video thumb

بهترین کتاب بلاک چین و معرفی انواع کتاب در این حوزه

احتمالاً درباره بلاک چین و ارز دیجیتال شنیده‌اید، مگر اینکه تازه وارد فضای ارز‌های دیجیتال شده باشید. خوب، اگر نشنیده‌اید، بلاک چین و ارز دیجیتال واژه‌های محبوب این روز‌ها در سرتاسر جهان هستند که در این مقاله هم به معرفی کتاب بلاک چین برای آشنایی بیشتر شما با این حوزه پرداخته‌ایم. بلاک چین فناوری است که ار‌ز‌های دیجیتال بر پایه آن ساخته شده‌ است. این فناوری حدوداً ۹ سال است که به وجود آمده است. این فناوری با ارزهایی مانند بیت کوین و لایت کوین شروع شد، اما با گذشت زمان، فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال موقعیتی مستقل برای خود دست و پا کرده است. اگرچه چنین فناوری‌هایی در سناریوی حاضر به طور گسترده مورد اقبال قرار نگرفته است، اما زمانی که آن‌ها به طور اجتناب‌ناپذیر بخشی از زندگی روزمره ما خواهند بود، زیاد دور نیست.

بهترین کتاب‌های بلاک چین و ارز دیجیتال

اگر می‌خواهید در یادگیری درباره این پیشرفت‌های فناورانه جدید یک قدم از دیگران جلوتر باشید، در اینجا کتاب بلاک چین معرفی می‌شود که توصیه می‌کنیم آن‌ها را مطالعه کنید.

۱. کتاب بلاک چین Blockchain Revolution

کتاب بیت کوین

کتاب بیت کوین

این یکی از اولین کتاب‌هایی است که باید برای آشنا شدن با اینکه چرا بیت کوین و فناوری بلاک چین منجر به تغییر پول، کسب و کارها و جهان خواهد شد، مطالعه کرد. این کتاب توسط پدر و پسر، دون تاپسکوت (Don Tapscott) و الکس تاپسکوت (Alex Tapscott) تألیف شده است. این کتاب به بررسی موارد استفاده مختلف بلاک چین در صنایع مختلف می‌پردازد. با توجه به اینکه چیز زیادی برای مقایسه کردن وجود ندارد، این مسئله در حوزه‌های مختلف برای تعداد کثیری مانند یک فانتزی به نظر می‌رسد. اما این کتاب خوبی برای مبتدیان، غیر تکنسین‌ها و تازه ‌کارها برای آشنایی با فناوری بلاک چین است.

۲. کتاب بلاک چین The Age of Cryptocurrency

کتاب ارز دیجیتال

کتاب ارز دیجیتال

این کتاب بدون شک یک کتاب عالی درباره بیت کوین و ارز‌های دیجیتال برای تازه کارها است. این کتاب توسط پل ویگنا (Paul Vigna) و مایکل جی. کیسی (Michael J. Casey) نوشته شده است. در این کتاب بررسی اجمالی از گذشته، حال و آینده احتمالی بیت کوین ارائه شده است که می‌تواند سرنوشت سایر ارز‌های دیجیتال بعد از بیت کوین نیز باشد. به علاوه، این کتاب بسیار خواندنی و جذاب است، زیرا با خواندن آن با کاربرد‌های فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال آشنا می‌شوید. این کتاب به کسانی که به دنبال درک و فهم دقیق بیت کوین و بلاک چین هستند، به شدت توصیه می‌شود.

۳. کتاب بلاک چین The Business Blockchain

بیت کوین و بلاک چین

بیت کوین و بلاک چین

این کتاب در رابطه با بلاک چین برای کسب و کار‌ها، به خصوص برای مدیران و مدیران اجرایی است که به دنبال فناوری بلاک چین می‌باشند. مؤلف این کتاب – ویلیام موگایر (William Mougaya) – خود یک کارآفرین و از محققان برجسته فناوری‌های بلاک چین است. اگر کسی هستید که می‌خواهید با پیامد‌های بلاک چین در خدمات مالی آشنا شوید و پروژه پیرامون آن توسعه دهید، باید این کتاب را مطالعه کنید. اگر تازه کار هستید، این نباید اولین کتاب شما باشد.

۴. کتاب بلاک چین Bitcoin & Cryptocurrency Technologies

ارز دیجیتال لایت کوین

ارز دیجیتال لایت کوین

این یک کتاب فوق‌العاده است که باید بخوانید. نام کتاب – Bitcoin and Cryptocurrencies: A Comprehensive Introduction – خود نشانگر همه چیز است. مهم نیست دانشجو باشید، توسعه‌دهنده نرم‌افزار باشید، کارآفرین فنی باشید یا پژوهشگر علوم رایانه باشید، این کتاب یک ابزار خوب برای روشن شدن در مورد پول اینترنتی است. این کتاب که توسط پنج نفر تألیف شده است، تصویر واقعی از تمام مفاهیم اصلی بیت کوین و اینکه فناوری بلاک چین چیست را ارائه می‌دهد. به طور کلی برای تمام سطوح می‌توانید از این کتاب استفاده کنید.

۵. کتاب بلاک چین Mastering Bitcoin

کیف پول اینترنتی

کیف پول اینترنتی

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها درباره بیت کوین برای برنامه‌نویس‌ها و تکنسین‌ها است. این کتاب توسط متخصص امنیت رایانه و سخنران مشهور – آندریاس ام. آنتونوپولوس – به رشته تحریر درآمده است. اگر می‌خواهید با جزئیات و عناصر بیت کوین آشنا شوید، این کتاب را باید بخوانید. توجه داشته باشید که این کتاب مقدمه‌ای بر بیت کوین نیست، چون عمدتاً مربوط به برنامه‌ها و برنامه‌نویسی ارز دیجیتال است. همچنین باید با مفاهیم برنامه‌نویسی پایتون و C++ آشنا باشید. با داشتن مهارت در این نوع برنامه‌نویسی و با کمک این کتاب می‌توانید ارز دیجیتال و بلاک چین خود را بسازید.

به زودی کتاب بلاک چین CoinSutra منتشر خواهد شد که یک کتاب جامع درباره کیف پول‌های بیت کوین و امنیت بیت کوین است و باید آن را به فهرست کتاب‌های بالا اضافه کنید. هدف ما این است که بهترین شیوه‌های این صنعت را برای تضمین امنیت ارز‌های دیجیتال ارائه کنیم و قصد داریم شما را برای استقلال یافتن در این زمینه توانمند سازیم.

انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۷