سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کلاینت Parity اتریوم، دوباره با مشکل حاد دیگری سر و کله می زند

Parity یکی از کلاینت های شبکه اتریوم است که امکانات زیادی را در جهت دسترسی سریع و اسان کاربران و توسعه دهندگان به شبکه اتریوم فراهم می کند. هر چند این کلاینت دوباره دچار مشکلات وخیمی شده است.

در واقع اگر شما قصد اتصال به شبکه اتریوم و توسعه بر روی آن را دارید، استفاده از کلاینت Parity یکی از سریع ترین، سبک ترین و کم دردسر ترین روش های اتصال به شبکه اتریوم است. برای دانلود و استفاده از این کلاینت، می توانید آخرین نسخه آن را از سایت Parity دانلود نمایید.

image001 کلاینت Parity اتریوم، دوباره با مشکل حاد دیگری سر و کله می زند
Parity Ethereum Client Bugs

دانلود کلاینت Parity

مشکل بحرانی در کلاینت Parity اتریوم

در روز ۶ ژوئن، شرکت Parity Technologies که گره اصلی و کامل این کلاینت را اجرا می کند، تمام کاربران و شرکت های استفاده کننده از کلاینت خود را مجبور کرد تا نرم افزار کلاینت خود را به روز رسانی کنند.

بر اساس هشدار های امنیتی منتشر شده، نسخه ی پایدار ۱٫۱۰٫۶ و ۱٫۱۱٫۱ بتای این کلاینت، در الگوریتم توافق عمومی تراکنش های اتریوم در شبکه تستی آن (یعنی Ropsten) دچار باگ شده بودند. البته اگر این مشکل تنها در این شبکه تستی وجود داشت، چندان بزرگ شمرده نمی شد، ولی با بررسی بیشتر مشخص شد که ممکن است این مشکل به شبکه اصلی اتریوم نیز رخنه کرده و در پی آن زنجیره ی بلاکچین اتریوم بر اساس این عدم توافق ها به چند شاخه موازی تقسیم شود. از این رو، این شرکت تمام کاربران کلاینت خود را مجبور کرده که به روز رسانی را انجام دهند.

آپدیت اجباری برای تمام کاربران کلاینت Parity

لطفا هر چه سریع تر کلاینت های Parity خود را به نسخه ۱٫۱۱٫۳ آزمایشی یا ۱٫۱۰٫۶ پایدار به روز رسانی کنید.

software upgrade scam کلاینت Parity اتریوم، دوباره با مشکل حاد دیگری سر و کله می زند
Parity Upgrade/source

تاریخچه باگ های اساسی کلاینت Parity

image003 3 کلاینت Parity اتریوم، دوباره با مشکل حاد دیگری سر و کله می زند
Parity Client Bugs

در سال ۲۰۱۷ نیز کلاینت Parity با باگ هایی اساسی مواجه شد که در پی آن هزاران اتر در معرض خطر قرار گرفتند. این هفته نیز شرکت Parity در بیانیه ای از یک آسیب پذیری خطرناک در کلاینت خود خبر داده و به همین دلیل تمام کاربران نسخه های ۱٫۱۱٫۱ و قدیمی تر از آن خود را مجبور کرده که کلاینت خود را هر چه سریع تر به نسخه ۱٫۱۱٫۳ به روز رسانی کنند.

در مقاله ای که در تاریخ ۶ ژوئن در وب سایت Parity نوشته شده است، آمده که یک باگ در الگوریتم توافق عمومی در شبکه تستی Ropsten باعث کشف اشکالی بزرگ در این الگوریتم شده است. این باگ که با استفاده از نوع خاصی از تراکنش ناقص و دستکاری شده فعال می شود می تواند به شبکه اصلی اتریوم نیز نفوذ کند.

به گزارش ارزجو و به نقل از این مقاله: “با بررسی بیشتر این باگ در گره های شبکه تستی Ropsten دریافتیم که این مشکل بزرگ در الگوریتم توافق، بین تمام کلاینت های اتریوم Parity نسخه ۱٫۱۰٫۴ پایدار و ۱٫۱۱٫۱ آزمایشی و تمام کلاینت های قدیمی تر از آن ها مشترک است.”

باگ های اساسی کلاینت Parity در طی یک سال گذشته، ممکن است باعث مهاجرت بسیاری از کاربران آن شود

کلاینت Parity در طول ۱۴ ماه اخیر نیز همواره دچار اشکالات متعددی شده است و یکبار نیز در طی یک هک، نزدیک به ۳۰ میلیون دلار اتر (۱۵۰,۰۰۰ ETH) به سرقت رفت. تقریبا ۵ ماه بعد از آن حادثه نیز، یک آسیب پذیری دیگر در این کلاینت کشف شد که باعث قفل شدن و از کار افتادن قرارداد های هوشمند چند امضایی (multi-sig) می گردید. باگی که به ادعای توسعه دهندگان Parity در آن زمان، باعث قفل شدن ۱۵۲ میلیون دلار اتر در این والت ها و عدم امکان خروج آن ها شده بود.

بعد از این افتضاحات، Parity از استخراج کنندگان شبکه اتریوم درخواست کرد تا با انجام یک انشعاب سخت (هارد فورک) میلیون ها دلار سرمایه ای که در اثر این باگ ها از دست رفته بود را دوباره برگردانند.

با این وجود پروپوزال EIP 999  برای آزاد کردن ۵۱۳,۷۷۴٫۱۶  اتر نگهداری شده در ۵۸۷ کیف پول رد شد. از بین ۶۳۹ رایی که برای این پروپوزال صادر شد، تقریبا ۳۳۰ رای از آن حمایت کردند، ولی باقی آن ها علاقه خاصی به این تصمیم نشان ندادند.

بیشتر بخوانید:

فورک و انواع آن

فورک های بیت کوین و دلایل انجام آنها به زبان ساده

سافت فورک ها، هارد فورک ها، اجبار ها و پیش فرض ها

تنوع بیشتر کلاینت ها، برابر با امنیت بیشتر یک بلاکچین

باگ های اخیر کلاینت Parity، باعث سلب اعتماد بسیاری از کاربران آن شده است، ولی با این وجود، باز هم بسیاری از آن ها از این که می بینند چندین کلاینت مختلف و متنوع برای شبکه اتریوم وجود دارد، خوشحال هستند.

Husam Abboud در توییتر شخصی خود نوشت: “فرض کنید هیچ کلاینت Parity ای در کار نباشد و ۹۵ درصد، از کلاینت Geth استفاده می کردند، در این صورت حتی به دلیل تک کلاینتی بودن یک بلاکچین، ریسک آسیب پذیری آن نیز به شدت بیشتر می شد. به عبارت دیگر هر چقدر تنوع این کلاینت ها بیشتر باشد، امنیت و پایداری آن بلاکچین و شبکه آن نیز بیشتر می شود.

“کلاینت Parity + انواع مختلفی از کلاینت های دیگر شبکه اتریوم =  امنیت و پایداری بیشتر”

نظر شما درباره چنین باگ های بزرگی از یک کلاینت پر استفاده رمزارز بزرگی چون اتریوم چیست؟ به نظر شما چنین باگ هایی چه تاثیری در اعتماد مردم به دنیای رمزارز ها خواهند داشت. نظرات خود را از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله استفاده شده اند متعلق به نویسنده بوده و لزوما مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

Images : Shutterstock, Parity page, and Pixabay

Source

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location