سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بررسی Ledger Nano S ؛ آیا این کیف پول بهتر از TREZOR است؟

کیف پول Ledger Nano S اخیرا در یکی از کنفرانس‌های بیت‌کوین در شمال امریکا در میامی معرفی شد و توجه‌ همه را به خود جلب کرد. در این کنفرانس  شرکت لجر (ledger)، یکی از شرکت‌های سازنده‌ی کیف پول سخت‌افزاری، به فروش یکی از محصولات جدید خود مشغول بود. تصمیم داریم این سخت‌ افزار را برای شما بررسی کنیم.

در اینجا یک نسخه ویژه از کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S را بررسی می‌کنیم که روی آن حکاکی شده است و مخصوص فروش در این کنفرانس بود. بیشتر افراد طرفدار TREZOR به عنوان یک کیف پول سخت‌ افزاری هستند ولی اخیرا مردم زیادی از Ledger تعریف می‌کنند. سعی داریم Ledger و TREZOR را بررسی و مقایسه کنیم تا ببینیم آیا Ledger می‌تواند رقیب TREZOR شود یا نه.

 کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

 کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

قبل از شروع بررسی چند نکته‌ را راجع به کیف پول سخت افزاری خلاصه‌وار می‌گوییم. کیف پول‌های سخت افزاری بهترین و ایمن‌ترین کیف پول برای ارزهای رمز پایه شما هستند. آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در هر کامپیوتری اطلاعات رد و بدل کنید. حتی اگر کامپیوتر دچار بدافزار باشد، این اطمینان خاطر را به شما می‌دهند که بابت تراکنش‌ها آسوده خاطر باشید.

دلیلی که کیف پول‌های سخت افزاری بیشترین امنیت را دارند این است که آن‌ها تراکنش‌ها و پسوردهای بیت کوین را بصورت سخت افزاری ذخیره می‌کنند، به همین دلیل کسی نمی‌تواند از راه دور شما را هک کند. همچنین بسیاری از کیف پول‌ها یک راه دوم سخت افزاری برای ورود دارند. بدین معنی که اگر هکرها به کامپیوتر شما نفوذ کرده باشند، برای انجام هر کاری باید به صورت فیزیکی به دستگاه شما دسترسی داشته باشند.

نسخه‌‌ی قبلی Ledger Nano دربرابر TREZOR چیز زیادی برای عرضه نداشت و TREZOR از رقبا بالاتر بود. حالا شرکت Ledger دستگاه خود را به روز کرده است و برای رقابت آماده است. به نظر می‌رسد بررسی این دو محصول هیجان‌انگیز خواهد بود.

‌طراحی و رابط کاربری

طراحی هر دو محصول خوب است. هر دو کوچک و قابل حمل هستند، ولی محصول شرکت Ledger یک برتری دارد و آن هم این است که یک محافظ فلزی دارد که به نظر می‌رسد دستگاه شما را با دوام‌تر می‌کند. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید هر دو آن‌ها به سادگی در جیب شما قرار می‌گیرند.

 کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

 کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

نحوه‌ی کار با Ledger Nano S با هر کیف پول سخت افزاری دیگری مشابه است. در راه‌اندازی اولیه، در ابتدا باید برای محافظت از دستگاه خود یک پین انتخاب کنید که از دسترسی‌ ناخواسته به اطلاعات جلوگیری کنید.سپس یک کلمه ۲۴ حرفی دریافت می‌کنید که از آن برای ساخت کلید خصوصی خود استفاده می‌کنید. این رمز باید در یک جای امن ذخیره شود و در نظر داشته باشید که کامپیوتر شما امن محسوب نمی‌شود. هر کس این رمز را داشته باشد به این معنی است که کنترل بیت کوین‌های شما را در اختیار دارد.

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S، دو دکمه دارد که امکان کنترل دستگاه را به شما می‌دهد. راه اندازی دستگاه ساده است و تقریبا ۳ دقیقه طول می‌کشد که بیشتر آن مربوط به قسمت رمز دستگاه است.

زمان ساختن این رمز، صفحه نمایش وارد بازی می‌شود. اگر کامپیوتر شما هک شود، هکر رمزی که بر روی سیستم شما در حال نمایش است را می‌بیند. به همین دلیل است که رمزها فقط در صفحه نمایش ضد ضربه دستگاه نمایش داده می‌شود و فقط شما می‌توانید آن را ببینید.

بعد از راه‌اندازی دستگاه، تنها کاری که باقی می‌ماند نصب نرم افزاری است که این امکان را به شما می‌دهد که با دستگاه خود تعامل داشته باشید(برای مثال بیت کوین ارسال یا دریافت کنید).

