سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت‌کوین جایگزین دلار برای مبادلات بین‌المللی خواهد شد

لیست عناوین این مطلب

خلاصه مطلب

  • Ken Jacobs، مدیر عامل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاوره‌ی مالی جهان است طی جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده که بیت‌کوین یا به طورکلی رمزارزها می‌توانند بهترین گزینه برای جایگزینی دلار به عنوان ارز بین‌المللی باشند.

بیش از ۵۰ سال است که دلار ایالات متحده به عنوان ارز اصلی بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق گفته‌های کن جیکوبز(Ken Jacobs) مدیر عامل شرکت مشاوره‌ی مالی و مدیریت دارایی Lazard، به لطف قدرت روبه رشد بیت‌کوین و دیگر رمزارزها، این واقعیت می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور دسخوش تغییراتی شود.

وی در مصاحبه‌ی تلویزیونی خود که در اواخر هفته‌ی گذشته با شبکه‌ی Bloomberg  برگزار شد توضیح داد که:

از آنجایی که سیاست‌های خارجی ایالات متحده و همچنین سیاست‌های تجاری این کشور معمولا یک‌جانبه عمل می‌کند، این عمل ما جهان را به سمت جایگزینی ارز آمریکا با چیزی دیگری وسوسه می‌کند. شاید بزرگ‌ترین تظاهر قدرت نرم این واقعیت باشد که ایالات متحده مالک ذخایر ارزی جهان است.

Ken Jacobs

با این حال به نظر می‌رسد که جایگزین ارز ایالات متحده یک ارز خارجی نخواهد بود؛ در عوض، به نظر می‌رسد که اولین و قوی‌ترین مدعی این جایگزینی بیت‌کوین است، هرچند که وظیفه می‌تواند برعهده‌ی یک یا چند رمزارز دیگر بیوفتد یا بین چندین رمزارز به اشتراک گذاشته شود.

جیکوبز توضیح داد:

امروزی در مورد رمزارزها به اندازه‌ی کافی تکنولوژی و فناوری در دسترس است و اگر ذهن خودتان را آزاد کنید و به این موضوع فکر کنید، خواهید فهمید که چیزی در آینده جایگزین این ارز بین‌المللی خواهد شد.

Ken Jacobs

این گفته‌ها نظرات یکی از بزرگ‌ترین و ثروتمند‌ترین مشاوران جهان است، طبق گزارشات خبرگزاری Bloomberg:

کمپانی Lazard تا پایان ماه مارس توانسته بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار دارایی را اداره کند و یکی از ۱۰ شرکت مشاوره‌ای موفق جهان باشد.

Bloomberg

پرواز مالی

بیت‌کوین علاوه بر اینکه به عنوان اولین و بهترین جایگزین دلار آمریکا در مبادلات بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود، توانسته نخستین و مهم‌ترین رمزارز جهان نیز باشد که در میزان سرمایه‌ی درحال گردش و سهم بازار در رتبه‌ی اول لیست رمزارزها قرار بگیرد و به عنوان برترین سرمایه‌ی پروازی(Flight capital) از آن یاد شود.

به طور کلی واژه‌ی Flight capital پولی است که معمولا در خارج از کشور به دلایلی اعم از فرار از مالیات،تورم یا برای مهاجرت احتمالی به ویژه در زمان جنگ، نگهداری می‌شود.

کِلِم چمبرز(Clem Chambers) مدیرعامل سایت ADVFN.com و نویسنده‌ی کتاب‌های Be rich و The Game in Wall Street و Trading Cryptocurrencies در بخشی از کتاب خود با عنوان راهنمای افراد مبتدی عنوان کرده است که:

Clem Chambersدر حال حاضر افراد عادی که در جنگ شرکت می‌کنند افراد ثروتمندی که یک دفتر خصوصی دارند، نیستند؛ اما در گذشته افراد عادی اگر می‌دانستند که می‌توانند دارایی خود را به عنوان طلا محفوظ نگه دارند، ده‌ها یا صدها هزار دلار پول خود را به طلا تبدیل می‌کردند.

امروزه شما می‌توانید دارایی خود را به شکل بیت‌کوین ذخیره کنید و با آگاهی از امنیت آن برای چندین ماه به یک جای امن پرواز کنید، در حالی که دارایی شما تا زمانی که از کلید خصوصی خود محافظت کنید، امن باقی خواهد ماند.

Clem Chambers

نظر شما در رابطه با گفته‌های کن جیکوبز به عنوان یک مشاور مالی حرفه‌ای چیست؟ آیا رمزارزها و بخصوص بیت‌کوین می‌توانند به عنوان ارز بین‌المللی مورد استفاده قرار بگیرند و این وظیفه‌ی بزرگ را به دوش بکشند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location