video thumb

مدیر ریپل: تاثیر قیمت بیت کوین بر بازار رمزارز ها از بین می رود

تا کنون قیمت تمامی رمزارز ها وابستگی مستقیمی به قیمت بیت کوین داشته است. همه ما شاهد بودیم که با سقوط قیمت بیت کوین در نیمه اول ۲۰۱۸، تمام رمزارز ها نیز سقوط مشابهی را تجربه کردند؛ ولی Brad Garlinghouse، مدیر عامل ریپل معتقد است که این موضوع می تواند به زودی دستخوش تغییر شود.

به گزارش ارزجو و به نقل از برنامه “Power Lunch”  شبکه CNBC، آقای Brad Garlinghouse مدعی است که این مسئله ناشی از شناخت ناکافی مردم و بازار از دیگر رمزارز ها و تفاوت های آن ها با بیت کوین است. به همین دلیل اگر اهالی بازار به درک درستی از تفاوت های بنیادی بسیاری از رمزارز های دیگر با بیت کوین برسند، دیگر قیمت بیت کوین بر قیمت دیگر رمزارز ها تاثیر زیادی نمی گذارد. به عقیده وی، تصمیمات بسیاری از سرمایه گذاران و اهالی بازار در گذر زمان منطقی تر خواهد شد.

image001 1 مدیر ریپل: تاثیر قیمت بیت کوین بر بازار رمزارز ها از بین می رود
Ripple CEO On bitcoin price affecting other cryptocurrencies/source

 

بنابر اظهارات آقای Brad Garlinghouse، مدیر عامل ریپل، از انجا که بیت کوین در بین هزاران رمزارز کنونی، اولین و معروف ترین رمزارز جهان است، تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام آن ها دارد، ولی این مسئله می تواند با شناخت بیشتر بازار نسبت به سایر رمزارز ها، کاملا تغییر کند.

وی یادآور شد که بیت کوین و ریپل هر دو پروژه هایی منبع باز هستند ولی ماهیت آن ها بسیار با یکدیگر متفاوتند و نباید قیمت آن ها به یکدیگر وابسته باشند، ولی این در حالی است که قیمت ریپل نیز مانند سایر رمزارز ها تاثیر مستقیمی از قیمت بیت کوین می گیرد.

مختصری درباره ریپل

image002 مدیر ریپل: تاثیر قیمت بیت کوین بر بازار رمزارز ها از بین می رود
Rupple Global Network/source

ریپل شرکتی مستقر در سان فرانسیسکو آمریکا است که پروژه ای به همین نام را برای توسعه یک شبکه جهانی پر سرعت برای انجام تراکنش های بین بانکی و موسسات مالی مدیریت می کند. نام توکن های شبکه ریپل، XRP می باشد و موسسات مالی می توانند از این توکن برای پرداخت های بسیار سریع خود استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید:

ریپل (Ripple) چیست و تفاوت آن با سایر ارز های رمزنگاری شده چیست

آموزش ساخت کیف پول موبایل برای ریپل (XRP) با اپلیکیشن Toast Wallet

عملکرد ریپل در سال ۲۰۱۸

تا اینجای کار ریپل در سال ۲۰۱۸ بسیار موفق کرده است و با حدود ۲۰ موسسه مالیِ مختلف قرارداد های همکاری جدیدی امضا کرده است. علاوه بر شرکت های بزرگی چون MoneyGram  که برای پرداخت های بین المللی خود در حال استفاده آزمایشی از توکن های XRP هستند، خبر عقد قرارداد همکاری با بزرگ ترین بانک کویت نیز همین چهارشنبه از طرف شرکت ریپل اعلام شد.

ولی با وجود تمام این موفقیت ها، قیمت توکن های XRP ریپل، افتی ۷۰ درصدی را تجربه کردند که در مقایسه با سقوط قیمت رمزارز های دیگر، حتی افت بسیار شدید تری نیز داشته است.

در واقع با استناد به وب سایت Coinmarketcap، مشاهده می شود که در ماه های اول سال ۲۰۱۸، با افت ۵۰ درصدی قیمت بیت کوین، کل بازار رمزارز ها نیز با سراشیبی تندی مواجه شد و افتی ۵۰ درصدی را تجربه کرد.

آینده رمزارز ها از دید مدیرعامل ریپل

آقای Brad Garlinghouse عقیده دارد که به دلیل نوپایی بازار رمزارز ها، وضعیت خرید و فروش آن، کاملا به حدس و گمان و دیدگاه تریدر ها بستگی دارد و به نظر وی، به مرور زمان، مردم به تفاوت های رمزارز های مختلف واقف می شوند. وی عقیده دارد، از بین ۱۵۰۰ رمزارزی که در حال حاضر در سایت Coinmarketcap لیست شده اند، ۹۹ درصد آن ها در ۱۰ سال آینده از بین خواهند رفت.

به گفته وی، زمانی می رسد که فقط رمزارز های مفید باقی می مانند و آن هایی که مسئله منحصر به فرد خاصی را حل نمی کنند، به راحتی محو می شوند. نه تنها بسیاری از رمزارز ها هدف و کاربرد به خصوصی ندارند، بلکه برای راه اندازی و جذب سرمایه، سرمایه گذاران را با زرق و برق های دروغین به سرمایه گذاری در ICO های خود تشویق می کنند

بیشتر بخوانید:

ICO  چیست و چگونه می توان در آنها سرمایه گذاری کرد ؟

سایه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر روی رمزارز ها

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همواره درباره برنامه های کلاه برداران و سرمایه گذاران بزرگ برای پیاده سازی طرح های Pump and Dump (بالا ببر و بفروش)، هشدار داده است. این کمیسیون تاکنون چندین ICO بزرگ را توقیف کرده است  و اخیرا نیز یک ICO ای که توسط سلبریتی هایی چون Floyd Mayweather و DJ Khaled حمایت می شد را نیز به جرم کلاه برداری متهم کرده است.

به نقل از آقای Garlinghouse : “از آنجا که کلاه برداری های زیادی در این حوزه صورت می گیرد، این حق مسلم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است که در این مسائل دخالت کند. ما همواره از دخالت دولت در این حوزه حمایت کرده ایم و به نظر ما این موضوع کمک زیادی به امنیت سرمایه گذاران و شرکت های فعال در این حیطه می کند.”

مسئله ورود رمزارز ها به بورس اوراق بهادار همواره تمرکز اصلی رسانه های اقتصادی بوده است. رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، آقای Jay Clayton  صریحا در ماه مارس اعلام کرد که تمام ICO ها باید مشمول قوانین بورس و اوراق بهادار شوند،. ولی آقای Garlinghouse عقیده دارد که رمزارز XRP باید در گروه بندی متفاوتی قرار گیرد. او خاطر نشان کرد که بین XRP و اوراق بهادار کلاسیکی مثل سهام، چندین تفاوت وجود دارد.

به گفته آقای Garlinghouse، بزرگ ترین تفاوت ریپل با اوراق بهادار در این است که اگر توکن های XRP را در کیف پول خود نگهداری نمایید، دلیلی نمی شود که سهمی در شرکت ریپل داشته باشید. این موضوع بر خلاف قواعد حاکم بر بورس و اوراق بهادار سنتی می باشد.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله استفاده شده اند متعلق به نویسنده بوده و لزوما مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

Source