اپلیکیشنی که استفاده کردیم یک افزونه کروم است که به شما قابلیت‌های زیر را می‌دهد:

  • جزئیات کلی حساب
  • ارسال بیت کوین از کیف پول خود
  • ایجاد آدرس بیت کوینی برای دریافت پول
  • تنظیمات اپ (مانند زبان، نرخ ارز و…)

این اپ مشابه با اپ TREZOR است و تنها فرق آن این است که طراحی زیباتر و کاربر پسندتری دارد.

Ledger-chrome-extension

Ledger-chrome-extension

رابط کاربری (همانگونه که در بالا مشاهده می‌کنید) کاملا بصری است و هیچ دستور العمل خاصی برای استفاده از آن لازم نیست. همچنین می‌توانید حساب‌های خود را نام‌گذاری کنید و نام‌هایی مانند account 1 را تغییر دهید و نام‌ دلخواه خود را برای آن انتخاب کنید. TREZOR نیز این امکان را برای شما فراهم می‌کند، اما باید اول آن را به حساب دراپ باکس خود وصل کنید.

همچنین کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S به شما این امکان را می‌دهد که از کیف پول‌های موجود به جای رابط افزونه کروم استفاده کنید. کیف پول‌هایی مانند MyCellium, Electrum, Bitgo, GreenBits, Copay و MyEtherWallet.

پشتیبانی از altcoin

آلت‌کوین (altcoin) به معنای پول‌جایگزین است و کیف پول لجر نانو اس از پول‌هایی مانند بیت‌کوین، لایت کوین، اتریوم و سایر ارزهای رمز پایه‌ی دیگر که بر مبنای بلاک‌چین هستند پشتیبانی می‌کند. ارزهایی که تاکنون از آن‌ها پشتیبانی می‌شود در لیست زیر قرار دارد:

  • بیت کوین(Bitcoin)
  • اتریوم / اتریوم کلاسیک (Ethereum / Ethereum Classic)
  • لایت کوین(Litecoin)
  • دوج کوین(Dogecoin)
  • زی‌کش(Zcash) (z-addresse ها پشتیبانی نمی شوند)
  • دَش(Dash)
  • استراتیس(Stratis)

با کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S می‌توانید پرداخت‌ها را ارسال و دریافت کنید، حساب خود را چک کنید و با یک دستگاه چندین آدرس را برای هر ارز مدیریت کنید.

از سوی دیگر TREZOR اخیرا اعلام کرده است که با MyEtherWallet همکاری کرده‌ است تا از Ethereum نیز به خوبی پشتیبانی کند. سایر ارزهایی که از طریق TREZOR پشتیبانی می‌شوند دَش، زی‌کش و لایت کوین هستند.

سابقه‌ی شرکت

کمپانی Ledger سال ۲۰۱۵ در فرانسه تاسیس شد. از آن زمان جذابیت زیادی در زمینه‌ی بیت کوین و ارزهای رمز پایه داشته  است و به عنوان رقیب اصلی ساتوشی لَب (سازنده‌ی TREZOR) تبدیل شده است. TREZOR از سال ۲۰۱۴ در حال فعالیت در این زمینه است.

هم ترزور و هم لجر از برنامه‌های متن باز استفاده می‌کنند. هر دو ثابت کرده‌اند که پشتیبانی فوق العاده و با ثباتی در چند سال اخیر داشته اند. هرچند که تریزور کمپانی با سابقه و محبوب‌تری است، نمی‌توان گفت که شرکت لجر از آن عقب افتاده است.

برچسب قیمتی کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

قیمت، لجر را جذاب‌تر می‌کند، چون مشخصات هر دو یکی است و بیشتر افراد قیمت پایین‌تر را ترجیح می‌دهند. بعضی‌ها به ویژگی ذخیره و مدیریت رمزهای عبور TREZOR به عنوان برتری نگاه می‌کنند، درحالی که این ویژگی واقعا لازم نیست.

چه کسی برنده است؟

به نظر ما Ledger Nano S به دلیل قیمت پایین‌تر، برنده است. هر دو کمپانی محصولات خوبی را عرضه کرده‌اند، ولی طراحی کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S بهتر و با دوام‌تر به نظر می‌رسد در سوی دیگر ترزور شهرت بیشتری دارد که می‌تواند بر روی بیشتر افراد تاثیر بگذارد. ولی در چند سال اخیر لجر به درستی نشان داده است که می‌توان در مدت کم محصولی کم رقیب ساخت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version