video thumb

کار کردن در آفریقا درآمد خوبی برای شما دارد یا خیر؟

کار کردن در آفریقا تجربه‌هایی به شدت متفاوت در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید به کشوری بروید که طبیعتی عحیب و زیبا دارد، جمعیتی عظیم و متفاوت در آن زندگی می‌کنند و اقتصادهای نوظهوری نیز در آن وجود دارد. آفریقا بسیار عظیم و گسترده است و به ۴ قسمت شمالی، جنوبی، شرقی و غربی تقسیم می‌شود. بیش از یک میلیارد نفر در این قاره زندگی می‌کنند. کار کردن در آفریقا می‌تواند در زمینه تجارت و فناوری در شرکت‌های بین‌المللی باشد. علاوه بر این می‌توانید با ارگان‌های جهانی مانند صلیب سرخ یا سازمان ملل در فعالیت‌های مختلف همکاری داشته باشید. در آفریقا هزینه‌های زندگی بسیار پایین‌تر از مکان‌های دیگر است. اگر اهل تجربه‌های به شدت جدید هستید، کار کردن در آفریقا می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

۱. مصر

بسیاری از کسانی که کار کردن در آفریقا را تجربه کرده‌اند، مصر را کشوری شبیه خانه خود توصیف می‌کنند زیرا جو و فضای این کشور بسیار صمیمی و مهمان‌پذیر است. بنابراین کار کردن در آن لذت‌بخش است و طبیعت زیبا و بیابانی‌اش، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. استقبال از گردشگری باعث می‌شود که در این صنعت، مشاغل زیادی وجود داشته باشد.

کار کردن در آفریقا - مصر

کار کردن در آفریقا - مصر

۲. آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی نیز کشوری است با صحرا و مناظر دیدنی که در آن فناوری با سرعت خوبی در حال رشد است. شهر کِیپ در آفریقای جنوبی یکی از پیشرفته‌ترین شهرها در کل قاره آفریقا است. امکان کار کردن در آفریقا در زمینه‌هایی مانند: رسانه، تبلیغات، فناوری وجود دارد. با داشتن دانش زبان انگلیسی می‌توانید در شرکت‌های بین‌المللی هم مشغول به کار بشوید.

۳. کنیا

اگر از طرفداران انیمیشن شیرشاه باشید، حتما کنیا را با حال و هوای آن می‌شناسید. اما واقعیت این است که کنیا از جمله کشورهای بسیار خوبی است که برای کار کردن در آفریقا می‌توانید انتخاب کنید. کنیا کشوری است با شهرهای جالب توجهی چون نایروبی. کار کردن در زمینه‌های امور اقتصادی، محیط زیست و روزنامه‌نگاری در این کشور مقدور است. فقط طبیعت متنوع کنیا نیست که آن را جذاب می‌کند بلکه فرصت‌های شغلی و کسب تجربه‌های جذابِ دیدن شهرهای مختلف آن هم، باعث شده تا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کار کردن در آفریقا باشد.

۴. تانزانیا

تانزانیا در مجاورت کنیا قرار دارد و از کشورهای شرق آفریقا به شمار می‌رود. زندگی در تانزانیا با استاندارهای رفاهی در آمریکا و اروپا فرسنگ‌ها فاصله دارد اما اگر هوس کسب تجربه‌های ناب دارید و می خواهید در کشوری باشید که منابع طبیعی شگفت‌انگیزی دارد و کوه‌ها، سواحل شنی و آب‌های زلال آن بی‌همتا است، حتما به تانزانیا بروید و در زمینه‌های شغلی مانند تدریس زبان انگلیسی یا سازمان‌هایی که برای محیط زیست فعالیت می‌کنند، مشغول به کار بشوید.

کار کردن در آفریقا - تانزانیا

کار کردن در آفریقا - تانزانیا

۵. غنا

برای کار کردن در آفریقا حتما به غنا هم فکر کنید. زیرا این کشور که در غرب آفریقا واقع است،اقتصادی باثبات‌تر از سایر نقاط آفریقا دارد. در غنا هم می‌توانید با شرکت‌هایی همکاری کنید که فعالیت‌هایی برای محیط زیست صورت می‌دهند یا از طرف ارگان‌های بین‌المللی در آفریقا کار می‌کنند. تدریس زبان انگلیسی هم از جمله مشاغلی است که می‌توانید در غنا به آن بپردازید.

۶. سنگال

سنگال یکی از بهترین گزینه‌ها برای کار کردن در آفریقا است. مردم سنگال بسیار مهمان‌نواز هستند و رسومات سنتی آنها، احترام به مهمان و غریبه‌ها را بسیار ارزشمند تلقی می‌کند. پس می‌توانید برای همکاری با سازمان‌های بین‌المللی در زمینه آموزش، بهداشت، پزشکی و… در سنگال همکاری کنید. شهر داکار یا سنت‌لوئیس از جمله شهرهای پرشور این کشور است. ضمن کار کردن در آفریقا در کشور سنگال بهتر است کمی روی زبان فرانسه خود هم کار کنید. بسیاری از کشورهای آفریقایی از جمله مستعمرات کشورهای اروپایی نظیر فرانسه هستند به همین دلیل بعضا زبان‌های مختلفی در این کشورها رایج است.

۷. مراکش

اگر می‌خواهید در یکی از کشورهای آفریقای شمالی مشغول به کار بشوید به کشور تاریخی مراکش بیاندیشید. شهر مراکش، کازابلانکای معروف، فینه و… را برای کار کردن در زمینه کمک به حقوق و فعالیت زنان،حیطه سلامت یا تدریس زبان انگلیسی انتخاب کنید. در مراکش هم مانند سایر کشورهای آفریقایی، سازمان‌های بین‌المللی مختلف و مردم‌نهاد فعالیت می‌کنند.

کار کردن در آفریقا - مراکش

کار کردن در آفریقا - مراکش

۸. رواندا

رواندا تقریبا یک سوم جمعیت جهان را در خود دارد. این کشور در ظاهر انتخاب مناسبی برای کار کردن در آفریقا نیست اما اگر بخواهید که در فعالیت‌های ارتقای وضعیت سلامت، آموزش، بهداشت و… در این کشور کار کنید و تعالیم بنیادهای بین المللی و خیرخواهانه در زمینه پیشگیری از بیماری‌های نظیر ایدز را در رواندا ترویج بدهید، باید به این کشور بروید.

کار کردن در آفریقا - رواندا

کار کردن در آفریقا - رواندا

این فعالیت‌ها می‌تواند در زمینه محیط زیست هم باشد و مثلا برای نجات گوریل‌های کوهستان‌های رواندا در اقداماتی مشارکت کنید.

برای سفر به این مناطق هیچ زمان دیر نیست و کافی است به زودی برنامه سفر خود را بچنید. مجموعه ارزجو برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما شما به عنوان یاری همیشگی در کنار شما خواهد بود. کافیست در سایت ما ثبت‌نام کرده و به پنل کاربری خود بروید و در آنجا به راحتی سفارش خود را ثبت کنید. همچنین می‌توانید با همکاران ما در ارزجو تماس حاصل نمایید. سفر خوشی را برای شما آرزومندیم.

انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