سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آلتکوین های برتر سال ۲۰۱۴ امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟

با رسیدن تعداد آلتکوین های لیست CoinMarketCap به ۱۶۴۰ عدد (در زمان نگارش)، سوال اینجاست که این همه آلتکوین در بازار بلند مدت چه حرفی برای گفتن دارند؟ اگر با نگاهی به این تصاویر تاریخی از برترین های بازار، ۴ سال به عقب برگردیم، می بینیم از اول ژوئن ۲۰۱۴ تاکنون فقط ۲ تا از آلتکوین های برتر آن زمان جایگاه خود را بین ۱۰ رمزارز اول از نظر سرمایه بازار حفظ نموده اند؛ مضاف بر اینکه تنها ۲ آلتکوین در برابر فیات (ارز رایج مانند دلار یا یورو) و بیت کوین (BTC) افزایش ارزش داشته و چهار تای آن ها ارزش خود را هم در مقابل دلار و هم BTC از دست داده اند. اختصار هایی ظاهرا ماندگار مانند LTC (لایت کوین) و XRP (ریپل) یا نام هایی مشابه اختصار همچون دش (DASH)؛ دست کم در فارسی! در این سیاهه پر عدد، اعداد XRP تکان دهنده اند.

بیشتر بخوانید:

رمزارز هایی که در سال ۲۰۱۸ تاکنون بهترین عملکرد را داشته اند

بازار چهار سال پیش رمزارز ها 

shutterstock 184670177 220x220 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
Crypto market 4 years ago/Source

به گزارش ارزجو و به نقل از پایگاه خبری bitcoin.com، در زمان این به اصطلاح “اسنپ شات“، دنیای رمزارز ها دوره طفولیت توسعه خود را سپری می نمود؛ بین ۱۰ آلتکوین برتر جدول به لحاظ ارزش بازار، ۶ آلتکوین کمتر از ۱۲ ماه عمر داشتند. در حالی که بیشتر رمزارز ها نسبت به دلار ایالات متحده (USD) رشد قیمت نشان داده بودند، ارزش بیشتر آنها نسبت به BTC افت داشتند.

سال هاست بیت کوین با یکه تازی جایگاه خود را در بازار حفظ نموده است. در زمانی که این تصویر ثبت گردیده است، BTC با مبادله در محدوده مبلغ ۶۴۰ دلار به ازای هر واحد ارزش بازاری معادل ۸٫۲ میلیارد دلار برای خود رقم زده بود. امروز BTC با افزایش ۱,۰۶۵ درصدی، مدعی ارزش بازاری معادل تقریبا ۱۲۷٫۲ میلیارد دلار است، و در زمان نگارش این مطلب در محدوده ۷,۴۵۰ دلار مبادله می شود.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل ریپل: تاثیر بیت کوین بر بازار از بین می رود

 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
Many Leading Altcoins Lose Value Against BTC even LTC/Source

بسیاری از آلتکوین ها در برابر BTC افت ارزش داشته اند حتی LTC

لایت کوین (LTC) رتبه دوم ارزش بازار مورخ اول ژوئن ۲۰۱۴، با رقمی معادل ۳۲۰٫۵ میلیون دلار بود که هر واحد LTC 11.1 دلار مبادله می شد. LTC مقام خود را بین ۱۰ رتبه اول جدول ارزش بازار رمزارز ها، در مقام ششم و با ارزش بازاری قریب به ۶٫۷۲۵ میلیارد دلار حفظ نموده است. در زمان نگارش این مطلب، هر واحد LTC حدود ۱۱۸٫۴۰ دلار مبادله می شود که رشد دلاری ای معادل ۹۶۶ درصد را رقم می زند. در کنار این رشد عالی، در قیاس با BTC 9.14 درصد افت داشته و از ۰٫۰۱۷۵ در واحد BTC به ۰٫۰۱۵۹ سقوط نموده است.

