سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تراشه‌های ۷ نانومتری ، هسته‌ی اصلی دستگاه‌های ماینینگ شرکت GMO

شرکت اینترنتی GMO قصد دارد تا تراشه‌های پردازشی ۷ نانومتری تولید کند و از آن‌ها به عنوان هسته‌ی اصلی دستگاه‌های ماینینگ جدید خود موسوم به GMO miner b2 بهره ببرد.

زمانی که دستگاه ماینینگ GMO miner B2 عرضه شود، با اولین دستگاه ماینر جهان که از پردازنده‌های ۷ نانومتری بهره می‌برد روبرو خواهیم بود. این دستگاه پردازشی دارای تراشه‌ی پردازشی نیمه هادی با نام GMO 72b است و انتظار می‌رود تا اواخر ماه اکتبر ۲۰۱۸ آماده‌ی ارسال به سراسر جهان شوند.

از کیف پول تا ماینینگ

پس از اعلام علاقه به ساختن یک کیف پول بیت‌کوین در ژانویه سال ۲۰۱۷، در ماه سپتامبر همان سال شرکت GMO

همانطور که در سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام شد، در بیانیه‌ی رسمی GMO نظر این شرکت در مورد بیت‌کوین و دیگر رمزارزها، و “ساخت یک منطقه‌ی اقتصادی بدون مرز” به صراحت بیان شده است. این شرکت در آن زمان نزدیک به ۱۰ میلیارد ین(۹۰ میلیون دلار) در تحقیقات مربوط به چیپ‌های نیمه‌ هادی و ایجاد مراکز داده، سرمایه‌گذاری کرد.

دیگو گویترز(Diego Guiterrez) مدیر عامل شرکت نرم‌افزاری ماینینگ RSK Labs در آن زمان اظهار داشت:

افرادی در معرض خطر دارند که هنوز تلاش می‌کنند تا سرمایه‌گذاری‌های خود را باز یابند، چونکه آن‌ها چهار برابر کمتر تولید کننده خواهند بود. شرکت‌های دیگر تولید کننده‌ی چیپ‌های ماینینگ نیز مطمئنا پیگیر ساخت تراشه‌های ۷ نانومتری خود خواهند شد؛ البته اگر تا بحال اقدام به این کار نکرده باشند.

Diego Guiterrez

نگاهی به GMO miner B2

تصویری از نمونه‌ی اولیه دستگاه GMO miner b2

GMO سعی کرده است تا با ساخت و توسعه‌ی یک رایانه‌ی ماینینگ کارآمد در کمتر از یک سال، تعهد خود را نسبت به رشد مداوم کسب و کار ماینینگ نشان دهد. در دسامبر سال ۲۰۱۷ گروه اینترنتی GMO برنامه‌ی خود را مبنی بر گسترش کسب و کار ماینینگ از طریق راه‌اندازی تاسیساتی در شمال اروپا اعلام کرد.

در همان ماه این شرکت اعلام کرد که ممکن است بخشی از حقوق کارمندان خود را به وسیله‌ی بیت‌کوین پرداخت کند. می‌توان حدس زد که انجام این کار به دلیل تقویت رویکرد این شرکت در رابطه با ارزهای مجازی صورت گرفته است. در بیانیه‌ی آن‌ها گفته شده که برای افزایش سطح سواد و آگاهی در مورد رمزارزها لازم است که به صورت مستمر از این ارزهای مجازی استفاده شود.

دستگاه‌های ماینینگ GMO miner B2 چیپ‌های پردازنشی GMO 72b مجهز خواهند شد. به گفته‌ی این شرکت، دو نسخه از تراشه‌ی ۷۲b در دست توسعه است. نسخه‌ی اول را می‌توان نمونه‌ی اولیه چیپ‌های پردازشی ۷ نانومتی درنظر گرفت و نسخه‌ی دوم را چیپ‌هایی عنوان کرد که به صورت تولید انبود برای سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده‌اند.

این شرکت قصد دارد که از نسخه‌ی دوم در عملیات ماینینگ، ماینینگ ابری و همچنین فروش سخت‌افزار عمومی استفاده کند.

مسابقه برای رسیدن به چیپ‌های ۷ نانومتری

با توجه به این که فعالیت‌های مرتبط با ماینینگ و استخراج رمزارزها به دستگاه‌هایی با عملکرد بالا و توانایی انجام محاسبات بسیار سنگین و پیچیده نیاز دارند، انتظار می‌رود که دستگاه GMO miner B2 با داشتن قدرت هش بالا، نیازمند انرژی کمی برای فعالیت‌های خود باشد. با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت رسمی این شرکت، بهره‌وری بالای این دستگاه در مصرف انرژی باعث خواهد شد که هزینه‌ی ماینینگ کاهش یابد و در نتیجه سوددهی برای ماینر‌های افزایش داشته باشد. از دسامبر سال ۲۰۱۷ تاکنون گروه اینترنتی GMO تاسیسات ماینینگ خود را ادامه کرده است. با توجه به آمار منتشر شده در وب‌سایت این شرکت، آن‌ها تونسته‌اند در ماه آوریل ۲۰۱۸ حدود ۵۳۷ بیت‌کوین‌کش و ۹۰۶ بیت‌کوین استخراج کنند.

با این وجود شرکت اینترنتی GMO تنها شرکتی نیست که می‌خواهد از تراشه‌های ۷ نانومتری در دستگاه‌های ماینینگ خودش استفاده کند.

شرکت‌های سامسونگ، TSM و اینتل(Intel به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی پردازنده‌‌های رایانه‌ای) نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که در مسابقه‌ی ساخت تراشه‌های ۷ نانومتری شرکت دارند. می‌توان گفت که انگیزه‌ی اقتصادی این شرکت‌های چند ملیتی باعث شده تا آن‌ها وارد بازار جدید و رقابتی شدن آن شوند؛ در عوض این روند می‌تواند باعث به وجود آمدن نوآوری و کارایی بیشتر در ماینینگ بیت‌کوین و همچنین کمک به رفع برخی نگرانی‌های مبنی بر متمرکز شدن این صنعت شود.

به نظر شما تولید دستگاه‌های ماینر به وسیله‌ی بقیه سازندگان قدرت انحصارگری را از شرکت‌هایی مثل Bitmain می‌گیرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location