سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۷ راهی که برای کار در خارج از کشور باید بلد باشید

آیا تمایل دارید که به خارج از کشور سفر کرده و در آنجا زندگی کنید اما حساب بانکی‌تان به کلی نا امیدتان کرده است؟ در این مقاله کار در خارج از کشور را به خوبی درک خواهید کرد.

شرکت‌هایی در سطح جهان هستند و در هر کجای دنیا فرصت‌های شغلی وجود دارد. نه تنها برای آموزش بلکه برای مشاغل متنوعی در زمینه‌های مختلف صنایع وجود دارد، بنابراین زمانی که سخن از یافتن بهترین راه برای کار در خارج از کشور به میان می‌آید، همیشه راهی وجود دارد.

در صورتی که به دنبال راهی برای کار در خارج از کشور می‌گردید تا پس از پایان تحصیل، کاری تخصصی با سابقه شغلی بالا پیدا کنید یا به دنبال شغلی برای بالاتر از سن ۵۰ سالگی هستید، هنوز خیلی دیر نیست که به این هدف دست یابید.

اصطلاح کار در خارج از کشور معانی مختلفی دارد. بسته به اینکه قصد دارید به کجا بروید، برای چه کسی کار کنید، مدت زمانی که برای ماندن در نظر گرفته‌اید، کار در خارج از کشور مراحل مختلفی دارد.

از آنجایی که در پی آن هستید که بهترین راه برای کار در خارج از کشور را مشخص کنید، باید تمام جزییات را درنظر بگیرید پس با ما در وبلاگ ارزجو همراه باشید.

اهمیت سن برای کار در خارج از کشور

 

 

کار در خارج

به طور معمول سن چیزی جز یک عدد نیست. اما زمانی که صحبت از کار در خارج از کشور می شود، در برخی موارد سن می تواند انتخاب‌های شما را محدود کند. نخستین قانون جهان برای کار در خارج از کشور این است که شما به ویزا نیاز دارید. پس از پاسپورت‌تان ویزای شما راهی است تا بتوانید در کشوری که انتخاب کرده‌اید به صورت قانونی کار کرده یا اقامت کنید. حالا در اینجاست که بحث سن مطرح می شود.

توضیحی مختصر:

راه‌های زیادی وجود دارد که پس از پایان تحصیل در خارج از کشور باید روی آنها کار کرد. شاید فکر کنید که تا فارغ‌ التحصیلی‌تان از دانشگاه زمان زیادی باقی مانده و هنوز فرصت هست، تا وقتی که به خودتان می‌آیید و زمان زیادی نمانده است. زمانی می‌رسد که تمام دغدغه‌تان پیدا کردن یک شغل و شروع یک حرفه جدید است. بی شک فشار زیادی وجود دارد که بتوان تجربه و مدرک را هم زمان به کار گرفت. ( به ما اعتماد کنید، همه ما روزی در این مرحله قرار داشته‌ایم.) اما برای کسانی چون شما که برای اولین بار دنبال کار می‌گردند، بهترین زمان است که فرصت‌هایتان را گسترش دهید و در خارج به دنبال آن بگردید. حتی اگر هنوز کاملا مطمئن نیستید که چه می‌خواهید بکنید، باز هم کار در خارج از کشور ایده بسیار خوبی است. در این مورد بهترین راه این است که یک ویزای تفریحی کاری بگیرید و از سایت‌های کار در خارج مانند لینکدین (Linkedin) و سایت یوکی نوابو (UK site Neuevo) استفاده کنید.

یک مرخصی شغلی برای کار در خارج از کشور پیدا کنید

به احتمال زیاد گریز از ساعات شغلی همیشگی (کار بین ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر) همیشه در صدر خواسته‌هایتان بوده است، پس چرا یک مرخصی شغلی نمی‌گیرید تا در خارج از کشور کار را تجربه کرده و مقایسه‌ای با کار در کشور خودتان داشته باشید؟ می‌توانید یک تجربه جهانی پیدا کنید و نگاه شفاف‌تری نسبت به آنچه در زندگی و شغل‌تان می‌خواهید داشته باشید. یک راه عالی برای بهبود وضعیت شغلی!

