سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مجوز افتتاح بانک برای شرکت Coinbase

براساس گفته‌های یک منبع ناشناس، Coinbase به عنوان یک کارگزاری مرتبط با رمزارزها در حال مذاکره با قانون‌گذاران ایالات متحده است تا مجوز بانکی برای ادامه و توسعه‌ی فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها دریافت کند.

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال گزارشی منتشر کرده که طبق آن گفته شده شرکت Coinbase

با بدست آوردن یک مجوز بانکی، علاوه‌ بر اینکه Coinbase از این پس می‌تواند سرویس‌های ارائه شده به مشتریان را توسعه دهد، نیاز به پیدا کردن یک شرکت بانکی که مایل به همکاری در مبادله و فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها باشد نیز رفع می‌گردد.

این مجوز همچنین به Coinbase در فروش محصولات و خدمات خود به موسسات بزرگ کمک خواهد کرد. البته این شرکت شروع به عرضه‌ی محصولات متنوعی برای سرمایه‌گذاران سازمانی از جمله نگه‌دارندگان رمزارزها، کرده است، اما اکثر موسسات بزرگ با فعالیت در کنار شرکت‌هایی که دارای مجوز بانکی هستند احساس راحتی و امنیت بیشتری می‌کنند.

ivyKoin

این گزارش همچنین بیان می‌کند که ivyKoin به عنوان یک استارت‌آپ خدمات مالی با مقامات شرکت بیمه‌ی سپرده‌های فدرال(Federal Deposit Insurance Corporation یا FDIC) در هفته‌های اخیر ملاقاتی داشته است؛ گری فن(Gary Fan) رئیس ivyKoin به صورت عمومی این دیدار را تایید کرده است.

با این حال در نظر داشته باشید که تقاضا برای دریافت یک مجوز بانکی از سوی دیگر باعث می‌شود که این شرکت‌ها در بخش قانون‌گذاری با موارد بیشتری مواجه شوند که شاید دردسر‌های آن جبران کننده‌ی این مزایا باشد.

در یک مصاحبه‌ی عمومی که ماه گذشته در نشست مرتبط با صنعت مالی برگزار شد، جوزف اوتینگ(Joseph Otting یک بازرگان و مقام دولتی) گفت:

اکثرا اینگونه شرکت‌ها چون شنیده‌اند که دریافت یک مجوز بانکی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا  فعالیت‌هایشان را در خارج از چهارچوب‌های دولتی ادامه و توسعه دهند به ما رجوع می‌کنند. وقتی پیش ما می‌آیند و با ما صحبت می‌کنند،‌ و متوجه می‌شوند که دقیقا چه چیز‌هایی لازم است تا به یک بانک تبدیل شوند، معمولا خشکشان می‌زند و بدون هیچگونه چانه‌زنی ساختمان را ترک می‌کنند.

Joseph Otting

در گزارشات گفته شده که Coinbase توانسته برای تبدیل شدن به یک کارگزاری ثبت شده، به SEC(کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) مراجعه کرده است. همچنین این کمپانی یکی از پنج شرکتی است که توانسته‌ است مجوز BitLicense نیویورک را دریافت کند. داشتن آن برای تسهیل مبادلات مرتبط با رمزارزها در یک چهارچوب قانونگذاری شده امری بسیار مهم است.

نظر شما در رابطه با این اقدام Coinbase چیست؟ آیا دریافت یک مجوز بانکی برای توسعه‌ی فعالیت‌های این شرکت باعث افزایش دردسر‌های قانون‌گذاری برای آن‌ها نمی‌شود؟ نظرات خود را با ما در اشتراک بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location