video thumb

اولین شهر بیت کوین جهان در اسلوونی ساخته می‌شود !

اولین شهر بیت کوین جهان در اسلوونی ساخته می‌شود !Reviewed by علیرضا on Jun 7Rating: ۵.۰

کشور اسلوونی یکی از کوچکترین کشورهای اتحادیه اروپا است که از لحاظ صنعت و اقتصاد به حد کشورهای همسایه خود پیشرفته نیست اما می‌تواند به در بحث فناوری‌های نوین بسیار جاه‌طلب باشد.

اسلوونی اعلام کرد که بزرگترین مرکز فروشگاهی این کشور که از قبل از اختراع بیت کوین نام آن BTC City بوده است، واقعا به شهر بیت کوین تبدیل خواهد شد و امکان خرید تمامی خدمات و کالا ها در آن با استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال فراهم خواهد آمد.

اولین شهر بیت کوین جهان در اسلوونی ساخته می‌شود !

این مرکز فروشگاهی واقع در لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی دارای مساحت ۱,۵۵۸,۳۹۸ متر مربع می‎باشد و در سال ۱۹۵۴ فعالیت خود را شروع کرده است و از حدود ۲۰ سال پیش BTC City نام گرفته است. تا پیش از این، نام این مرکز هیچ ربطی به بیت کوین و ارزهای دیجیتال نداشت اما حالا اتفاقات بزرگی برای این مرکز در حال رخ دادن است که نام آن را مستقیما به بیت کوین مرتبط می‌کند.

در این بین، در راستای حمایت از این پروژه‌‏ی ملی، آقای میرو چرار رئیس جمهور  اسلوونی از این مرکز خرید بازدید نموده و حتی به صورت نمادین یک فنجان قهوه را با استفاده از ارزهای دیجیتال خریداری نموده است. مطمئناً حمایت رئیس جمهور این کشور باعث افزایش اعتبار و توسعه‏ی دو چندان این مرکز خرید خواهد شد.

اولین شهر بیت کوین جهان در اسلوونی ساخته می‌شود !

رئیس جمهور اسلوونی در حال خرید قهوه با ارزهای دیجیتال به صورت نمادین

همچنین مسئولان BTC City این امید را دارند که شهر بیت کوین باعث به وجود آمدن فرصت‎های شغلی و تجاری جدید شده و بر روند توسعه شبکه بلاک چین و همگانی شدن ارزهای دیجیتال در بین عموم تأثیر داشته باشد.

توسعه و گسترده سازی این مرکز به تازگی آغاز شده است. در حال حاضر دستگاه‌های خرید و خودپردازهای ارزهای دیجیتال در این مرکز در حال نصب هستند و پیشبینی می‌شود تا سال آینده اکثر فروشگاه‌های این مرکز به دستگاه‌های پرداخت با ارزهای دیجیتال مجهر شوند.

 

منبع: bitcoinmagazine