برنامه مرخصی شغلی تان را از اینجا شروع کنید

 

کار در خارج از کشور

بله، قطعا در خارج از کشور مشاغلی برای افراد بالای ۵۰ سال هم وجود دارد. حتی اگر شرایط اخذ ویزای تفریحی کاری را ندارید، هنوز راه‌های دیگری برای بعد از ۵۰ سالگی وجود دارد. در صورتی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارید تا در آن حرفه‌تان را دنبال کنید، یا تصمیم به یک مرخصی شغلی گرفته‌اید، یا قصد دارید کاری داوطلبانه را برای سالهای بازنشستگی تان پیدا کنید، بدانید که هنوز در هر کجای دنیا انتخاب‌هایی جذاب دارید.

ویزای معمول برای کار در خارج از کشور، ویزای کاری تفریحی است که معمولا مناسب افراد بین ۱۸ تا ۳۰ سال است و گاهی بسته به کشور مقصد تا ۳۵ سالگی هم امکان‌پذیر است. شما می توانید تا ۲ سال صبر کنید و شروع به شناخت کشور مقصدتان کنید و تعدادی دیگر از موانع مالی برای سفرتان را از سر راه بردارید.

ویزای کاری تفریحی راهی عالی برای کار در خارج از کشور پس از دانشگاه است، چرا که احتیاج چندانی به تجربه ندارد و دستیابی به آن آسان است. برای رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال، این آسان‌ترین راه برای مهاجرت است.

گرچه، اگر به دنبال بهترین راه برای کار بعد از ۳۵ سالگی در خارج هستید، واجد شرایط نبودن برای ویزای کاری تفریحی، آخر راه نیست. در عوض، شما می توانید برای ویزای کاری اقدام کنید. بر خلاف ویزای کاری تفریحی، اخذ این نوع ویزا سخت‌تر است و زمان بیشتری طول می‌کشد، پس از قبل برنامه‌ریزی کنید. برای این نوع از ویزا، آماده باشید تا توانایی‌هایتان را به معرض نمایش بگذارید و توانایی‌های حرفه‌ای خود را به رخ بکشید، شما به تمام این‌ها نیاز دارید تا تاثیرگذار باشید و کارفرمایان خارجی از شما حمایت مالی کنند.

زمانی که صحبت از به دست آوردن زندگی رویایی‌تان در خارج می شود، سن مانع دست‌یابی به مقصدتان نمیشود. فقط سفرتان متفاوت خواهد بود.

۷ راه برای کار در خارج از کشور

در ادامه به بررسی ۷ راه کار مطابق با عملکرد و علاقه شما را بررسی خواهیم پرداخت و شما می‌توانید به راحتی در خارج از کشور به آنها ورود کنید.

۱. از طریق آژانس یا سیستم کاریابی

آژانس کاریابی

این آژانس‌ها بدون توجه به اینکه کجای دنیا  قرار گرفته‌اند، گستره وسیعی از کار، کارآموزی و فعالیت‌های داوطلبانه  را در سرتاسر جهان به شما پیشهاد می‌کنند. از زمانی که علاقه خود را با چنین آژانس هایی مطرح می کنید، آنها بی وقفه تلاش میکنند تمام کارهایی را فکرش را میکنید یا نمی کنید را سر و سامان دهند. پرداخت هزینه تمام کارها از آژانسی به آژانس دیگر متفاوت است، میتوانید از ویزا، تلفن یا توصیه نامه شغلی تان استفاده کنید. چنانچه حس می کنید به انگیزه بیشتر یا نظم در روند کاری تان نیاز دارید،  این یکی از بهترین راه ها برای کار در خارج از کشور است.

مزایا: این افراد در اینجا حاضرند تا فرآیند انتقال شما به خارج از کشور را بدون هیچ مشکلی میسر کنند. آنها به شما کمک می کنند تا ویزا، گواهینامه و بیمه درمانی‌تان را بگیرید و حتی در صورت نیاز حساب بانکی بین‌المللی باز کنید. اگر اولین بار است که در خارج کار می‌کنید، این افراد دوستتان هستند و می توانید از کمک‌شان استفاده کنید. طبق نیازی که به پشتیبانی دارید، پرداخت هزینه به این آژانس‌‌ها می‌تواند خیلی برایتان گران تمام شود و در این صورت پول کمتری برای خرج کردن خواهید داشت. گرچه از قبل برآورد کردن هزینه‌ها می‌تواند هزینه‌های قرارداد را کاهش دهد.

۲. کار معلمی در خارج از کشور

باور دارید که بچه‌ها آینده سازند، پس به خوبی به آنها درس دهید و راهتان را به عنوان یک معلم به خارج باز کنید. هرجای جهان که دوست دارید درس بدهید تا تاثیری ماندگار بر روی دانش‌ آموزان‌تان داشته باشید.

