video thumb

ویلیام موگایار: رگولاتورها درک درستی از رمزارزها ندارند

ویلیام موگایار”Mougayar”، نویسنده­ کتاب “The Business Blockchain” و مشاور بنیاد اتریوم، ۱۸ می ۲۰۱۸ در مصاحبه‌ با CNBC اعلام کرد که رگولاتورها فاقد درک اولیه از رمزارزها

موگایار در این مصاحبه توضیح می‌­دهد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) فاقد درک درست از ماهیت ذاتی این صنعت بوده و تلاش می­‌کنند از روشی که تنها برای حل یک مسئله­ خاص مناسب است، برای حل تمامی مسائل استفاده کنند.

موگایار در پاسخ به این سوال که چرا SEC

دقیقاً. این جعبه­ آن­هاست، جعبه‌­ای که درآن بازی می‌­کنند. آن­ها هر چیزی را به دید امنیتی می­‌بینند، مثل این است که تلاش می­کنند یک میخ مربعی را وارد سوراخ گِرد کنند. اما در حال حاظر همه چیز امنیتی نیست.

William Mougayar

موگایار با اشاره به بیانیه­ اخیر مدیرعامل توییتر جک دورسی که در آن اعلام کرد بیت‌کوین “BTC” پول رایجی در اینترنت خواهد بود، گفت که او بیت‌کوین را یکی از ارزهای رایج می‌­داند ولی تنها یک ارز نیست، ارزهای دیگری وجود خواهند داشت.

وی به این نکته اشاره‌کرد که اتریوم “ETH” قطعا در آینده از بیت‌کوین پیشی خواهد‌گرفت. چرا که اکوسیستم توسعه دهندگان و استارت اپ­‌های بزرگتری دارد، ریسک کمتری داشته و پشتیبانی قدرتمندی دارد. او گفت:

چیزی که اهمیت دارد تکنولوژی نیست، بلکه کسی که از آن استفاده می­‌کند مهم است. William Mougayar

موگایار ادامه می‌­دهد که هم اکنون استفاد‌‌‌ه‌ه­ایی که از رمزارزها استفاده می‌­شود، کمتر از ظرفیت آن­ها است. درحالی که رمزارزها خدمت‌­رسانی واقعی را ارائه می‌دهند و صرفاً یک ابزار احتمالی نیستند. او به این نکته اشاره کرد که ۵۳ درصد از تراکنش­های اتریوم بر روی قرارداد­های هوشمند قرار دارند. طبق سخنان موگایار این نشان می­‌دهد که “اتریوم تنها ارز نیست بلکه یک ابزار است.

اخیراً دفتر آموزش و پشتیبانی سرمایه‌گذاران در SEC وب‌سایتی را با هدف افزایش آگاهی و آموزش نشانه­‌های کلاهبرداری در ICO (عرضه های اولیه سکه) ها به سرمایه گذاران، راه اندازی کرده بود.

جی‌کلاینتون رئیس هیئت مدیره­ SEC می‌­گوید: رگولاتورها از پذیرش فن­اوری­‌های جدید پشتیبانی می­‌کنند، اما در همان حال سرمایه گذاران را ترغیب می­‌کنند تا خودشان را آموزش دهند و فریب پیشنهاداتی جعلی و اسکم را نخورند.