سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

همکاری شرکت های Bitmain و Circle برای طراحی ICO و ساخت یک رمزارز جدید

شرکت Circle توانسته با همکاری شرکت تولیدکننده‌ی سخت‌افزار‌های ماینینگ Bitmain و سرمایه‌گذاری‌های موسسات مالی به یک بودجه‌ی عظیم برای طراحی ICO و رمزارز جدید خود که برپایه‌ی بلاک‌چین

شرکت بزرگ Circle که در امر Fintech(مخفف Financial Technology یا فن‌آوری‌های مرتبط با صنعت مالی است) فعالیت می‌کند به تازگی اعلام کرده است که قصد توسعه‌ی یک رمزارز در مقابل دلار ایالات متحده را دارد. طبق گزارشات منتشر شده از سوی این شرکت، رمزارز مذکور USDC یا USD coin نام‌‌گذاری شده است و این توکن با فن‌آوری ERC20

Bitmain

این کمپانی توانست در یک سری از گردهمایی‌هایی که توسط غول صنعت ماینینگ یعنی شرکت Bitmain برگزار شده بود، چیزی در حدود ۱۱۰ میلیون دلار بودجه برای انجام این پروژه جمع‌آوری کند.

از دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذار در این پروژه می‌توان به مواردی همچون IDG Capital، Accel Partners، Digital Curency Group، Pantera Capital، Blockchain Capital، Breyer Capital، General Catalyst و شرکت Tusk Venture اشاره کرد.

شرکت Circle درحال توسعه‌ی رمزارز USDC برپایه‌ی چهارچوب کوین‌های فیات منبع باز با نام CENTRE است که توسط یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت توسعه یافته است. البته در حال حاضر تنها عضو CENTRE شرکت Circle است اما این کمپانی قصد دارد تا در آینده‌ی نزدیک کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ بیشتری را جذب کند.

شرکت Circle در وب‌سایت رسمی خود توضیح داده است که موسسات مالی دارای مجوز دولتی مانند Coinbase، Square و بانک‌های سنتی هم توانایی عضویت در شبکه‌ی CENTRE را دارند و در مقابل سپرده‌های فیات پرداخت شده توسط مشتریان، توکن‌های USDC صادر کنند.

در حال حاضر رمزارز USDC با وعده‌ی رفع مشکلات دیگر ارزهای مجازی مانند وجود نوسانات بالا، در حال تبلیغ و جذب مشتری است و برای انجام این اعمال به کمپانی‌های قانون‌گذاری و تنظیم کننده تضمین داده است.

شرکت Circle اعلام کرده است که رمزارز USDC برای مبادله‌گران و تاجران رمزارزها مفید خواهد بود چونکه آن‌ها به راحتی و با تبدیل دارایی‌های خود به USDC می‌توانند از فرصت‌های مبادله‌ی موجود استفاده کنند. طبق گفته‌ی Circle وجود این مزیت به دلیل پشتیبانی این رمزارز توسط ارز فیات است.

این رمزارز همچنین در صرافی Poloniex که در ماه فوریه توسط این کمپانی خریداری شده بود، قابل مبادله است.

شرکت Circle در سال ۲۰۱۴ و به عنوان یک سرویس پرداخت نقطه به نقطه یا Peer to Peer بر پایه‌ی بیت‌کوین، کار خود را شروع کرد و از آن زمان تا کنون توانسته در فضای صنعت رمزارزها توجه همگانی را به خودش جلب کند. این کمپانی هم‌اکنون یک نرم‌افزار پرداخت مرتبط با رمزارزها، یک کسب و کار مبادله‌ای OTC و یک صرافی رمزارز را اداره می‌کند.

با وجود این سرمایه‌گذاری‌های اخیر، مجموع دارایی‌های شرکت Circle از مرز ۳ میلیارد دلار عبور کرده است. این شرکت قبلا نیز توانسته از موسسات بزرگی همچون گلد‌من‌ساکس و بایدو(Baidu) نیز کمک مالی و سرمایه جذب کند.

Tetherالبته باید یادآوری شویم که رمزارز USDC اولین رمزارزی نیست که با هدف پایداری و برابری با دلار آمریکا در دست توسعه است. تتر(Tether) یکی دیگر از این رمزارزهایی است که برای مقابله با دلار ایالات متحده تولید شده و هم اکنون با بیش از ۲ میلیارد ریاد ارزش بازار، جایگاه ۱۵‌ام لیست بزرگ‌ترین رمزارزهای جهان را تصاحب کرده است.

با توجه به گفته‌های شرکت Circle، تفاوت اصلی رمزارز USDC با دیگر رمزارزها که با پشتوانه‌ی ارز فیات توسعه یافته‌اند این است که این شرکت قصد دارد تا کمپانی‌های قانون‌گذاری و تنظیم کننده را از رمزارز خود مطمئن سازد.

انتخاب بلاک‌چین اتریوم توسط CirCle

شاید بتوان گفت که بلاک‌چین اتریوم به دلیل ارائه‌ی سادگی، به یکی از موارد محبوب برای اکثر ICOها تبدیل شده است اما در این میان به دلیل وجود مشکلات مقیاس پذیری در این بلاک‌چین، برای پروژه‌ای با پشتوانه‌ی مالی این چنین قدرتمندی، شاید انتخاب سختی و نامناسبی محسوب شود.

Fortune

با توجه به گزارشات منتشر شده در خبرگزاری Fortune، یکی دیگر از نگرانی‌هایی که در رابطه با عرضه‌ی رمزارزهایی همانند USDC که با پشتوانه ارز فیات توسعه می‌یابند این است که هیچ راهی برای اطمینان از وجود دارایی‌های مالی در حال گردش به عنوان پشتوانه‌ی کوین‌های صادر شده وجود ندارد.

نوامبر گذشته تتر بیش از ۵۰ میلیون کوین در یک هفته صادر کرد که هیچ‌گونه اثباتی برای حمایت و پشتوانه‌ی دلار برای آن ارائه نشد و باعث افزایش نگرانی‌ مردم در مورد ارزش واقعی این ارز شد.

باید منتظر شد و دید آیا Circle می‌تواند با استفاده از رمزارز USDC یک سطح جدید از شفافیت مالی را برای کاربران به ارمغان بیاورد یا خیر.

نظر شما در رابطه با توسعه‌ی این رمزارز جدید چیست؟ با وجود پشتوانه‌ی مالی عظیم در این پروژه آیا می‌تواند یک ICO موفق در انجام تمام وعده‌های داده شده‌ی خود باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location