video thumb

بزرگ‌ترین بانک روسیه امسال اولین ICO ملی این کشور را راه‌اندازی می کند

بزرگ‌ترین بانک روسیه و شرق اروپا با همکاری صندوق خزانه‌داری این کشور قصد دارد تا در تابستان امسال اولین ICO قانونی و رسمی این کشور را راه‌اندازی کند.

Sberbank CIB به عنوان یکی از بانک‌های دولتی روسیه با همکاری خزانه‌ی سرمایه‌های ملی (NSD) قصد دارد که پس از دریافت تصویب نهایی، اولین ICO

Sberbank CIB زیر مجموعه و بخش سرمایه‌گذاری بانکی شرکت Sberbank روسیه است که با داشتن بیش از ۸.۵ میلیون مشتری و کاربر فعال، به عنوان بزرگ‌ترین بانک این کشور و شرق اروپا محسوب می‌شود.

NSD یکی از اعضای گروه صرافی مسکو(Moscow Exchange Group) است که عملیات‌های مالی از جمله صندوق امانات، توافقات و خدمات مربوط به بازار‌های مالی را انجام می‌دهد. NSD با داشتن بالاترین مقدار نگه‌داری و بازپرداخت اوراق بهادار در بازار، به عنوان بزرگ‌ترین صندوق اوراق بهادار در روسیه شناخته می‌شود.

این ICO که قرار است به زودی راه‌اندازی شود، به عنوان یک آزمایش برای پلت‌فرم قانون‌گذاری بانک روسیه که ماه گذشته تاسیس شد، محسوب می‌شود. چونکه این پلت‌فرم به عنوان مکانی برای شرکت‌های مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین در نظر گرفته شده است.

راه‌اندازی این ICO می‌تواند به نفع Level One باشد، شرکتی که بزرگ‌ترین سالن سخنرانی تجاری مسکو را اداره می‌کند؛ هرچند هنوز جزئیات دقیقی در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد که آن‌ها در حال توکنیزه کردن سرویس‌های آنلاین خودشان هستند.

با در نظر گرفتن موارد فوق می‌توان گفت که سه بازیکن اصلی ارائه‌ی این پروژه هرکدام نقش خاصی در راه‌اندازی آن دارند، Sberbank CIB به عنوان رئیس و صادر کننده و NSD هم به عنوان متولی انجام تراکنش‌ها فعالیت خواهند کرد، در حالی که بانک روسیه نیز به ارزیابی مکانیزم‌های کلی در ارائه‌ی بازخورد‌های مرتبط با ICOهای آینده خواهد پرداخت.

ایگور بلانسف (Igor Bulantsev) معاون ارشد Sberbank و رئیس Sberbank CIB اظهار داشت که:

Igor BulantsevSberbank CIB فکر می‌کند که بازار ICO روسیه بسیار امیدوار کننده و نوید بخش خواهد بود؛ ما قصد داریم زمانی که چهارچوب قانونی مناسب اجرایی شد، این سرویس را به صورت فعال ارتقا و گسترش دهیم.

Igor Bulantsev

ادی آستنین (Eddie Astanin) رئیس هیئت اجرایی NSD در رابطه با این موضوع گفت:

هدف ما این است تا یک پایه‌ی اساسی برای توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال در کشورمان ایجاد کنیم، تا نوع جدیدی از دارایی برای سرمایه‌گذاران، برای اکوسیستم ICO و برای گردش دارایی‌های دیجیتال در بازار ثانویه تشکیل شود.

Eddie Astanin

آیا راه‌اندازی اولین ICO قانونی می‌تواند به عنوان فراگیر شدن و قانون‌گذاری این صنعت کمک کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.