به بچه‌ها انگلیسی یاد بدهید و اگر امکانش فراهم بود در عوض کمی از زبان محلی‌شان را یاد بگیرید. ساعت کاری در دست خودتان است و با حقوق‌تان وقت گشت و گذار در بقیه جاهای آن کشور را خواهید داشت.

چنین فرصت شغلی برای کار در خارج از کشور برای همه انتخابی ایده آل است، از پیر و جوان گرفته تا با تجربه و تازه‌کار، همه می‌توانند از پس این کار برآیند. تنها چیزی که برای این فرصت شغلی مورد نیاز است، این است که انگلیسی زبان مادری‌تان باشد!

مزایا: از آنجایی که اصلا بحث مالی در میان نیست، حقوق معلمی شما با هزینه‌های پایین زندگی در کشوری که در آن مشغول تدریس هستید، ادغام شده است و شما به طور تخصصی به تدریس می‌پردازید.

معایب: زمانی که سخن از سازگاری با محیط جدید برای زندگی در خارج از کشور به میان می آید، قطعا شوک فرهنگی مسئله‌ای جدی و بسیار ملموس است، اما باید در نظر گرفت که این حس زودگذر است و همیشگی نیست.

۳. به خارج بروید، بعد به دنبال کار بگردید

رفتن به خارج از کشور

یک توصیه برای تمام افرادی که در پی سفر و زندگی در خارج هستند! همیشه لازم نیست قبل از رسیدن به کشور مقصد، شغلی را به دست آورید. اگر شرایط‌اش را دارید که بروید، حتما این کار را انجام دهید.

اجازه ندهید مردم نه از فکرتان و نه از تصمیم بعدی‌تان سر دربیاورند، تنها به خاطر اینکه تصمیم شما با عقل جور درنمی آید به این معنی نیست که حتما شکست می‌خورید.

فهرست ما متشکل از کارهایی است که اگر تصمیم به رفتن گرفته‌اید، حتما باید انجام دهید تا برای رفتن به مشکلی نخورید. قبل از اینکه به مقصد برسید، برای به دست آوردن شغل‌های مختلف اقدام کنید، سری به آژانس‌های کاریابی بزنید و بدون معطلی فرصت را به چنگ آورید.

مزایا: راه خودتان را بسازید. مستقل بودن مطمئنا راهی است که مانع  از تداخل یک راه با دیگر راه‌ها در کشور جدید می‌شود و در پی آن روی تجربیاتتان کنترل خواهید داشت.

معایب: این گونه مهاجرت کردن مانند داشتن یک کار تمام وقت دیگر است. آغاز یک شروع مجدد برای زندگیتان بسیار سخت خواهد بود، مخصوصا زمانی که باید با کارهای اداری زیادی دست و پنجه نرم کنید. پس اگر دوست دارید که همیشه از موقعیت‌های سخت به دور باشید، شاید بهتر باشد از این روش برای مهاجرت صرف نظر کنید.

۴. اخذ ویزای کاری – تفریحی

اگر نمی‌خواهید که برای همیشه در خارج از کشور کار کنید، اخذ ویزای کاری تفریحی بهترین انتخاب است. افرادی که بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارند واجد شرایط هستند تا بسته به کشوری که انتخاب میکنند تا ۲ سال در آنجا بمانند. در حالی که ویزای کاری تفریحی مشخص می کند که در این بازه زمانی کجا می‌توانید به صورت قانونی کار یا زندگی کنید، اما هیچ محدودیتی برای سفر ندارد و می‌توانید به هر کجا که دلتان خواست سفر کنید.

مزایا: یکی از بهترین ویژگی‌های ویزای کاری تفریحی تجربه کاری است که در رزومه خود به دست می‌آورید. همین که شروع دنبال کار گشتن در کشور خودتان کنید، متوجه خواهید شد که کار در خارج از کشور، به عنوان تجربه‌ای استثنایی شما را از دیگر افراد متمایز خواهد کرد. اینجاست که تجارب شما باعث می‌شود پاسخ‌های بی‌نظیری را پس از مصاحبه دریافت کنید که حتی فکرش را هم نمی‌کردید.

معایب: محدودیت سنی وجود دارد. گرچه گرفتن سایر ویزاها به راحتی ویزای کاری – تفریحی نیست، اما خوشبختانه راه‌های دیگری هست که پس از ۳۵ سالگی بتوان در خارج کار کرد.

