سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پرداخت صدقه و زکات با رمزارزها

به تازگی مسجدی در انگلستان با کمک مشاوره‌های یکی از افراد آشنا به دنیای رمزارزها ، بیت‌کوین و اتریوم را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت زکات به مسلمانان ارائه کرده است.

مسجد رمضان یا مسجد Shacklewell Lane که در شهر لندن واقع شده است، به تازگی رویکرد جدیدی در رابطه با برخی احکام اسلامی همچون زکات و صدقه پیدا کرده است. این مسجد در دالسون، شرق لندن واقع شده و به عنوان اولین مسجد انگلستان که متعلق به ترک‌ زبانان است، توسط یک موسسه‌ی خیریه اسلامی ثبت شده‌ی انگلیسی-ترکی مدیریت می‌شود.

خبرگزاری CCN با ارکین گونِی(Erkin Guney) مشاور ارشد مسجد زیر‌الخیر و همچنین گورمیت سینگ(Gurmit singh) بنیانگذار شرکت فناوری Combo Innovation به عناون شخصی که این پروسه را اداره خواهد کرد، مصاحبه داشته است. سینگ به گونی پیشنهاد کرده است از آن‌جایی که زکات بر مسلمانان واجب است و مسلمانان زیادی از رمزارزها

گونی ادامه داد:

 صحبت‌هایی در رابطه با این موضوع در مسجد آغاز شده است. سریعا متوجه شدیم که این آب‌ها نسبتا ناشناخته است(انجام این کار غیرمعمول است).

Erkin Guney

گونی همچنین اعلام کرد که چند مرکز خیریه در انگلستان، رمزارزها را به عنوان کمک‌های مالی دریافت می‌کنند و حتی یکی از این مراکز مرتبط با مسلمانان است.

او در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود گفت:

چند مسجد خارج از کشور وجود دارند که اعلام کرده‌اند رمزارزها را قبول خواهند کرد. به نظر می‌رسد که ما اولین مسجد انگلیسی هستیم که می‌خواهد این کار را انجام دهد.

Erkin Guney

به نظر می‌رسد که بانک‌های محلی در موقعیتی نیستند که مسجد را در رابطه با این موضوع مشاوره دهند و کمکی کنند، اما گورمیت سینگ که طی سال‌های گذشته در صنعت رمزارزها فعالیت داشته است به عنوان مشاور بدون دریافت هیچ هزینه‌ای این کار را برای مسجد انجام می‌دهد. او به این موضوع اشاره کرد در اسلام اینکه یک چیز به عنوان پول در نظر گرفته شود یا خیر، می‌تواند یک بحث ستیزه جویانه باشد، این درحالی است که بیت‌کوین

سینگ در ادامه‌ی توضیحات خود گفت:

آیا اگر حدس و گمانه زنی به عنوان یک استاندارد و عمل روتین در سیستم بانکداری غربی وجود نداشت، باز هم بحران‌های مالی همچون بحران سال ۲۰۰۷-۲۰۰۸، چهارشنبه‌ی سیاه در سال ۱۹۹۲، دوشنبه‌ی سیاه در سال ۱۹۸۷ و بزرگ‌ترین آن‌ها یعنی سقوط وال‌استریت در سال ۱۹۲۹ باز هم به وجود می‌آمد؟

از دید مالی، جنبه‌های اخلاقی یک اقتصاد اسلامی مبتنی بر بلاک‌چین می‌تواند به ورود بلاک‌چین به قرن ۲۱ و همه‌گیر شدن آن کمک شایانی کند. این تکنولوژی می‌تواند برای افرادی که در حال حاضر دسترسی محدودی به خدمات مالی سنتی دارند، تنها با داشتن یک تلفن هوشمند، یک دسترسی گسترده و جهانی را فراهم کند. ما معتقدیم که غیر مسلمانان نیز استفاده از این چنین مدلی را درخواست خواهند کرد.

Gurmit singh

مشاوران مذهبی مسجد به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان رمزارزها را به عنوان یکی از روش‌های کمک مالی قبول کرد، در این راه مسجد برای دریافت زکات و صدقه به تازگی در وب‌سایت خود یک آدرس کیف پول بیت‌کوین و یک آدرس کیف پول اتریوم را اضافه کرده است. گونی در این رابطه گفت:

زکات‌های جمع‌آوری شده برای تغذیه فقرا در انجمن محلی ما و دیگر افراد نیازمند صرف خواهد شد. قسمی از این کمک‌های مالی نیز برای بازسازی یا موارد فوری مسجد کنار گذاشته خواهد شد. به امید خدا این کمپین رمزارز یک موفقیت خواهد بود و ما کمک‌های مالی دریافت خواهیم کرد. اگر این کار عملی شود، من اطمینان دارم که بسیاری از مساجد دیگر و موسسات خیریه اسلامی، نه تنها در انگلستان بلکه در کل جهان همین کار را انجام خواهند داد.

Erkin Guney

مشاور اسلامی مسجد زید الخیر(Zayd al Khair) نام دارد، شخصی که در تاریخ و مطالعات دینی دارای مدرک کارشناسی ارشد است و پس از سفر در سراسر آفریقا و عربستان سعودی، به دنبال دریافت مدرک دکترا در رشته‌ی اسلام شناسی می‌باشد. خبرگزاری CCN در رابطه با بیت‌کوین و دیگر رمزارزها با او مصاحبه‌ای داشته که الخیر طی مصاحبه توضیح داده است:

با استفاده‌ی روز افزون و همه‌گیر شدن بیت‌کوین و دیگر رمزارزها، در میان دانشمندان اسلامی در مورد مجاز بودن استفاده از رمزارزها بحث و اختلاف نظر وجود دارد. در ابتدا به دلیل کمبود قانون‌گذاری و وجود شبهه در مورد ارزش و منشا این رمزارزها، چندین دیدگاه منفی وجود داشت.

با این حال بسیاری از این محققان موضع بی‌طرفی خود را اعلام کرده‌اند و اعتقاد دارند که ارزهای دیجیتال

Zayd al Khair

در انتها باید ذکر کنیم که این مسجد در روی دوشنبه ۲۱ می، یک گردهمایی برای بحث و اطلاع رسانی به مردم در رابطه با رمزارزها و استفاده‌ از مزایای بالقوه آن‌ها، برگزار خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا مساجد و موسسات خیریه اسلامی باید رمزارزها را به عنوان یکی از روش‌های کمک مالی قبول کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location