سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونگی پراکنش جغرافیایی ارز رمزنگاری شده بیت کوین در جهان

با وجود افزایش بی سابقه ارزش ارز رمزنگاری شده بیت کوین و افزایش پذیرش آن توسط مردم و حتی  در گذر از زمستان خرسی این بازار، هنوز  سوالات بسیاری وجود دارد  که بیت کوین

به گزارش geographybase  به نقل از ارزجو، به طور خلاصه بیت کوین یکی از معروفترین و اولین رمزارز هایی است که به صورت دیجیتالی “استخراج” و  با ثبت بر روی یک دفتر کل دیجیتال با عنوان بلاکچین، شناخته شده است . بلاکچین یک رکورد انتقال بیت کوین را از یک مالک به  مالک دیگری  ثبت کرده و نگه می دارد و تمامی معاملات با استفاده از رمزنگاری بدون نیاز به نظارت دولتی، ثبت و با امنیت کامل نگهداری می شوند.

geography of bitcoin پراکنش جغرافیایی ارز رمزنگاری شده بیت کوین در جهان چگونه است؟
geography of bitcoin

توانایی انتقال پول بدون نیاز به بانک (و بدون هزینه های بانکی) و بدون نظارت یا کنترل از سوی دولت های محلی و منطقه ای، توسط طرفداران آن به عنوان یکی از بزرگ ترین مزایای ارز رمزنگاری شده بیتکوین شناخته می شود.

با وجودی که پذیرش بیت کوین به عنوان ارز در معاملات روزمره هنوز در مراحل اولیه خود است، رشد سریع ارزش آن نشان می دهد که  به بازار مهم و با ارزشی مانند بازار طلا تبدیل شده است.

عملکرد نمودار بیت کوین از زمان آغاز آن در سال ۲۰۰۹، نشان می دهد که تقریبا تمام سرمایه گذاری های دیگر کوتاه قد شده اند. بخش عمده ای از افزایش ارزش آن به دلیل محدودیت زیر ساختی آن در تعداد است: تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد که تقریبا ۸۰ درصد آن استخراج شده یا در حال استخراج است.

“بیت کوین، سکه هایی که با محدودیت تعداد، محدودیتی در افزایش حجم ارزش ندارد”

بررسی توزیع جغرافیایی ارز رمزنگاری شده بیت کوین

در حالی که بیت کوین یک ارز غیر متمرکز است و می تواند از هر نقطه با یک اتصال به اینترنت خریداری شده و معامله شود، اما مطمئنا هنوز توزیع جغرافیایی نامناسبی دارد. در این تحقیق، ما تلاش می کنیم تا نقاط  پراکنش و تراکم بیت کوین را با نقشه برداریِ:

۱) سرمایه گذاری های ریسک پذیر در شرکت های استارت آپ  بیت کوین

۲) تعداد و تراکم کسب و کار های  پذیرنده ی بیت کوین به عنوان  یک روش پرداخت

را آغاز کنیم .

یک نکته مهم این است که پذیرش ارز رمزنگاری شده بیت کوین در حال حرکت به جلو، در روی نمودار مواجه با شکستن گردن است، در نتیجه هر گونه اطلاعات ما در اینجا ممکن است در مدت زمان نسبتا کوتاه دچار افت و خیز های شدید و یا ملایمی شده باشد؛ این مقاله را ترجیحا یک بررسی اجمالی  از بیت کوین در این ابعاد تا اواخر سال ۲۰۱۷ در نظر بگیرید.

