video thumb

تیم درپر: بیت‌کوین یکی از امن ترین روش های نگه‌داری دارایی‌های شماست

طی مصاحبه‌ای که خبرگزاری CNBC با تیم درپر داشته است او ابتدا از علاقه‌ی خود در رابطه با بیت‌کوین سخن گفته و در ادامه توضیح داده است که چرا بیت‌کوین یکی از امن‌ترین روش‌های ذخیره و نگه‌داری دارایی‌های شما به حساب می‌آید.

باید عنوان کرد که تیم دریپر(Tim Draper) یک سرمایه‌گذار آمریکایی است که به عنوان بنیانگذار شرکت Draper Fisher Jurveston نیز شناخته می‌شود) یکی از طرفداران پر و پا قرص بیت‌کوین است، تاجایی که با در اختیار داشتن هر فرصتی از علاقه‌ی خود در رابطه با این رمزارز سخن می‌گوید. در جدید‌ترین گفتگوی او که روز پنج‌شنبه برگزار شده است، او باز هم این کار را تکرار کرده و علاقه‌ی خود را به رمزارز بیت‌کوین

این سرمایه‌گذار ابتدا با تشکر از بنیانگذاران بیت‌کوین حرف خود را شروع کرد و به خبرگزاری CNBC توضیح داد که:

Tim Draper
تیم درپر

در حال حاضر یک انقلاب در حال رخ دادن است که ایجاد یک ارز بهتر را ممکن می‌کند، ارزی که امنیت‌ بالاتری دارد، غیر متمرکز است، کارآمد‌تر است، مفید‌تر است، جهانی است، برای همه قابل دسترسی است، به پشتیبانی بانک نیازی ندارد، به کاربران اجازه می‌دهد بدون هیچگونه مشکلی  برای خانواده خود در آن طرف دنیا پول ارسال کنند و در نهایت می‌توان گفت که این ارز بسیار مفید‌تر از ارزهای فیات رایج است.

Tim Draper

هیچ‌کس تا به حال بلاک‌چین بیت‌کوین را هک نکرده است

بیت کوین
بیت کوین

یکی از دلایلی که باعث شده دریپر اینگونه طرفدار بیت‌کوین باشد، تبعیت استاندارد رمزارزها از استاندارد طلا در مبادلات است، که یک مزیت نسبت به ارزهای فیات محسوب می‌شود، مزیتی که اکثر طرفداران بیت‌کوین برای دیگر کاربران توضیح داده و به اشتراک می‌گذارند. بسیاری از افراد شکاک و کسانی که در رابطه با رمزارزها تردید دارند هنوز هم ارزهایِ فیات صادر شده از سوی دولت و همچنین زیرساخت‌های بانکداری سنتی را ترجیح می‌دهند. درپر این شک و تردید‌ها را احمقانه خطاب کرد و توضیح داد:

در حال حاضر بانک‌ها همیشه در معرض حملات مختلف قرار دارند. هکر

Tim Draper

در حالی که ممکن است این حرف‌های او برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار یا افراد دیرباور، جاهلانه به نظر برسد، وضعیت ارزهای فیات را در کشور‌های در حال فروپاشی یا اقتصاد ضعیف در نظر بگیرید.  دریپر در این رابطه توضیح داد:

اگر شما در کشور‌هایی همچون آرژانتین، ونزوئلا یا نیجریه سرمایه‌ای داشته باشید می‌دانید که ارزش دارایی شما سالانه ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت، چونکه این کشور‌ها اقتصاد ضعیفی دارند و احتمال زیادی وجود دارد که هرساله با یک فروپاشی روبرو شوند. حال با در نظر گرفتن اینکه شما بخشی از ثروت خود را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌ باشید، خواهید فهمید که بخشی از دارایی شما هرسال [به دلایل گفته شده] از بین نخواهد رفت.

Tim Draper

 

دور بودن از هرگونه قید و بند سیاسی

در انتها دریپر به خبرگزاری CNBC گفت که بیت‌کوین یک موضوع داغ اما زودگذر نیست، بلکه آینده‌ی جهان است. او توضیح داد:

در رابطه با بیت‌کوین دلایل و کاربرد‌های زیادی وجود دارد که نشان دهد این تکنولوژی یک تغییر بزرگ در آینده‌ی جهان خواهد بود. بیت‌کوین یک پیشرفت بزرگ است و منتظر ما نمی‌ماند تا ارز‌های خودمان را با آن هماهنگ کنیم، تا بتوانیم به وسیله‌ی نفوذ سیاسی و دیگر روش‌ها آن‌ را به زنجیر بکشیم، یا برخی دولت‌ها تصمیم بگیرند با استفاده از تورم و یا استفاده از سرمایه‌گذاری‌های کلان، کنترل آن را بدست بگیرند. این یک فرصت عالی برای کسانی است که می‌خواهند کسب و کارشان را از قید مسائل سیاسی رها کنند.

Tim Draper

نظر شما در رابطه با گفته‌های دریپر در مورد بیت‌کوین و تغییرات آینده‌ی جهان مالی چیست؟ آیا بیت‌کوین یک تغییر عظیم و ضد جریان‌های سیاسی خواهد بود یا دولت‌ها راهی برای چیره شدن بر آن پیدا خواهند کرد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.