 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
Litecoin Chart/Source

NXT

ابتدای ژوئن ۲۰۱۴، آلتکوین NXT رتبه سوم ارزش بازار رمزارز ها بود. با ارزش هر واحد ۰٫۰۵۷ دلار ارزش بازاری معادل ۵۷ میلیون دلار را از آن خود نموده بود. امروز توکن NXT با ارزش بازاری حدود ۱۲۳٫۳ میلیون دلار در مقام یکصد و چهارم جدول ارزش بازار رمزارز ها قرار دارد و در زمان نگارش با قیمت ۰٫۱۳۲ به ازای هر واحد مبادله می شود. با وجود رشد بیش از ۱۳۱٫۵ درصد در قیاس با دلار ایالات متحده، قریب ۸۰ درصد از ارزش خود را در مقابل BTC از دست داده و طی این ۴ سال از ۸,۸۰۲ ساتوشی به ۱,۷۸۰ ساتوشی افول کرده است.

 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
NXT/Source

دش و رشد ۱۳۰ درصدی نسبت به BTC

چهار سال پیش، با وجود اینکه فقط چهار ماه و نیم از عمر مبادلاتی دش (DASH) می گذشت، رتبه چهارم بازار رمزارز ها را با حدود ۵۰ میلیون دلار از آن خود داشت.

 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
Dash and 130% gain pairing BTC/Source

امروزه، دش با ارزش بازاری تقریبا معادل ۲٫۵ میلیارد دلار، و در مقام چهاردهم جدول رمزارز ها، همچنان از پیشرو های این بازار محسوب می شود. دش یکی از آلتکوین های ۱۰ رمزارز برتر در چهار سال گذشته است که در مقابل هم فیات و هم بیت کوین رشد ارزش داشته است – کسب ۲,۵۵۰ درصدی دش مقابل دلار از ۱۱٫۵ به ۳۰۵ دلار و رشد ۱۳۰ درصدی از ۰٫۰۱۷۸ به ۰٫۰۴۰۹ در واحد BTC.

بیشتر بخوانید:

بیت کوین گران باعث رفتن سرمایه گذاران به سمت DASH شده است

سقوط ۹۲ درصدی Peercoin در مقابل Bitcoin

از زمان اسنپ شات تا کنون، رتبه ارزش بازار Peercoin با لغزشی از مقام پنجم به دویست و دوازدهم، با رشدی متواضعانه از ۴۳٫۳ به ۴۶٫۳ میلیون دلار، نزول نموده است.

 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
Peercoin Falls 92% Against BTC/Source

توکن PPC با سقوطی ۷٫۵ درصدی از ۲٫۰۲ به ۱٫۸۷ دلار و افت ۹۲ درصدی از ۰٫۰۰۳۲ به ۰٫۰۰۰۲۵ در واحد BTC، در مقابل دو جفت فیات و بیت کوین افت قیمتی داشته است.

رشد ۱۵,۲۵۰ درصدی XRP در مقابل دلار

ریپل (XRP) تنها آلتکوین بین ۱۰ رتبه اول جدول ارزش بازار است که از ژوئن ۲۰۱۴ تا کنون در این جدول صعود را تجربه نموده است؛ صعود از مقام ششم چهار سال پیش خود با ارزش بازار ۳۱٫۷ میلیون دلاری به مقام سوم با ارزش بازاری بیش از ۲۴ میلیارد دلار در این تاریخ.

 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
XRP Gains 15,250% Over USD in Four Years/Source

این رشد قیمتیِ پدید آمده در ارزش XRP طی این چهار سال، به مراتب فراتر از اعداد و ارقامی است که سایر ۱۰ رمزارز رتبه اول از زمان اسنپ شات تاکنون به دست آورده اند. رشد XRP از آن زمان، معادل ۱۵,۲۵۰ درصد از ۰٫۰۰۴ به ۰٫۶۱۴ دلار و ۱,۲۴۳ درصد از ۶۱۵ به ۸,۲۶۰ ساتوشی بوده است.

بیشتر بدانید:

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کریپتو ها

DOGE و رشد مقابل دلار و افت مقابل BTC

در زمان ثبت اسنپ شات، Dogecoin با ارزش بازار ۲۸ میلیون دلار، رتبه هفتم جدول ارزش بازار رمزارز ها را مالک بود. امروز با قریب ۳۹۰ میلیون دلار ارزش در مقام چهل و هفتم بازار قرار دارد.

