سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

با ارزش‌ترین اسکناس دنیا ارزشی معادل بیت‌کوین دارد

با ارزش‌ترین اسکناس دنیا ارزشی معادل بیت‌کوین داردReviewed by میلاد غفاری on Jun 2Rating: ۵.۰

بر اساس تب و تابی که در مبادله‌گران بیت‌کوین وجود دارد بیت‌کوین در خیلی از مبادلات قانونی جای دلار را گرفته است.

تیم درپر یکی از سرمایه‌گذارانِ ریسک‌پذیر در عرصه‌ی ارزدیجیتال، به فوربس گفت:

با ارزش‌ترین اسکناس دنیا ارزشی معادل بیت‌کوین دارد

Tim Draper از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین

استفاده از پول فیات در پنج سال آینده مضحک و بی‌مورد می‌شود.

با اینکه قیمت بیت‌کوین فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و در زمان فعلی نگارش مقاله ارزشی حدود نصف دوران اوجش را دارد ولی باز قیمتی در حدود با ارزش‌ترین اسکناس جهان را دارد.

این اسکناس دلار برونئی نام دارد که هر یک از این اسکناس ها ۱۰,۰۰۰ دلار برونئی ارزش دارد که با نماد $B شناخته می‌شود که ارزش آن در این روز‌ها حدود ۷۵۰۰ دلار می‌باشد که تقریبا با ارزش امروز بیت‌کوین در این روز‌ها برابر می‌باشد. علامت تجاری و قانونی که شامل یک عکس از سلطان حسن البلقیه می باشد که در سال ۲۰۰۶ صادر شد. چنین پول‌هایی برای کیف پول‌ها رایج نمی‌باشند ولی در مواقع اورژانسی مثل جنگ و موارد غیرقانونی قابل استقاده می‌باشند. ارزش دلار برونئی به لحاظ قانونی با ارز سنگاپور برابر که دارای وجه ۱۰,۰۰۰ $S است (هر چند که دیگر صادر نمی شود).

با ارزش‌ترین اسکناس دنیا ارزشی معادل بیت‌کوین دارد

حسن البلقیه موعزالدین والدوله، ثروت تقریبی ۲۰ میلیارد دلار. سلطان برونئی، حسن البلقیه از سال ۱۹۶۷ پادشاه کشورش بوده است

ملت کوچک برونئی تا حدودی مخالف ایده‌ی ارز غیرمتمرکز هستند. حسن البلقیه یکی از پولدارترین افراد جهان است به گفته‌ی بی‌بی‌سی، یکی از پادشاهان باقیمانده و یکی از طولانی ترین سلطنت ها است. به لطف رشد نفت و گاز که تقریباً کل اقتصاد این این کشور را تشکیل می‌دهد، سرانه تولید تاخالصی این کشور از جمله‌ بالاترین‌ها به حساب می‌آید.

اسکناس ۱۰ هزار دلاری برونئی در زمانی ایستاده است که بیشتر اسکناس‌های ارزش بالا در حال پایان رساندن دوران خود هستند. اسکناس lativa که ارزشی حدود ۹۸۲ دلار دارد زمانی که کشور‌های حوزه‌ی دریای بالتیک به سیزدهمین عضو از ناحیه‌ی یورو پیوستند از رده خارج شد. ناحیه‌ی یورو از شر اسکناس ۵۰۰ یورویی خود خلاص شد (این اسکناس به طور غیر رسمی «بن لادن» نامیده می‌شد) زیرا ترس از این وجود داشت از این اسکناس برای حمایت مالی تروریست استفاده شود.

اسکناس‌های با ارزش بالا علاوه بر استفاده برای حمایت از تروریست، برای پول‌شویی، فرار‌های مالیاتی و خیلی از موارد دیگر استفاده می‌شوند؛ چون که انتقال آن‌ها راحت است. یک کیف پول حاوی یک میلیون دلار پول با اسکناس‌های صد دلار ۷۰ درصد از فضای کیف را پر می‌کند ولی اگر از پول‌های با ارزش بالای سنگاپور یا برونئی استفاده شود فقط ۱٫۵ درصد از فضای کیف را پر می‌کند؛ بر اساس گزارش صندوق بین‌الملی پول، سرانجام ارز‌های دیجیتال بر این پول‌های کاغذی پایان می‌دهند.

به گفته‌ی وزارت امور خارج آمریکا اگرچه پول‌های با ارزش بالا خوشنام نیستند ولی پول برونئی در کل خطر کمی برای استفاده از پول‌شویی و حمایت از تروریست دارد. با وجود ریسک‌های ناشی از اسکناس‌های با ارزش، سوئیس در برابر فشار‌های تولید این اسکناس‌ها مقاومت داشته و اسکناس ۱,۰۰۰ فرانکی خود را چاپ می‌کند که ارزشی حدود ۱,۰۱۲ دلار دارد؛ یک کاغذی با ارزش $ ۱،۰۱۲، که به طور فزاینده‌ای محبوب به نظر می‌رسد در حالی که کشور‌های دیگر محدودیت‌های خود را برای این اسکناس‌ها بوجود می‌آورند. اسکناس ۱,۰۰۰ فرانکی سوئیس امروزه بیش از ۴۰ درصد از پولِ این کشور را تشکیل می‌دهد.

 

منبع:qz
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location