۵. تبادل کار کنید

اگر بودجه کمی دارید پرکردن تقاضا‌نامه تبادل کاری، نزدیک‌ترین راه برای سفر رایگان به خارج است. از طریق تبادل کاری شما می‌توانید کارهای زیادی را تقریبا در هرجای دنیا انجام دهید. شما می‌توانید یک کارآموز ویدئو‌سازی باشید، یک کارآموز فروش، یا در یک هتل کار کنید.

از آنجایی که شما در ازای جای خواب و غذایتان کار می‌کنید، تنها چیزی که باید نگرانش باشید حفظ ویزای‌تان است. بنابراین، اگر به سیر و سفر با کمی چاشنی مشکلات مالی علاقه دارید، تبادل کاری بهترین گزینه برای مهاجرت است.

مزایا: طبق برنامه محل اقامت و غذای شما مجانی است. نگران نبودن برای غذا و محل اقامت موجب آسودگی خاطر است. تنها هزینه ای که باید فکرش را بکنید، هزینه برنامه ریزی برای سفرهای شخصی تان است.

معایب: از آنجایی که محل اقامت تان در برنامه رایگان است، نمی توانید جای ماندن تان را خودتان انتخاب کنید. بیشتر اوقات، محل اقامت تان با خانه خودتان و امکانات زیادی که داشته اید فرق دارد. گرچه قرار نیست در یک جای کثیف و بیغوله زندگی کنید، اما آماده باشید تا از چیزهایی مانند حریم خصوصی و راحتی هم بگذرید.

۶. کار داوطلبانه

کار داوطلبانه

مسئله کمک کردن تنها به جامعه خودتان محدود نمی‌شود. از اشتیاق‌تان برای کاری استفاده کنید و به مردم در سرتاسر جهان کمک کنید. علاوه بر سفر، شما بخشی از چیزی مهم و پر معنی خواهید بود. به عنوان یک داوطلب، این نوع از تجربه‌های کاری درآمدی ندارند، اما کاری که برای کمک به جوامع، حل مشکلات و تلاش برای انجمن‌های تبادل فرهنگی انجام می‌دهید، از هر فیش حقوقی ارزشمندتر است. با توجه به اینکه چیزهای زیادی را از این تجربه می‌توانید به دست آورید، بی شک این روش یکی از بهترین راه‌هایی است که پس از دانشگاه در خارج از کشور کار کنید.

مزایا: به عنوان یک داوطلب خارجی، می توانید در حقیقت جهان اطراف‌تان را بشناسید، فرهنگ و زبان‌شان را در زمان مرخصی یاد بگیرید. تنها با غرق شدن در چنین اجتماعاتی است که می توانید به یک تاثیرگذاری واقعی دست پیدا کنید و در تغییری مثبت سهم داشته باشید.

معایب: مشکلات تنها یک شبه حل نمی شوند. در این حالت، برای پذیرفتن این حقیقت تلخ که نمی توانید به همه کمک کنید، آماده باشید. گرچه تلاش های شما همیشه ستودنی است، اما تغییرات اساسی زمان بر هستند و خودشان به تنهایی می توانند سفری پیچیده باشند.

۷. نویسندگی آزاد و کوچ نشینی دیجیتال!

سفرنامه نویسی، طراحی سایت، عکاسی آماتور یا حرفه‌ای برخی از کارهایی هستند که به عنوان یک کوچ‌نشین دیجیتالی می‌توانید انجام دهید. (کوچ نشین دیجیتالی به شیوه ای از زندگی اطلاق می شود که در آن فرقی نمی‌کند که فرد در کجای جهان زندگی کند، چرا که اصولا در سفر است و با استفاده از تکنولوژی کار خود را انجام می‌دهد)

می‌توانید در حالی که به هر کجای دنیا سفر می‌کنید، پول در بیاورید یا تعداد مشتری‌هایتان را افزایش دهید. این شیوه زندگی قطعا برای کسانی که برای خودشان کار می کنند یا کارآفرینانی که به دنبال یک برنامه آزاد و متغیر هستند، واقعا ایده‌آل است.

مزایا: به عنوان یک کوچ نشین دیجیتالی شما می‌توانید برای خودتان کار کنید و در نهایت رئیس خودتان باشید! در اختیار داشتن کار در دست خودتان موقعیتی عالی و ستودنی است که باید بابت آن به خودتان افتخار کنید.

