video thumb

رئیس‌جمهور چین: بلاک‌چین بخشی از انقلاب جدید تکنولوژی است

خلاصه مطلب

  • رئیس جمهور چین، آقای Xi Jinping در جدیدترین مصاحبه‌ی خود از تکنولوژی بلاک‌چین و وابستگی آینده‌ی فناوری اطلاعات به این تکنولوژی سخن گفته است.

ژی جینگ‌پینگ(Xi Jinping) رئیس جمهور چین طی یک سخنرانی که در روز ۲۸ می انجام شده است، تکنولوژی بلاک‌چین را ستوده و توضیح داد که این تکنولوژی همراه با برنامه‌های آینده‌ی این کشور پیش می‌رود. این سخنرانی در نوزدهمین کنفرانس سالیانه‌ی کنگره علوم چین در شهر پکن رخ داده و رئیس‌جمهور ژی بلاک‌چین را به عنوان یک “نسل جدید” از تکنولوژی، که باعث پیشرفت زیادی خواهد شد توصیف کرده است.

او در رابطه با این موضوع عنوان کرد:

Xi Jinpingاز زمان شروع قرن ۲۱ نوآوری‌های علمی و فناوری جهان به شکل بی‌سابقه‌ای پیشرفت داشته‌اند. دور جدیدی از انقلاب تکنولوژیکی، علمی و تغییرات صنعتی در حال احیا کردن نقشه‌ی نوآوری جهان و تغییر در ساختار اقتصاد جهانی است.

Xi Jinping

وی در ادامه اضافه کرد:

نسل جدیدی از فناوری اطلاعات توسط هوش مصنوعی، پردازش کوانتومی، ارتباطات تلفن همراه، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین در حال نمایان شدن است و این فناوری‌ها باعث پیشرفت‌های زیادی در طیف‌های وسیعی شده‌اند.

Xi Jinping

blockchain

این گفته‌‌ها در حالی بیان می‌شود که مقامات چینی به سوی دستیابی به حداکثر توانایی‌های این تکنولوژی در حرکت هستند.

در همین رابطه یکی از رسانه‌های محلی به نقل از سخنگوی دولت در مورد تلاش‌های داخلی اعلام کرده است که:

ما برنامه‌های قابل بازبینی مرتبط با بلاک‌چین را در چین ایجاد کرده‌ایم و نزدیک به ۲۰۰ شرکت خصوصی برای پیوستن به این برنامه‌ها ابراز علاقه نشان داده‌اند. [این] روند به تکنولوژی بلاک‌چین کمک خواهد کرد تا این صنعت بتواند شفاف‌تر و بازتر شود.

Local media

همانطور که در ماه جاری گزارش شده است، پس از انتشار رتبه‌‌بندی ۲۶ رمزارز در تاریخ ۱۷‌ام می، رتبه‌بندی رسمی مقامات دولتی برای پروژه‌های بلاک‌چین همچنان در حال انجام است.

در همین زمان پکن به طور کلی در مورد پروژه‌های بلاک‌چین خارجی شک و تردید دارد و اواسط این هفته ادعا کرده‌ است که عمر متوسط این پروژه‌ها تنها ۱۵ ماه است.

نظر شما در رابطه با گفته‌های رئیس‌جمهور چین چیست؟ آیا واقعا تکنولوژی نوپای بلاک‌چین به بخش جدایی ناپذیر از انقلاب تکنولوژی در فناوری اطلاعات تبدیل شده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.