتیم به دلیل هک های بسیار بزرگ صرافی های مختلف و همچنین تحریم های اعمالی بر ایران، این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود.

به همین دلیل سعی کنید همیشه برای رمزارز های خود کیف پول شخصی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: کره شمالی، ایران، کریمه، سوریه و کوبا در فهرست رسمی تحریم  Bittrex

نکته ای در مورد کیف پول های ریپل و انواع آن

 از آنجا که تمرکز اصلی تیم ریپل (شرکت Ripple Labs) بیشتر بر روی شبکه نقل و انتقالات بین بانکی ریپل است تا توکن های XRP آن، هیچ کیف پول رسمی ای از طرف این شرکت ارائه نشده است. به همین دلیل برای ذخیره توکن های XRP باید از کیف پول های متفرقه ارائه شده توسط شرکت های مختلف استفاده کنید.

از آنجا که ماهیت ریپل با رمزارز های دیگر تفاوت بسیاری دارد، کیف پول های آن نیز معمولا تنها مختص به آن ارز هستند و کم پیش می آید که یک کیف پول چند رمزارزی مانند Coinomi از آن پشتیبانی کند (هر چند بسیاری از کیف پول های سخت افزاری چند رمزارزه مانند Ledger Nano S از آن پشتیبانی می کنند.)

آموزش ساخت کیف پول موبایل Ripple با استفاده از Toast Wallet

Toast Wallet
Toast Wallet/ Source

ما در این مقاله با استفاده از اپلیکیشن Toast Wallet (اندروید و iOS) ساخت یک کیف پول و حساب جدید ریپل را گام به گام به شما آموزش می دهیم.

البته کیف پول Toast Wallet برای ویندوز و سیستم عامل های مختلف رایانه های دسکتاپ (لینوکس و مک) نیز عرضه شده است، ولی تمرکز ما در این مقاله ساخت یک کیف پول موبایل با آن است.

راهنمای نصب

ابتدا به سایت ToastWallet رفته و نسخه متناسب با گوشی خود (اندروید و یا iOS) را ازGoogle Play یا App Store دانلود و نصب نمایید.

اولین باری که برنامه را اجرا می کنید، پیغام بلند بالایی مطابق شکل زیر ظاهر می شود. مهم ترین چیزی که این پیغام می گوید این است که برای فعال شدن یک آدرس در کیف پول های ریپل باید ۲۰ توکن XRP به عنوان حق فعال سازی در آن ها واریز نمایید. این کارمزد مشابه کارمزد باز کردن حساب جدید در بانک ها می باشد (مانند ۱۰۰۰۰ تومانی که موقع باز کردن حساب جدید بانکی باید پرداخت کنید و قابل برداشت نیز نیست).

بخش دیگری از نوشته ها نیز به این موضوع اشاره می کند که تمام اطلاعات (کلید های خصوصی و…) تنها در گوشی شما به صورت رمزگذاری شده (edEncrypt) ذخیره شده و هیچ اطلاعاتی به صورت آنلاین ذخیره نمی شود؛ که این نکته بسیار مثبتی است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لدجر  (Ledger)

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

تمام نوشته این صفحه را اسکرول کرده (و یا با زدن فلش نشان داده شده در شکل) به پایین صفحه رفته و Create A New Wallet را انتخاب کنید.

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

بعد از انتخاب آن، برنامه از شما رمزی را برای قفل کردن اپلیکیشن می خواهد. این پین کدی است که از این به بعد هنگام باز کردن اپلیکیشن Toast Wallet باید وارد نمایید.

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

پس از تعریف پین کد، به صفحه تعریف passphrase منتقل می شوید. Passphrase رمزی است که هنگام ارسال تراکنش های XRP باید آن را وارد کنید.

Passphrase شما حتما باید یک کاراکتر با حروف بزرگ، یک کاراکتر با حروف کوچک، عدد و ترجیحا یک کاراکتر مخصوص (مانند _) داشته باشد.

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

بعد از تعریف passphrase، Toast Wallet عبارت ریکاوری ۶ کلمه ای مخصوص را به شما نشان می دهد.

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

 توجه!

بر خلاف کیف پول های تمام رمزارز های دیگر، در اینجا عبارت ریکاوری به تنهایی به عنوان پشتیبان کیف پول شما کافی نیست.  به عبارت دیگر، اگر کیف پول خود را از دست بدهید، با این عبارت ۶ کلمه ای نمی توانید دارایی های خود را بازیابی کنید.

