video thumb

تبادل رمزارز ها به روش Cross-Chain در کیف پول های معروف توسط پلتفرم Faast

به گزارش ارزجو و به نقل از news.bitcoin، پلتفرم Faast ادعا می کند که سرویسی برای تبادل رمزارز ها در محیط برخی کیف پول های معروف نرم افزاری و دو کیف پول سخت افزاری Ledger و Trezor ارائه می کند. این بدان معنی است که کاربر ها بدون آن که محیط امن Wallet ها را ترک کنند، می توانند بیت کوین های خود را به اتریوم یا سایر توکن های “ERC-20” تبدیل کنید. لازم به ذکر است که توکن های “ERC-20″، رمزارز هایی هستند که بر بستر اتریوم تعریف شده اند.

 تبادل رمزارز ها به روش Cross Chain در کیف پول های معروف توسط پلتفرم Faast
atomic-cross-chain-swaps/src: news.bitcoin.com.jpeg

بیشتر بخوانید: راه اندازی توکن ICO بر روی شبکه اتریوم ERC-20 در کمتر از ۳۰ دقیقه

برقراری تبادلات Cross-Chain بین ۱۳۰ توکن توسط Faast

شرکت Faast که پلتفرمی برای مدیریت سرمایه می باشد، این هفته در اطلاعیه ای آغاز همکاری خود با کیف پول سخت افزاری Trezor را اعلام کرد. این Platform یک برنامه متن باز (Open-Source) است که ویژگی تنوع و پراکندگی در سرمایه کاربران در چندین رمزارز مختلف را به وجود می آورد. این تنوع از طریق تبادلات Cross-Chain فراهم می شود. این سرویس ها اخیرا مورد توجه قرار گرفته اند. برنامه هایی همچون Radar Relay و ShapeShift Prism از این دست می باشند.

این برنامه ها خدماتی جهت انجام تبادلات بین رمرزارز های مختلف، بدون نیاز به شخص واسط را فراهم می کنند. پلتفرم Faast بر این باور است که همکاری با Trezor، امکان انجام تبادلات امن بین رمزارز های مختلف را فراهم خواهد کرد. با استفاده از این روش، برای تبدیل یک رمزارز به دیگری نیازی نیست که در صرافی ها (Exchanges) ثبت نام یا سرمایه خود را به یک پلتفرم مبادلاتی متمرکز منتقل کنید.

1en7R7SUUyoZLGi 1y00IVQ 1392x686 1024x505 تبادل رمزارز ها به روش Cross Chain در کیف پول های معروف توسط پلتفرم Faast
The-Faast-Portfolio-user-interface/src: news.bitcoin

بیشتر بخوانید: اولین تبادل اتمی بین بلاکچین های بیتکوین و رمزارز اتریوم انجام شد

به طور مثال اگر شما از کیف پول سخت افزاری Trezor استفاده کنید، در گذشته برای تبدیل برخی بیت کوین های خود به سایر توکن ها نیاز بود که رمزارز های Bitcoin خود را به کیف پول یک صرافی منتقل کنید. فرض کنید می خواهیم از بایننس (Binance) استفاده کنیم. می بایست مقدار بیت کوین مد نظر خود جهت تبادل را از کیف پول Trezor به کیف پول بیت کوین صرافی بایننس انتقال دهیم و سپس اقدام به مبادله آن با توکن مورد نظر کنیم. پس از تبادل نیز توکن خریداری شده را به کیف پول Trezor بازگردانیم.

استارت آپ Faast در همین رابطه توضیح می دهد: “اگر بتوانیم مرحله منتقل کردن سرمایه به خارج از کیف پول را حذف کنیم، کار مبادله بسیار راحت تر پیش خواهد رفت. این امکان با استفاده از پلتفرم Faast به وجود می آید. این سرویس تبادل مورد نظر شما را انجام می دهد و توکن دلخواه شما را به کیف پول Trezor واریز می کند.”

