video thumb

رئیس جمهور قزاقستان خواستار همکاری بین المللی در ارزهای دیجیتال شد

نورسلطان نظربایف به عنوان رییس جمهور قزاقستان در راستای تنظیم ارزهای دیجیتال خواستار یک همکاری بین المللی شده است. نظربایف در جریان جلسه عمومی نشست چالش های جهانی در سال ۲۰۱۸ (Global Challenges Summit 2018)، اعلام کرد:

اکثر کشورها درحال بررسی این هستند که آیا استفاده از ارزهای دیجیتال

رئیس جمهور قزاقستان خواستار قانون‌گذاری جهانی ارزهای دیجیتال شد

او در ادامه در خصوص ماهیت از هم پاشیده تنظیم ارزهای دیجیتال در سطح جهان ابراز عقیده کرد:

در این میان، ما شاهد اقدامات نامنسجمی در این حوزه هستیم. بواسطه انجام این اقدامات گوناگون بی کفایتی به بار خواهد آمد. این اقدامات منجر به موقعیتی ناکارآمد می شوند. از این رو لازم است قوانین مشترکی در حوزه ارزهای دیجیتال توسعه یابد.

رئیس جمهور قزاقستان خواستار قانون‌گذاری جهانی ارزهای دیجیتال شد

قزاقستان

قزاقستان پیش تر علاقه خود را نسبت به بخش فناوری ارز دیجیتال ثابت کرده است. در این خصوص مطالعه مطلب «چرا قزاقستان استخراج و ارزهای دیجیتال را ممنوع نخواهد کرد؟» به شما توصیه می شود.

طبق آمار موتور جستجوگر یاندکس مردم قزاقستان مارس امسال نسبت به سال های قبل مقالات مرتبط با ارز دیجیتال را بیش تر جستجو کرده اند.

پاییز سال قبل، مرکز مالی دولتی و بین المللی آستانه در قزاقستان (AIFC) اعلام کرد که با هدف توسعه بازار دارایی دیجیتال این کشور، با شرکت Exante در جمهوری مالت وارد یک قرارداد همکاری شده است. همچنین، انجمن بلاک چین و ارز دیجیتال قزاقستان برای اخذ مجوز دولتی درخواست داد تا به عنوان یک مجموعه قانونی فعالیت های رسمی خود را در کشور آغاز کند.