video thumb

آیا قیمت بیت‌کوین و تعداد مشاغل مرتبط با آن ارتباط دارد؟

لیست عناوین این مطلب

دور از ذهن نیست که با فراز و نشیب‌های قیمتی بیت‌کوین علاقه‌ی هواداران این شاخه به کار در آن نیز با افت و خیز‌هایی روبرو باشد. در آخرین گزارش‌ها ولی، این مساله ثابت شده است که این دو مساله به صورت مستقیم به هم مربوط است.هرچه قیمت بیت‌کوین بالاتر، درخواست شغل بیت‌کوینی هم بالاتر!

ارتباط قیمت و تعداد مشاغل

با توجه به تحقیقات جدیدی که از سوی استارت‌آپ Textio انجام شده است، میزان پیشنهادات کاری مربوط به بلاک‌چین و رمزارزها دقیقا هماهنگ و وابسته به قیمت بیت‌کوین

محققان آگهی‌های شغلی مذکور را در زمینه‌های مختلفی از جمله بیت‌کوین، ارزهای ثانویه(آلتکوین)، رمزارزها

طبق این بررسی‌ها می‌توان مشاهده کرد که از می ۲۰۱۷ تا فوریه ۲۰۱۸ میزان درخواست‌های شغلی در هفته سوم دسامبر به بالاترین حد خود رسیده است؛ دقیقا زمانی که قیمت بیت‌کوین چیزی در حدود ۲۰ هزار دلار و به بالا‌ترین رکورد خودش رسیده بود.

رابطه‌ی قیمت و فرصت‌های شغلی مرتبط با بیت‌کوین

Textio بر اساس این آمار نتیجه گیری کرده است که یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد زمانی که بحث تکنولوژی‌های جدید و فناوری در میان باشد، بازار کار دارای چه جنب‌ و جوشی می‌شود.

بصورت خلاصه در گزارشات Textio آمده است:

Textio به این نتیجه رسیده است که تعداد شغل‌های مرتبط با رمزنگاری دقیقا همراه با قیمت بیت‌کوین کم و زیاد می‌شود. بنابر این، از زمان سقوط قیمت این رمزارز، علاقه به شغل‌های مرتبط با بلاک‌چین به شدت کاهش یافته و حتی از خود بیت‌کوین نیز پایین‌تر آمده و در سطح کمتری ساکن شده است. پس اگر شما به دنبال یک شغل مرتبط با رمزارزها هستید، حواستان به قیمت بیت‌کوین باشد.

خلاصه‌ی گزارشات Textio

بعد از این گزارشات ما متوجه شدیم که نه تنها پیشنهادات شغلی، بلکه تعداد افرادی که به دنبال شغل مرتبط با این صنعت هستند نیز با تغییرات قیمت بیت‌کوین هماهنگ هستند.

با توجه به داده‌ها و آمار منتشر شده در Google Trends در مورد کلمه‌ی Bitcoin Jobs، تعداد جستجوی این کلمه همانند قیمت بیت‌کوین در دسامبر ۲۰۱۷ به بالا‌ترین سطح خود رسیده و پس از آن در ماه‌های اخیر و با افت قیمت بیت‌کوین کاهش چشمگیری را داشته است.

در این میان کاربران اینترنتی که بیشترین جستجو در رابطه با این موضوع را داشته‌اند به ترتیب از کشور‌های پاکستان، انگلستان، کانادا، استرالیا و فیلیپین بوده‌اند.

پس از این موج پیشنهادات شغلی همزمان با افزایش قیمت، از ماه نوامبر به بعد می‌توان دید که چیزی در حدود ۶۰۰۰ درصد افت در مورد عنوان بیت‌کوین به وجود آمده است.

در آن زمان یک مشاور استخدامی نوسانات بعدی بازار را اینگونه پیش‌بینی کرده بود:

در یک صنعت نوپا همانند رمزارزها، هم در زمینه‌ی رشد پیشنهادات کاری و هم رشد درخواست کار، من انتظار دارم که نوسانات بزرگی روی دهد.

یک مشاور مالی

نظر شما در رابطه با این گزارشات چیست؟ آیا قیمت یک رمزارز می‌تواند بر میزان درخواست و ارائه‌ی شغل‌های مرتبط با آن ارتباط داشته باشد؟ نظرات خود را با ما در اشتراک بگذارید.