سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

متخصص IT که ۶۰ میلیون دلار از بیت‌ کوین هایش مفقود شد

جیمز هاولزِ ۳۲ ساله، متخصص IT که اخیراً تمام وقت خودش را بر روی ارز‌های دیجیتال گذاشته است؛ به نیویورک‌ پست گفته‌است در سال ۲۰۰۹ مقدار ۶۰ میلیون دلار از بیت‌ کوین‌ هایش مفقود شده است و قادر به بازگرداندن آن نیست.

۷۵۰۰ بیت‌ کوین مفقود شده

در سال ۲۰۰۹ که قیمت اولیه‌ی بیت‌کوین زیر ۱ دلار بوده است و قدرت هش بسیار پایین بوده است و همچنین استخراج کنندگان بیت‌ کوین بسیار کم بوده‌اند؛ وِی از استخراج از طریق GPU (واحد‌های پردازنده‌ی گرافیکی) این مقدار بیت‌کوین را بدست آورد.

در سال ۲۰۱۳، وقتی که قیمت‌ بیت‌ کوین به بالای ۱۰۰ دلار رسید؛ هاولزِ  برای پیدا کردن هارددیسکی که برای ذخیره‌ی پراویت کی (Private key) از آن استفاده می‌کرد اقدام نمود ولی به یاد آورد که بجای اینکه هارد خالی را دور بیندازد اشتباهی هارد حاوی پرایویت کی را دور انداخته‌ است.

من بیش از ۷۵۰۰ بیت‌ کوین را در زمانی بیش از یک هفته استخراج

بیت‌کوین یک دارایی منحصر به فرد است زیرا کاربران را مجبور به مراقبت از دارایی‌های خود می‌کند و از دسترسی موسسات مالی یا سرویس‌دهنده شخص سوم که از دارایی کاربران سود می‌برد جلوگیری می‌کند البته نیمه‌ی خالی لیوان را هم می‌توان اینطور در نظر گرفت که وقتی کاربر پرایویت کی را برای دسترسی به کیف پول خود از دست می‌دهد از هیچ طریقی امکان بازگرداندن دارایی خود (در هر مقدار) را ندارد.

من بعد از چک کردن قیمت‌ها مقدار ارزش بیت‌ کوین

فردی که 60 میلیون دلار بیت‌کوین از دست داده است

مفقود شدن بیت‌ کوین و افزایش ارزش آن

میلیون‌ها بیت‌ کوین به طور دائمی از شبکه‌ی غیرقابل تغییر بلاک‌چین مفقود شدند. دلایل آن هم مثل موارد جیمز هاولز بوده است. مطالعات انجام شده توسط یک شرکت پزشک قانونی متمرکز بر روی بلاک‌چین  Chainalaysis، تعدادی حدود ۳٫۷۹ میلیون بیت‌کوین پتانسیل مفقود شدن به طور دائم را دارند و دیگر امکان بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد.

۳٫۷۹ میلیون بیت‌کوین چیزی حدود ۱۸ درصد از کل دخایر بیت‌ کوین (Max supply) است که با توجه به این که قیمت بیت‌ کوین با توجه به میزان ارزش دارایی بر تعداد مقدار در گردش آن (Circulating supply)، محاسبه می‌شود پس وقتی که عرضه‌ی بیت‌ کوین به ۲۱ میلیون برسد (یعنی کل بیت‌کوین‌ها استخراج شود) باید ارزش آن ۱۸ درصد بیشتر شود.

کیم گائو، اقتصاددان Chainanlaysis در اینباره گفت:

به عبارت دیگر محاسبات مستقیم درباره حجم کل بازار (Market cap)، کوین‌های مفقود شده را در نظر نمی‌گیرد. با توجه به این که چقدر این زمینه احتکار آمیز است؛ آن محاسبات از حجم کل بازاز ممکن است به مدل‌های اقتصادی تبدیل شوند که به مصرف آن ضربه می‌زند. در حال حاضر بازار با تقاضای واقعی و مقدار ذخایر موجود بیت‌‌ کوین مطابقت دارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location