استارت آپ های بیت کوین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با استفاده از داده های سایت  Angel.co، در نقشه زیر مقدار و موقعیت مکانی سرمایه گذاری های ریسک پذیر توسط شرکت های “بیت کوین / ارز های رمز نگاری شده”  را نشان داده ایم. در اینجا فقط  شرکت ها ی  با سرمایه گذاری  ۱۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر را  که از نوامبر ۲۰۱۷ تشکیل شده است در نظر گرفته ایم. این شامل مجموع ۱۱۸ شرکت بود که ۷۱ (۶۰ درصد) شرکت از بین آنها در ایالات متحده قرار داشتند. در کل، این ۱۱۸ شرکت ۱٫۷۵ میلیارد دلار سرمایه کسب کردند که ۱٫۱ میلیارد دلار از آن توسط یک شرکت سرمایه گذاری بوده است: Coinbase، واقع در سانفرانسیسکو.

جای تعجب نیست که دره سانفرانسیسکو / سیلیکون ولی / سان خوزه در کالیفرنیا، محل  تولد صدها شرکت بزرگ تکنولوژی مانند گوگل، اینتل و فیس بوک می باشد که مهم ترین گروه های شر کت های استارت اپی بیت کوین دنیا را نمایندگی می کنند. در مجموع ۲۷ شرکت با ۱٫۳۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری ریسک پذیر در این منطقه قرار دارند. منطقه نیویورک به دومین گروه مهم شرکت های بیت کوینی با ۱۳ شرکت و ۱۲۱ میلیون دلار سرمایه گذاری ریسک پذیر تبدیل شد. سوئیس نیز به عنوان یک بازیگر قابل توجه با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ریسک پذیر مورد توجه قرار گرفت که تقریبا این سرمایه به طور کامل در دست یک شرکت است: Status

زوم کردن روی نقشه جغرافیایی پراکنش بیت کوین ها در سطح جهانی نشان می دهد که فعالیت های بسیار محدودی در خارج از این نقاط آمریکای شمالی و اروپایی رخ می دهد. تمام قاره های آفریقا، آمریکای جنوبی و استرالیا تنها سه شرکت و ۹۵۰۰۰۰۰ دلار سرمایه گذاری ریسک پذیر کرده اند. البته تسلط منطقه آمریکای شمالی و اروپا که با شکل گیری و تامین مالی شرکت های بیت کوین اتفاق افتاده، تعجب آور نیست؛ با توجه به این که این دو منطقه دارای سرمایه فراوان، تخصص فنی کافی و دسترسی و اتصال وسیع به اینترنت درهمه جا هستند. قسمت تعجب آور فقدان فعالیت در ژاپن است، هرچند ممکن است این منطقه در این مجموعه داده های خاص کمی ارایه کرده باشد.

کسب و کار هایی که ارز رمزنگاری شده بیت کوین می پذیرند

Bitcoin accepting businesses

 

اجازه دهید نگاهی به موقعیت های جغرافیای و تراکم کسب و کار هایی که بیت کوین را به عنوان یک شکل پرداخت می پذیرند، بیاندازیم. در اینجا ما از یک API برای جمع آوری داده ها از Coinmap.org استفاده کردیم و تجمع کسب و کار ها را در شهرهایی با جمعیت ۱۰۰۰۰ نفری یا بیشتر در شعاع ۵۰ کیلومتری تقسیم کردیم. ممکن است تعدادی از کسب و کار های روستایی در این جا از قلم افتاده باشند ولی اکثر آنها قید شده اند.

در نقشه زیر مشاهده  می کنیم که در دو نقطه ی عمده، محبوبیت بیت کوین درمنطقه آمریکای شمالی و اروپا رخ داده است. با این حال، دیگر خوشه هایی که به راحتی قابل شناسایی هستند مانند ساحل شرقی آمریکای جنوبی، بخش شرقی آسیا و استرالیا را نیز در نقشه می توان مشاهده کرد. در منطقه نیویورک بیشترین تعداد موسساتی که بیت کوین را می پذیرند تا  ۳۶۶ می باشد (از جمله تنها ۱۸۰ تا در بروکلین). به دنبال آن سان فرانسیسکو-اوکلند با ۳۵۴ موسسه، و نیوآرک با ۱۷۸ که می تواند شامل نیویورک باشد. در خارج از ایالات متحده آمریکا، بوئنوس آیرس، پراگ و لندن بیشترین موسسات را دارند.

