video thumb

ایران به سمت سرمایه گذاری در رمرزارزها حرکت می کند

لیست عناوین این مطلب

آمار‌ها نشان می‌دهد که پس از آنکه دونالد ترامپ از برجام خارج شد، ارزش ریال ایران در برابر دلار باز هم کاهش یافته است، بنابر این ایرانیان در حال حرکت به سوی سرمایه‌گذاری در رمزارزها

خوآن ویلاورد(Juan Villaverde)، تحلیلگر رمزارزها، طی پستی که در وبلاگش منتشر شده اعلام کرده است که مشکلات اقتصادی ایران با افزایش تحریم‌ها و خروج ایالات متحده از توافقات هسته‌ای باعث خواهد شد که ایرانیان اقدام به خرید رمزارز بیشتری کنند.

ویلاورد در وبلاگ خود چنین نوشت:

میلیون‌ها ایرانی در ترس فرو رفته‌اند. آن‌ها نه تنها از وضع تحریم‌های جدید، بلکه از سقوط اقتصادی و سرکوب مالی نیز هراس دارند. بسیاری از افراد به دنبال یک پناهگاه برای دارایی‌های باقی مانده‌ی خود هستند.

Juan Villaverde

در گزارش منتشر شده از سوی بخش‌های اقتصادی ایران، به خبرگزاری‌های داخلی اعلام شده است که ایرانیان در حال حاضر چیزی بیش از ۲.۵ میلیارد دلار در بخش رمزارزها هزینه کرده‌اند. ویلاورد در مورد این موضوع عنوان کرد که نقطه برگشت صنعت رمزارزها تازه شروع شده است.

وی در ایمیلی که به وب‌سایت خبری Bitcoinist فرستاده بود اعلام کرد:

به دنبال بحران بانکی و پولی آینده‌ در این کشور، باید انتظار این چنین روندی در اندازه‌ای بسیار بزرگ‌تر را داشته باشید. در گذشته زمانی که دولت‌ها رو به سمت زوال می‌رفتند، ارزش پول و ارز محلی خود را کاهش می‌دادند و یا دارایی‌های شهروندان را مصادره می‌کردند؛ سرمایه‌گذاران به دلار یا طلا پناه می‌بردند، اما امروز بسیاری از آن‌ها به سوی رمزارزها در حرکت هستند. جایی که سرمایه‌ی آن‌ها بر روی یک دفترکل توزیع شده قرار دارد و از دسترس هر بانک مرکزی یا دولی به دور است.

Juan Villaverde

Rial VS u.s Dollar

او همچنین اعلام کرد که وضعیت سخت اقتصادی ایران، دولت را مجبور خواهد کرد تا سیاست کنترل سرمایه اعمال کند، که همین موضوع باعث پایمال شدن دارایی‌های در دست مردم شود. این کنترل‌ها می‌تواند شامل مواردی همچون چاپ پول بیشتر یا جایگزینی پس‌انداز‌های بانکی با یک ارز دیگر باشد که نتیجه‌ی همه‌ی آن‌ها کاهش ارزش پول در این کشور خواهد بود.

به خطر افتادن سیستم بانکداری

دولت ایران نگرانی خود را در رابطه با حضور رمزارزها اعلام کرده و بانک‌های این کشور را از استفاده و خرید و فروش بیت‌کوین منع کرده است. محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری محلی ایبنا اعلام کرده است که رمزارزها به دلیل نداشتن شفافیت در روند فعالیت(!) و عدم پشتیبانی مناسب، سیستم بانکداری کشور را به خطر می‌اندازند.

او ادامه داد که ایرانیان تا کنون بیش از ۲.۵ میلیارد دلار در زمینه‌ی رمزارزها خرج کرده‌اند که نشان دهنده‌ی مزایای زیاد ورود افراد به صنعت ارزهای دیجیتال است.

اما در انتها پورابراهیمی تایید کرد که دولت ایران در حال گذراندن روند تولید رمزارز ملی است. محمد جواد آذری جهرمی نیز به عنوان وزیر ارتباطات ایران چندی قبل به خبرگزاری ایرنا اعلام کرده بود که ممنوعیت دولت بر استفاده از رمزارزها مانع تولید و عرضه ارز دیجیتال داخلی نخواهد بود.

آذری جهرمی گفت:

Azari jahromiهفته‌ی گذشته در یک نشست مشترک برای بررسی روند پیشرفت پروژه‌ی رمزارز ملی، اعلام شد که مدل آزمایشی این محصول آماده است.

Mohammad javad Azari Jahromi

نظر شما در رابطه با حجم سرمایه‌ی عظیم منتقل شده به بازار رمزارزها از سوی ایرانیان چیست؟ آیا رمزارز ملی می‌تواند راه حل مشکلات اقتصادی و دور زدن تحریم‌‌های موجود باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.