video thumb

جایگزینی “رمزارز” و “توکن” با “پول دیجیتال” و “حقوق دیجیتال” در روسیه

رمزارز ها در روسیه پول دیجیتال و توکن ها حقوق دیجیتال خوانده خواهند شد؛ نخست وزیر روسیه “دیمیتری مدودف”، بالاخره بر مسیر طولانی اقداماتی که مسئولین در راستای تنظیم مقررات رمزارز ها در دست داشتند، نور افکند. وی اظهار داشت که قانون گذاران، واژگانی مصطلح همچون “رمزارز” و “توکن” را با عباراتی قانونی مانند “پول دیجیتال” و “حقوق دیجیتال” جایگزین خواهند نمود. در حال حاضر برای دو پیش نویس قانون در مجلس “دوما” تشکیل پرونده شده، و قراری برای خوانش و بررسی یکی از این دو لایحه در هفته پیش رو مشخص گردیده است.

 

وزیر دارایی روسیه پیش از این چنین گفته بود:

ممنوعیت ارز های رمزنگاری شده بی معنی است

جایگزین کردن “اصطلاح” با “مفاهیم اکید قانونی”

fsa rules 768x768 رمزارز در روسیه پول دیجیتال و توکن ، حقوق دیجیتال شناخته می شود
Replacing Slang with Strict Legal Concepts

به گزارش ارزجو و به نقل از پایگاه خبری بیت کوین، تلاش برای تنظیم مقررات رمزارز ها – یا شاید از این به بعد پول دیجیتال – در روسیه مدتی طولانی است که با سوالاتی بی جواب و مخالفت هایی مستمر بین موسسات و سازمان های این کشور دست به دست شده و اتخاذ تصمیم قانونی مشخص برای آنها به تعویق می افتد. هم اکنون دو قانون در دوما – مجلس سفلی پارلمان روسیه – ثبت شده است.

لایحه ای برای تعریف فعالیت رمزارز ها مانند ICO ها و استخراج، و دیگری پیش نویسی برای اصلاح قانون مدنی روسیه به منظور تنظیم مقررات برای تراکنش های رمزارزی.

با استناد به خبرگزاری Parlamentskaya Gazeta قانون نتظیم شده برای فروش توکن به تائید “کمیته بازار مالی” (Financial Market Committe) رسیده است. همینطور مورخ ۲۲ ماه مه به تائید مجلس نیز خواهد رسید.

پذیرش پیشرفت هنر است

محبوبیت واژگانی مانند رمزارز ، توکن و مشتقات آن فراتر از جوامع رمزارزی رفته، ولی هنوز دولتمردانی از سراسر دنیا هستند که سعی در نشنیده گرفتن آنها دارند. دولتمردان روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با توجه به نظرات نخست وزیر مدودف و به گزارش RIA Novosti و RBC، طی قانون گذاری برای “دارایی های مالی دیجیتال” و شاید حتی پول دیجیتال در روسیه از اصطلاحات محاوره ای استفاده نخواهد شد. وی طی سخنرانی ای در جلسه عمومی انجمن بین المللی حقوق سنت پترزبورگ بیان داشت:

“نیاز ما به تحکیم مقررات اولیه و برگردان آنها به ادبیات قانونی است. بنابراین به جای اصطلاحات عمومی و توصیفاتی همچون رمزارز و توکن قانون گذاران در پی توسعه مفاهیم اکید قانونی مثل پول دیجیتال و حقوق دیجیتال هستند.”

قانونی کردن “همه چیز”، مانع توسعه خواهد بود

DQmUJVR9C9nY2YTea4ZRnQcPH9FGu5wrCozMsapr7jy9fRf رمزارز در روسیه پول دیجیتال و توکن ، حقوق دیجیتال شناخته می شود

Regulating everything is counterproductive

با این که مدودف مصرانه گفت که روبل تنها “پایه ی قانونی پرداخت” در روسیه به شمار رفته و خواهد رفت، اما در ضمن اقرار نمود:

“معامله در حوزه دیجیتال واقعیتی است که دیگر نمی توان انکارش کرد.”

وی افزود که این تنظیم مقررات نوین، جهت سهولت در حصول اطمینان از محافظت قضایی علیه سوء استفاده، ممانعت از نقل و انتقالات مالی در فضای کنترل نشده ی دیجیتال، و تعیین اصولی به منظور اخذ مالیات، صورت پذیرفته است.

رئیس دولت روسیه به شکلی برجسته بیان نمود که درنهایت، اقدام به تنظیم مقررات برای همه چیز در دنیای دیجیتال، ممکن است نتایجی خلاف انتظار به بار آورد و مسئولین قانون گذاری در این بخش، باید این کار را به نحوی منعطف انجام دهند که مانع توسعه آن نگردند. به نقل از خبرگزاری ITAR-TASS، مدودف چنین شرح داد: “ایجاد ممنوعیت در محیط دیجیتال به دلیل سهولت دور زدن سریع این محدودیت ها، تاثیر گذار نمی باشد.” وی افزود: “ایجاد چنین ممنوعیت هایی بسیار مشکل است.”

نخست وزیر توجیه شد!

نخست وزیر روسیه اقرار نمود: “اقدام به تنظیم مقررات برای همه چیز در دنیای دیجیتال به شدت ضد توسعه و واهی خواهد بود. جهان دیجیتال به سرعت رو به تحول است و ما مجبور به نشان دادن انعطاف در قانون گذاری با تعیین شروطی پایه هستیم که مداخله ای در روند توسعه ی فضای دیجیتال نداشته باشند. یافتن این تعادل احتمالا مشکل ترین قدم در این مسیر است.”

رگولاتوری در پی احراز هویت کاربران ATM های رمزارز

shutterstock 1068731798 300x199 رمزارز در روسیه پول دیجیتال و توکن ، حقوق دیجیتال شناخته می شود
Regulator wants to identify users of crypto ATMs

 

ضمن ادامه ی پیشرفت در تنظیم مقررات دوما، موسساتی در این میان سعی در گنجاندن ایده های خود در این چارچوب جدید دارند. رگولاتوری مالی فدرال روسیه، Rosfinmonitoring اخیرا اصرار بر تعریف احراز هویت اجباری برای کاربران دفاتر مبادله کریپتو ها و ATM های بیت کوین ورزیده است.

افزایش روز افزون خودپرداز های کریپتویی در همین کشور

معاون اول این آژانس، Vladimir Glotov می گوید که فرآیند احراز هویت برای خریدار و فروشندگان رمزارز

شاه بخشیده و شیخ علی خان نه!

این معاون اول در ادامه افزود که نظر به این که ارز های دیجیتال امکان ناشناس بودن پرداخت ها را فراهم می آورند، هوشیاری سازمان های نظارتی در خصوص رمزارز ها از اهمیت به سزایی برخوردار است. Glotov به نخست وزیر گفت: “این دلیل مشارکت و احتیاط وافر ما در این مبحث است.”

همچنین این مقام رسمی نسبت به حرکتی دیگر در راستای گسترش قلمرو تنظیم مقررات در حوزه رمزارز ها نیز نظر مثبت نشان داده است. اتحادیه رمزارز ها و بلاکچین روسیه (RACIB)، اخیرا پیشنهادی جهت راه اندازی ثبت نام اختصاصی برای سرمایه گذاران رمزارز ها و کد شناسایی مالیات دهندگان برای تمام مبادله گران رمزارز کشور، ارائه نموده است.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله استفاده شده اند متعلق به نویسنده بوده و لزوما مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.