 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
DOGE Gains Over USD, Drop Against BTC/Source

گرچه ارزش این آلتکوین در مقابل دلار افزایش داشته اما در مقابل BTC افت قیمت را رقم زده است؛ رشدی حدود ۷۸۵ درصد ۰٫۰۰۰۳۴۹ به ۰٫۰۰۳۴ دلار حین افت ۱۶٫۳ درصدی از ۵۵ به ۴۶ ساتوشی در مقابل بیت کوین.

آلتکوین های برتر رتبه ۶ تا ۱۰ بیش از ۹۰ درصد از ۲۰۱۴ افت داشته اند

 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
Namecoin/Source

Namecoin

چهار سال پیش، Namecoin با ارزش بازار ۲۱٫۱ میلیون دلار مقام هشتم جدول ارزش بازار را داشت. از آن زمان تاکنون این رمزارز با ارزش بازار کنونی ۲۵٫۳۷ میلیون دلار با تنزل جایگاه به مقام سیصد و شانزدهم مواجه بوده است. توکن NMC با سقوط ۲۷٫۴ درصدی از ۲٫۳۷ به ۱٫۷۲ دلار و افت ۹۳٫۶ درصدی از ۰٫۰۰۳۶ به ۰٫۰۰۰۲۳ در واحد BTC، در مقابل هم فیات و هم BTC کاهش ارزش داشته است.

 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
Blackcoin/Source

Blackcoin

Blackcoin نیز تقریبا در همین تاریخ با ارزش بازار ۱۹ میلیون دلاری در مقام نهم جدول رمزارز ها جای داشت. این آلتکوین با از دست دادن ارزش بازار خود و سقوط به ۱۵٫۹ میلیون دلار، هم اکنون مقام سیصد و نود و دوم جدول را دارد. توکن BLK از زمان اسنپ شات تا کنون افولی چشمگیر را متحمل شده و با افتی ۱۹٫۱۵ درصدی از ۰٫۲۵۶ به ۰٫۲۰۷ دلار، در مقابل فیات و نزول ۹۳٫۵ درصدی از ۴۲,۰۰۰ به ۲,۷۸۰ ساتوشی در مقابل BTC همراه بوده است.

 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
Omni/Source

Omni

در اول ژوئن ۲۰۱۴، Omni انتهای جدول ۱۰ رمزارز برتر بود و با ارزش بازاری معادل ۱۳٫۶ میلیون دلار در جایگاه دهم حضور داشت. امروز با افزایش ۰٫۲ میلیون دلاری و با قریب ۱۳٫۸ میلیون دلار ارزش بازار در مقام چهارصد و بیست و هفتم جدول قرار دارد. گرچه OMNI با ۱۱٫۴ درصد رشد از ۲۲٫۶ به ۲۴٫۵۸ دلار صعود کرده است، اما با سرنگونی ارزش از ۰٫۰۳۷ به ۰٫۰۰۳۳ در واحد BTC، ۹۱ درصد از ارزش خود را در این چهار سال و در مقابل BTC از دست داده است.

 آلتکوین های برتر سال 2014 امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟
Bitshares/Source

Bitshares

یک جایگاه پائین تر از ۱۰ رمزارز برتر اسنپ شات، Bitshares قرار دارد که با ارزش بازار ۷٫۵ میلیون دلاری مقام یازدهم را حافظ است. چهار سال پیش توکن PTS 742,000 ساتوشی به ازای هم واحد مبادله می شد؛ اما امروز که آخرین مبادله صورت گرفته ی  آن، توسط CoinMarketCap مورخ هفتم سپتامبر ۲۰۱۶ به ازای هر واحد ۲۷ ساتوشی – و سقوطی قریب ۱۰۰ درصد از ۴٫۵۹ به ۰٫۰۰۰۱۶۵ دلار – ثبت شده است، در قامت رمزارزی بی جان ظاهر شده است!

 

مطالب مرتبط:

سرنوشت توکن ها در سال ۲۰۱۸

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله استفاده شده اند متعلق به نویسنده بوده و لزوما مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

Source & Image

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location