video thumb

Mitsubishi بزرگ‌ترین بانک ژاپن رمزارز اختصاصی می‌سازد

بزرگ‌ترین موسسه‌ی مالی و بانک ژاپن یعنی Mitsubishi قصد دارد تا با همکاری کاربران به بررسی و صدور رمزارز

شرکت Mitsubishi UFJ Financial Group به عنوان یکی از پنج بانک برتر جهان به تازگی اعلام کرده است که قصد بررسی و آزمایش یک سری از رمزارز اختصاصی را تا سال ۲۰۱۹ دارد. ایده‌ی کلی کار این است که برای تعداد محدودی از کاربران کوین‌اولیه صادر شود، به امید اینکه آن‌ها در هنگام انجام خرید‌های خود باعث پیدا شدن اشکالات اجتناب‌ناپذیر سیستم شوند. می‌توان گفت که این موضوع یکی دیگر از موارد نشان‌ دهنده‌ی علاقه‌ی ژاپن به آینده‌ی رمزنگاری است.

غول بانکداری ژاپن در حال آزمایش کوین اختصاصی

شرکت Mitsubishi UFJ Financial Group یا به اختصار MUFG، پس از برنامه‌ریزی مداوم (از سال ۲۰۱۵) به نظر می‌رسد که اکنون آماده‌ی عرضه‌ی توکن‌های خودش با نام MUFG coin تا سال ۲۰۱۹ باشد. با انجام این کار، این موسسه اولین بانک بزرگ جهان خواهد بود که یک رمزارز متفاوت عرضه می‌کند. این نقشه شامل انجام آزمایشاتی بر روی MUFG Coin در سال ۲۰۱۹ است که موسسه‌ی مذکور امیدوار است با شرکت کردن ۱۰۰ هزار کاربر و استفاده‌ی آن‌ها از کوین‌های یاد شده برای خرید هرچیزی، مثل لباس یا غذا از خرده‌فروشی‌ها، آن‌ها بتوانند اشکالات و ضعف‌های موجود را شناسایی کنند.

در اوایل سال ۲۰۱۶، روزنامه‌ی Asahi Shimbun (که به عنوان معتبرترین روزنامه به صورت گسترده در ژاپن منتشر می‌شود و حتی یک نسخه‌ی انگلیسی از آن نیز به تازگی راه‌اندازی شده است.) از فعالیت‌های شرکت MUFG پرده برداری کرد و نوشت که این موسسه به دفعات MUFG Coin و یک نرم‌افزار مخصوص تلفن‌های هوشمند را بررسی و مورد آزمایش قرار داده است. در یکی از گزارشات این شرکت که در آن زمان منتشر شد توضیح داده شده است که:

MUFG Coin از یک تکنولوژی جدید استفاده می‌کند که بر روی شبکه‌ی متشکل چند رایانه‌ی کوچک‌تر مستقر است. به وسیله‌ی این روند می‌توان یک نسخه‌ی غیرقابل دستکاری برای ثبت تراکنش در دفترکل را ساخت که به عنوان بلاک‌چین شناخته می‌ش                                                         ود.a Company report

در سال ۲۰۱۹ کاربران MUGF Coin در واقع برای تبدیل سپرده‌های فیات خود لازم است تا یک نرم‌افزار خاص را دانلود کنند. به نظر می‌رسد که این توکن برای تساوی با ارز ملی ژاپن یعنی ین(Yen) طراحی شده است. سه سال پیش و زمانی که این پروژه راه‌اندازی شد، یکی از اساس‌های کار این بود که به وسیله‌ی توجه به پول نقد و واگذاری‌ها، اصطکاک تراکنش‌های انجام شده را کم کرد و با استفاده از یک تغییر در پلت‌فرم‌های نقطه به نقطه(Peer To Peer) بتوان هزینه‌های موجود را کاهش داد.

شاید بتوان گفت که این اشتیاق بزرگ‌ترین بانک ژاپن به رمزارزها چندین سال قبل و طی یک گردهمایی خصوصی با نام R3 پدیدار شده است. در این گردهمایی ده‌ها بانک بین‌المللی در زمینه‌ی بررسی و مطالعه‌ی راه‌حل‌های مرتبط با رمزنگاری با یکدیگر همکاری کردند؛ و صد البته که تعداد زیادی از این بانک‌ها تکنولوژی دفاترکل را با استفاده از اتریوم و از طریق Azura، مورد بررسی و آزمایش قرار دادند. این بررسی‌ها به برخی موسسات و بانک‌ها از جمله Mitsubishi ثابت کرد که تکنولوژی رمزنگاری واقعا چیست.

بهتر از بیت‌کوین؟

در اواخر سال گذشته نوبویوکی هیرانو(Nobuyuki Hirano) رئیس MUFG اصرار داشت که بانک در تلاش است تا بر مشکلات موجود در زمینه‌ی ارزهای مجازی غلبه کرده و یک ارز بسیار مفید ایجاد کند.

این حرف‌های او دو نکته را مشخص کرد: اول تصدیق بر این موضوع که این بانک در حال رصد و نظارت روی رمزارزها بود، دوم اینکه ارزهای حاضر همانند بیت‌کوین‌(BTC) در حال تبدیل شدن به ارزی قانونی در ژاپن هستند.

گزارشات مختلفی نیز منتشر شده که همگی ادعا می‌کنند MUFG در حال تلاش برای جلب همکاری دیگر بانک‌ها در این فعالیت‌های دیجیتالی خودش است. اگر این چنین اتفاقی رخ دهد، MUFG Coin باید با J-Coin به رقابت بپردازد، کوینی که بانک Mizuho در نظر دارد تا همزمان با بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو صادر کند. این موضوع در حالی است که علاوه بر شرکت بزرگ Yahoo! که وارد فضای رمزنگاری شده است، شرکت DMM که با داشتن بیش از ۳۰ میلیون کاربر در تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند نیز به تازگی صرافی مرتبط با رمزارز خود را راه‌اندازی کرده است.

برآورد شده است که MUFG بیش از ۲.۵ میلیارد دلار دارایی دارد و به عنوان دومی شرکت بزرگ Holding در جهان فعالیت می‌کند و بزرگ‌ترین گروه تجاری موجود در ژاپن نیز محسوب می‌شود. تمامی این موارد در حالی است  که از سوی قانون‌گذارانی همچون آژانس خدمات مالی ژاپن(FSA) تقریبا ده‌ها دستورالعمل با هدف نابودی و حذف کوین‌های ثانویه و حفظ بازار موجود صادر کرده است.

آیا ساختن رمزارز به وسیله بانک‌ها بر خلاف طبیعت غیر‌متمرکز رمزارز‌ها نیست؟ نظرات خود را با ما در اشتراک بگذارید.