video thumb

یادداشت مهندس اسبق گوگل در ستایش بلاک چین

یادداشت مهندس اسبق گوگل در ستایش بلاک چینReviewed by گروه خبری on Jun 12Rating: ۵.۰

یکی از مهندسین اسبق گوگل که اکنون در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می کند اخیرا در قالب یک یادداشت اینترنتی در خصوص مسائلی قابل توجه و تفاوت کار در یک اداره رسمی مثل گوگل و کار در عرصه ارزهای دیجیتال سخن گفته است.

نوآوری، اولویت اول گوگل بود

یادداشت مهندس اسبق گوگل در ستایش بلاک چین

علی عایاش

به نقل از وب سایت کورا؛ این مهندس علی عایاش نام دارد، در بخش ابتدایی این یادداشت می گوید:

هنگامی که من در ژوئن ۲۰۱۶ به عنوان یک مهندس نرم افزار به گوگل پیوستم بسیار هیجان زده بودم. من اعتقاد داشتم که گوگل به عنوان شرکتی فعالیت می کند که نوآوری را اولویت اصلی خود قرار داده و در تمامی موارد نیز خلاقیت شخصی را تشویق می کند. بنابراین هیجان زده شدم که در جایی کار کنم که بتوانم این روحیه تنوع طلب و هیجانات خود را اطفاء کنم.

من به تیم سلسله مراتب خدمات ابری گوگل پیوستم و اگرچه کار جالبی را پیدا کردم، تصور می کردم که می توانم خارج از تیمم نیز تاثیر بگذارم. این برای من یک ارزش بود ، چرا که من فکر کردم گوگل بر تفکر خلاق و ایده های خوب بنا شده و به این موارد بها می دهد.

من تنوع‌طلب بودم

یادداشت مهندس اسبق گوگل در ستایش بلاک چین

وی ادامه می دهد:

اما به سرعت متوجه شدم که اشتباه کردم و در عرض شش ماه در مرز خفقان قرار گرفتم. گوگل یک شرکت بزرگ است، و این برای من به این معنی بود که بسیاری از گویشهای بوروکراتیک برای کارکنان گوگل استفاده می شد. در این میان اگرچه شغل من بسیار مهم بود، اما معلوم شد که این تنها یک کار مشخص است و من اجازه تنوع فعالیت خاصی ندارم.

ادامه یادداشت او به شرح زیر است:

یادداشت مهندس اسبق گوگل در ستایش بلاک چینپس از آن من شروع به پژوهش در خصوص تکنولوژی بلاک چین کردم و ساختارهای اطلاعاتی که در آن وجود داشت را مرور کردم و سپس، برای سرگرمی بیشتر، اولین قرارداد هوشمندم را در این حوزه نوشتم. (قراردادهای هوشمند در Ethereum اجرا می شود.)

تکنولوژی بلاک چین اتریوم تقریبا بلافاصله به من واکنش نشان داد. تا آن لحظه من کار خود را روی سیستم های توزیع شده و زیرساخت های مبتنی بر فضای ابری برای شرکت های متمرکزی مانند گوگل، آی بی ام و آمازون انجام می دادم. هر یک از این شرکت ها تمام داده های جمع آوری شده خود را کنترل می کنند. اما تکنولوژی بلاک چین توسط یک سیستم حکومت مرکزی محدود نمی شود. بنابراین این دروازه بان ها را از معادله حذف می کند و به نوبه خود داده ها را نیز آزاد می کند.

بلاک چین برای من یک نوآوری مهم بود

یادداشت مهندس اسبق گوگل در ستایش بلاک چین

بلاک چین را می توان نمونه ای مدرنیزه و دموکراتیزه شده از توزیع داده ها دانست و من این را به عنوان یک نوآوری اجتماعی مهم دیدم. علاوه بر بهینه سازی سیستم های توزیع شده، بلاک چین اجازه می دهد تا توانایی های بیشتر و تأخیر کمتر در پردازش داده ها وجود داشته باشد و البته این تکنولوژی به مشتریان اجازه می دهد اطلاعات شخصی خود را رصد کنند و این داده ها را با فرم های قدرتمند تر رمزنگاری محافظت می کند.

بلاک چین برای من ترکیبی از احساس نوآوری هیجان انگیز و ارزشمند بود و من می خواستم بخشی از آن باشم. در آن زمان بود که جان چو، یکی از بنیانگذاران ارز دیجیتال «بی تو کن» یک ایده جدید مطرح کرد. او چشم انداز جدیدی داشت. آنچه که او توصیف می کرد، یک شبکه اشتراک گذاری خانگی غیر متمرکز بود که براساس پروتکل اتریوم باز شده بود ولی مبنای آن توسط جعبه ابزار بی تو کن طراحی شده بود.

ساختار bee token با روحیات من سازگار بود

یادداشت مهندس اسبق گوگل در ستایش بلاک چین

علی و یکی از همکارانش در BeeToken

واضح بود که این شبکه مزایای متمایزتری نسبت به مدل تقسیم خانه های اصلی و متمرکز داشت و من از این دیدگاه بسیار هیجان زده شدم. من هم تا آن زمان برای حضور در چنین فضایی بسیار آماده بودم چرا که عدم مرزبندی را به شدت مهم می دیدم.

با توجه به علاقه مندی من به بلاک چین و تجربه پیشین من با سیستم های توزیع داده، به سرعت جذب این ایده شدم و متوجه شدم ساختار بی توکن تا چه حد با استانداردهای گوگل متفاوت و به علایق من نزدیک است.

یادداشت مهندس اسبق گوگل در ستایش بلاک چین

در بی توکن ، من قادر به ساختن همه چیز از الف تا ی هستم . من توانایی خلاقیت و نوآوری را دارم. تغییرات در سیستم به سرعت اتفاق می افتد و تصمیم گیری ها نیز تسریع می شوند . هیچ خط قرمزی برای خلاقیت وجود ندارد.

من تاثیرگذار هستم

یادداشت مهندس اسبق گوگل در ستایش بلاک چین

اگر در مورد گوگل از من بپرسید من می گویم گوگل امن بود اما معتقدم شما واقعا نمیتوانید چیزهای جدیدی را بیاموزید یا تجربه واقعی و خلاقی پیدا کنید. شما موظفید همه چیز را در یک خط قرار دهید.اما اکنون من دیگر احساس نمی کنم محدود یا بسته هستم من احساس می کنم تاثیر گذارم.

او در پایان نوشته است:

درست مانند هر فضای جدید و به سرعت در حال رشد، بلاک چین دارای چالش های منحصر به فرد خود است. به خصوص با توجه به اینکه این قلمرو ناشناخته است، بسیاری از تازه واردان می توانند از این فضا درامد کسب کنند و ممکن است عده ای دیگر نیز تحت هجوم مهاجمان و هکرها در این آبهای آزاد قرار گیرند . مهم این است که شما باید ملوانی بلد باشید.