نقش این عبارت، تنها به عنوان جایگزین passphrase شماست. به طور مثال اگر passphrase خود را فراموش کردید، با استفاده از این عبارت دوباره می توانید passphrase خود را ریست کرده و تراکنش های خود را با استفاده از passphrase جدید ارسال کنید.

در ادامه نحوه Backup گرفتن از کیف پول Toast Wallet خود را نیز توضیح می دهیم. برای گذر از این صفحه و ادامه مراحل ساخت کیف پول، دو سوییچ پایین را زده و بر روی دکمه Finish Setup کلیک نمایید.

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

در صفحه بعد از شما درخواست می شود تا در صورت تمایل، به توسعه دهندگان Toast Wallet مبلغی جهت جبران زحماتشان (در قالب ریپل)، Donate نمایید. این مرحله کاملا دل بخواهی است و اگر نمی خواهید اهدا کنید، دکمه قرمز رنگ پایین صفحه را بزنید.

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

حال به صفحه اصلی کیف پول Toast wallet منتقل می شوید که در اینجا می توانید حساب های مختلفی در کیف پول خود تعریف نمایید. هر حساب ریپل، آدرس های جداگانه ای برای خود تولید می کند و موجودی مختص خود را دارد.

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

بر روی دکمه Add Account بزنید و در صفحه بعدی نیز Generate new Address را انتخاب کنید.

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

در صفحه بعد، نام مستعاری برای آدرس جدید تولید شده خود تعریف کرده، عبارت passphrase خود را وارد کرده و سپس بر روی دکمه import this Address بزنید.

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

بعد از import کردن آدرس جدید، همان طور که در شکل پایین مشاهده می کنید، Toast Wallet از شما می خواهد تا از کیف پول خود پشتیبان بگیرید.

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

 

بیشتر بخوانید: مسدود شدن حساب Bittrex بسیاری از کاربران ایرانی را نگران کرده است!

توجه داشته باشید که این “بک اپ” واقعی کیف پول شماست، نه عبارت ریکاوری. با کپی کردن تمام این متن و ذخیره کردن آن در جای امن، حتی اگر گوشی خود را نیز از دست بدهید می توانید کیف پول خود را با آن بازیابی کنید. پس در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

راهنمای نصب
Ripple (XRP) Toast wallet

نکته بسیار مهم

 توجه داشته باشید که بعد از import کردن هر آدرس و اکانت جدید در کیف پول خود، باید یک بار دیگر از کیف پول خود بک اپ بگیرید. به عبارت دیگر هر بک اپ تنها از آدرس های اکانت هایی که آن لحظه در کیف پول شما هستند، پشتیبان می گیرد.

برای بک اپ گرفتن دستی هر زمانی که بخواهد می توانید چرخ دنده پایین برنامه را زده و از منوی Settings از کیف پول خود دوباره بک اپ بگیرید.

نکته بسیار مهم
Ripple (XRP) Toast wallet

فعال کردن حساب

همان طور که پیش تر گفتیم، برای فعال سازی هر حساب ریپل (Account یا آدرس در برنامه) باید ۲۰ XRP به آن واریز کنید. تا زمانی که این مبلغ را واریز نکنید، همانند تصویر، عبارت Not Activated در کنار حساب شما نمایش داده می شود و نمی توانید از آن استفاده کنید.

این کارمزد مشابه کارمزد باز کردن حساب جدید در بانک ها می باشد (مانند ۱۰۰۰۰ تومانی که موقع باز کردن حساب جدید باید پرداخت کنید و قابل برداشت نیز نیست).

فعال کردن حساب
Account activation

 

برای دریافت ریپل، بر روی حساب خود کلیک کرده و در صفحه ای که ظاهر می شود آدرس خود را کپی کنید. حال می توانید ریپل های خریداری شده خود را در این آدرس دریافت کنید تا حساب شما فعال شود.

ارسال ریپل به شخصی دیگر

ارسال ریپل به شخصی دیگر
Send Ripple to another people

 

برای ارسال توکن های XRP ریپل به شخصی دیگر، بر روی علامت $ در پایین صفحه زده و در صفحه ای که ظاهر می شود، مشخصات گیرنده را وارد کرده و مبلغ مورد نظر را به او ارسال نمایید.

[googlepdf url=”https://ارزجو.com/2018/05/Coiniran_-Ripple_Toast_Wallet_Tutorial_By_RmaN.pdf” download=”دانلود” width=”۱۰۰%” height=”۱۲۰۰″ ]

 توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.