معایب: عیب این نوع زندگی این است که درآمد شما همیشه ثابت نیست. قبل از اینکه سوار هواپیما شوید و پرواز کنید و یک کوچ نشین دیجیتالی شوید، ابتدا مطمئن شوید که به اندازه کافی در حساب بانکی‌تان پس انداز دارید تا بتوانید اوقاتی که درآمد ندارید را به سر کنید.

قدم‌های دیگر برای یافتن بهترین کار در خارج از کشور

بهترین کار در خارج از کشور

قبل از اینکه به کشور رویایی‌تان پرواز کنید و زندگی رویایی‌‌تان را شروع کنید، مقالات ما را دنبال کنید تا قبل از رفتن به خارج ، از زندگی در آنجا مطمئن شوید. هم‌چنین می‌توانید دوره‌های برنامه‌ریزی را از طریق منابع ما در وبلاگ ارزجو پیدا کنید. پیدا کردن یک برنامه برای به خارج رفتن، آنقدری که به نظر می‌آید سخت نیست، به خصوص اگر مراحل زیر را رعایت کنید:

۱٫ تصمیم بگیرید که کجا بروید

فهمیدن اینکه کجا می‌خواهید بروید از هر چیز دیگری مهم‌تر است. لیست کوچکی از جاهایی که برای هدف شما ایده‌آل به نظر می‌‌رسد تهیه کنید. اجازه ندهید تجربه (یا حتی نبود آن) شما را عقب نگه دارد، جایی را که برایتان مناسب است را انتخاب کنید.

۲. شغل‌تان را انتخاب کنید

روی مهارت‌ها و دانشی که می‌توانید پیشنهاد دهید تمرکز کنید و بدانید چه نوع شرکت یا سازمانی، حتی چه نقشی برای اینکه وقت و انرژی‌تان را صرف آن کنید بهترین گزینه خواهد بود.

۳. از بین بهترین برنامه‌های کار در خارج انتخاب کنید

به نظرات شرکت‌کنندگان قبلی توجه کنید، برنامه، شهرت دانشگاه، مکان و چگونگی سازگاری پروژه‌ها با مهارت‌های شما مواردی است که باید به آنها توجه کنید. بعضی برنامه‌ها ممکن است اطلاعات سفرا و شرکت‌کنندگان قبلی را به اشتراک بگذارند، اگر واقعا دوست دارید که حقیقت را بدانید، سری به این برنامه‌ها بزنید. در اینجا توصیه‌های بیشتری هست تا متوجه شوید چگونه برنامه کار مناسب برای خودتان را پیدا کنید.

۴. برای وضعیت مالی‌تان برنامه‌ریزی کنید

قبل از آنکه بروید هزینه‌هایی را که باید برای مایحتاج روزانه و ولخرجی در سفر بپردازید (به علاوه برنامه هزینه‌ها و قیمت بلیط هواپیما) را برآورد کنید. مطمئن شوید که کمی بیشتر از آنچه به موسسه‌ای که با آن هماهنگ می‌کنید، پول داشته باشید. یادگیری اینکه چگونه شغل‌تان را حفظ کنید بر سفرتان مقدم است.

۵. آماده شوید!

آماده شدن برای کار و مهاجرت به خارج همان قدر که به نظر می‌رسد جذاب است. هرچه به زمان عزیمت نزدیک‌تر می‌شوید و اشتیاق درونی بیشتری دارید، راحت‌تر از کنار جزییات می‌گذرید.

به ما تکیه کنید تا برای مراحل پیش از اعزام راهنمایی‌تان کنیم، ما برای همین اینجا هستیم.

حالا که از شرایط آگاه هستید، دیگر چه چیزی مانع رفتن‌ شما می‌شود؟

وقتی سخن از کار در خارج از کشور به میان می‌آید، بی شک فرصت‌های زیادی وجود دارد. فقط باید مطمئن شوید که مراحل اداری را به طور کامل طی کرده‌اید و برنامه‌ای مشخص برای آنچه می‌خواهید انجام دهید داشته باشید. گرچه این مراحل آزاردهنده و تمام نشدنی به نظر می رسد، اما همیشه در انتها تونل روشنی به چشم می خورد. بنابراین برای برنامه های ویزا آماده شوید و شروع به کار کنید.

مجموعه ارزجو به پشتوانه سال‌ها تجربه در این زمینه توانسته است با خدمات مختلف یاری رسان شما چه در خارج و چه در داخل کشور باشد. خدماتی از جمله صدور ویزا کارت، پرداخت هزینه آزمون های بین المللی، نقد کردن درآمدهای ارزی در ایران و ارسال حواله های مختلف به تمامی کشورها

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location