درمنطقه اروپا نیز می توان این نقاط کانونی را مشاهده کرد، خصوصا در اطراف هلند، سوئیس و شهر های بزرگ مانند لندن، پراگ، مادرید و پاریس.

Bitcoin accepting businesses

 

در حالی که تجزیه و تحلیل فوق مقدار کمی ازموسسات پذیرنده بیت کوین را ارائه می دهد و این که شهر های بزرگ مجبور به ارائه کلیه فعالیت های تجاری هستند، تعداد بیشتری از شرکت هایی که بیت کوین را به عنوان شکلی از پرداخت می پذیرند رشد خواهد کرد. بنابراین تعداد دفاتر موسسه ها را با جمعیت شهری تقسیم کردیم تا برآوردی سرانه داشته باشیم. این روشی دقیق تر برای مقایسه پذیرش در شهر ها و مناطق فراهم  می کند.

تمرکز جغرافیایی موسسات پذیرنده بیت کوین

با نگاهی به نقشه زیر، می توانیم ببینیم که بررسی داده ها بر اساس سرانه،  نقشه جغرافیایی کاملی را نشان می دهد که در آن چگالی کسب و کار هایی که بیت کوین را قبول می کنند، بیشتر در تعدادی از شهر های ایالات متحده و اروپا متمرکز هستند. بروکلین، نیویورک، منطقه های متراکم تر روی این نمودار ها را با ۱۶۳۰ کسب و کار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر (یا یک مؤسسه به ازای هر ۶۱ نفر) نشان می دهد. با این وجود ممکن است کمی گمراه کننده باشد، زیرا “موسسات” در این مجموعه داده شامل دستگاه های ATM بیت کوین نیز هستند. بالا ترین  مناطق تراکم بعدی موسسه های پذیرنده بیت کوین را می توان در میامی، FL (705)، و سپس Schwyz ، سوئیس (۴۹۴)، پورتلند، OR (404)  و آستین، TX (358)  یافت.

Number of bitcoin accepting businesses

 

با  تمرکز مجدد روی اروپا، می توانیم ببینیم که چه ظرفیتی از موسسات پذیرنده ارز رمزنگاری شده

Number of bitcoin accepting businesses

 

در حال حاضر پذیرنده های بیت کوین در ایالات متحده، درمنطقه های  نیویورک، میامی، پورتلند، آستین، دالاس و کلیولند بر سایر مناطق غلبه دارند. این امر برای پورتلند معقول است، که به نظر می رسد لیبرال تر باشد، با توجه به تعداد زیادی از متخصصان جوان که علاقه بیشتری برای یادگیری و استفاده از بیت کوین دارند. این امر در مورد شهر نیویورک نیز صادق است، که  مرکز اصلی تبادلات مالی و از نقاط  کانونی شرکت های استارت آپی بیت کوین است. میامی دارای یک جمعیت مهاجر بزرگ است و انتظار می رود ارز رمزنگاری شده بیت کوین به عنوان وسیله ای برای انتقال وجوه  از ایالات متحده به کشور های مهاجرین رشد کند.

مسلما تجزیه و تحلیل ما در اینجا از شرکت های استارت آپی و موسسات پذیرنده بیت کوین تصویر کامل  جغرافیای پیچیده و همیشه در حال تغییر این ارز رمزنگاری شده را ارائه نمی کند؛ بلکه یک مجموعه داده در مورد بررسی تراکم تجارت بیت کوین (جایی که آن را خریداری و به فروش می رساند)  برای دو جنبه از پذیرش بیت کوین که ما در اینجا بررسی کرده ایم بر روی نقشه جغزافیایی ارائه شده است.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله استفاده شده اند متعلق به نویسنده بوده و لزوما مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location