1NDtlm3cPa9kAXx63XzWlZA 1392x686 1024x505 تبادل رمزارز ها به روش Cross Chain در کیف پول های معروف توسط پلتفرم Faast
The-Trezor-interface/src: news.bitcoin

دیگر نیازی به ارائه اطلاعات خصوصی نیست

یکی دیگر از جنبه های مثبت استفاده نکردن از صرافی های متمرکز، عدم ارائه اطلاعات شخصی به آن ها است. برای فعالیت در اکثر این صرافی های متمرکز باید فرآیند KYC (Know-Your-Customer) طی شود.  این فرآیند به جهت شناختن مشتری ها صورت می گیرد و در آن از کاربران خواسته می شود تا اطلاعاتی مانند نام، تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن، پاسپورت و… را ارائه کنند. استارت آپ Faast می گوید با استفاده از خدماتی که آن ها ارائه می دهند، مراجعه به صرافی های متمرکز به حداقل خواهد رسید.

برای استفاده از این پلتفرم نیازی به ارائه اطلاعات نیست و برای بهره مندی از خدمات تنها می بایست از یکی از کیف پول های معروف استفاده کنید. علاوه بر Wallet سخت افزاری Trezor، که در پاراگراف های بالا به آن اشاره شد، کیف پول های Metamask، Ledger، Mist و Parity نیز توسط Faast پشتیبانی می شوند. هنگامی که با پلتفرم Faast کار می کنید، این کیف پول ها به عنوان فاکتور امنیتیِ دومرحله ای جهت احراز هویت رفتار می کنند.

1rxG5Cvb9PW8p8pICk8vl g 1392x686 1024x505 تبادل رمزارز ها به روش Cross Chain در کیف پول های معروف توسط پلتفرم Faast
Faast-supports-130-tokens

تیم توسعه دهندهِ این برنامه می گوید: “با استفاده از Faast می توانید در حالی که از امنیت کیف پول های سخت افزاری (Hardware-Wallets) برخوردار هستید، از قابلیت مبادله ی آنلاین رمزارز ها در بستری امن نیز استفاده کنید.”

مقایسه Faast با رقبا

این شرکت در ادامه توضیحاتی را در مورد کمپانی رقیب، یعنی ShapeShift بیان کرد. هر چند ShapeShift خدمات مشابه و مربوط به مبادلات Cross-Chain را ارائه می کند، اما تنوع رمزارز هایی که از آن ها پشتیبانی می کند، بسیار محدود است. پلتفرم Faast در حال حاضر از مبادلات بین ۱۳۰ توکن پشتیبانی می کند. همچنین مسئول این استارت آپ، خبرِ افزوده شدن رمزارز های جدید به این لیست را داده است. پلتفرم Prism شرکت ShapeShift نیز سرویس هایی مشابه Faast که مبتنی بر مبادلات رمزارز ها به روش غیر متمرکز است را ارائه می دهد؛ اما باید توجه داشت که خدمات این پلتفرم در مرحله آزمایشی است و برای کاربران منتخب، فعال می باشد. برنامه Radar Relay نیز سرویس های مشابهی را ارائه می دهد و امکان برقراری ارتباط و فعالیت در بستر کیف پول Ledger را نیز دارد.

ویژگی ها و خدمات ارائه شده توسط پلتفرم های این چنینی بسیار منحصر به فرد و قابل توجه است. آن ها باعث می شوند تا واسطه ای بین تبادلات رمزارز های مختلف وجود نداشته باشد؛ اما در حال حاضر میلیون ها کاربر و معامله گر رمزارز، در صرافی های متمرکز فعالیت می کنند. آن ها علی رغم اتفاق های ناگوار همچون اخبار مربوط به هک و از دست رفتن رمزارز ها، همچنان در محیط این صرافی ها هستند و معامله می کنند.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

مطالب مرتبط:

معرفی، راه اندازی و بررسی قابلیت های کیف پول سخت افزاری KeepKey

همه چیز درباره ی لجر (Ledger)

۱۰ کیف پول برتر اتریوم