سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بانک فدرال رزرو سنت لوئیس ارز دیجیتالی بیت کوین را می‌پذیرد؟

بسیاری معتقدند که بیتکوین نمی‌تواند عملکرد یک ارز رایج را داشته باشد اما نظر بانک فدرال رزرو ایالت سنت لوئیس چیز دیگری است. جالب است که این بانک تفاوتی بین پول نقد و بیت کوین نمی‌بیند. هرچند نمی‌توان این را نشانه‌ای از اوج گرفتن بیت کوین

مقایسه بیت کوین و پول نقد

بیتکوین از جنبه‌های مختلفی با پول رایج متفاوت است. بیتکوین توسط یک بانک مرکزی صادر نمی‌شود و توسط دولت هم کنترل نمی‌شود. بیت کوین، آزادی مالی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد که تا کنون آن را تجربه نکرده‌اند. با این حال هنوز از جنبه‌هایی به پول نقد شباهت دارد.

 

پول نقد یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای استفاده از پول است. پول نقد هم آزادی مالی را به همراه دارد. در این شرایط بانک فدرال رزرو سنت لوئیس نظر متفاوتی دارد، از نظر آن‌ها بیت کوین و پول نقد در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرند. میزان ذخایر بیت کوین و پول نقد محدود است که البته این موضوع برای بیتکوین مشخص است، اما در مورد پول نقد کمی ابهام وجود دارد. بانک‌های مرکزی هر موقع که صلاح ببینند میزان ذخایر پول را بالا می‌برند. هر چند میزان پول نقد در مقایسه با پول سپرده در فدرال رزرو و پول موجود در شبکه اقتصادی خیلی ناچیز است. به همین دلیل یک نوع کمبود پول نقد وجود دارد که کاملا مصنوعی است.

پذیرش بیت کوین توسط فدرال رزرو سنت لوئیس و دیدگاه آن‌ها

 

پذیرش بیت کوین توسط فدرال رزرو

 

بیتکوین و پول نقد از این لحاظ که هیچ واسطه‌ای برای انجام تراکنش وجود ندارد به هم شباهت دارند. به شیوه همتا به همتا دو طرف معامله می‌توانند کالا یا خدمات را خرید و فروش کنند. بیت کوین هم همین طور کار می‌کند. این نظر بانک فدرال رزرو سنت لوئیس هم هست. البته یک سری تفاوت‌ها از جنبه حریم خصوصی و ناشناس ماندن وجود دارد.

از آنجا که اغلب دولت‌ها نظر خوبی نسبت به پول نقد ندارند، جای تعجب ندارد که آن‌ها از بیت کوین هم راضی نباشند. کشورهای مختلفی به دنبال یک جامعه اقتصادی بدون پول نقد هستند. چرا که آن‌ها می‌خواهند جامعه وابستگی بیشتری به بانک‌ها داشته باشد. با این که بانک فدرال رزرو  ایالت سنت لوئیس علاقه خاصی به بیتکوین ندارد اما آن‌ها بیت کوین را رد هم نمی‌کنند. داشتن یک دید باز از طرف بانک، چیزی نیست که هر روز شاهد آن باشیم. می‌توان گفت که کمتر بانکی در دنیا ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند. پذیرش بیتکوین توسط فدرال رزرو سنت لوئیس می‌تواند اثر مثبتی روی جامعه ارزهای دیجیتال داشته باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location