video thumb

ونزوئلا بانکی با پشتوانه‌ی رمزارز ملی (پترو) راه‌اندازی کرد

لیست عناوین این مطلب

گزارشات نشان می‌دهد که نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا به تازگی با صرف مقدار زیادی رمزارز پترو اقدام به تاسیس یک بانک کرده است، وی همچنین اعلام کرده که به دنبال فرصت‌هایی برای افزایش تعداد مزارع ماینینگ و همچنین جذب مردم به سمت این صنعت به کمک دانشگاه‌های ونزوئلا است.

نیکولاس مادورو(Nicolás Maduro) رییس جمهور ونزوئلا پیش از برگزاری پرسروصدای انتخابات ملی در ۲۰ می(۳۰ اردیبهشت)،بانکی به نام “بانک جوانان” تاسیس کرده که توسط رمزارز دولتی پترو (Petro) پشتیبانی خواهد شد. ‌می‌توان گفت که پترو

در این میان به نظر می‌رسد که رئیس جمهور مادورو با عوامل روسی همکاری نزدیکی داشته است تا اولین رمزارز با پشتیبانی دولتی و پشتیبانی نفت را تولید کند. اقتصاد فعلی این کشور در حال فروپاشی و ترس و وحشت مردم نیز روز به روز در حال افزایش است.

Petroرییس جمهور مادورو اشاره کرد که بیش از یک میلیارد دلار رمزارز پترو برای ساخت این بانک جدید هزینه خواهد شد، بانکی که تا کنون مقاصد ساخت و هدف آن هنوز بطور دقیق مشخص نشده است. اگرچه رمزارز پترو یکی از موضوعات جدایی افکن در میان شاخه‌های حکومتی مانند قوه قضاییه این کشور تبدیل شده است، اما رییس‌جمهور مادورو اعلام کرده که قصد دارد یک رمزارز جدید دیگر نیز تولید کند که اینبار توسط طلای ونزوئلا پشتیبانی خواهد شد. از سوی دیگر دولت ترامپ به تمامی شرکت‌های تجاری و شهروندان ایالات متحده دستور داده که حق هیچگونه دخالت و استفاده از رمزارز پترو را در هیچ کاری ندارند.

مزارع ماینینگ

باید یادآور شویم که این کشور همچنین به یک مکان مناسب برای استفاده از مبادلات غیر‌متمرکز و مبتنی بر رمزارزهای بزرگی همچون بیت‌کوین‌کش(BCH) تبدیل شده است. در این زمینه کمپینی با نام eat BCH راه‌اندازی شده که در آن کاربران سراسر جهان می‌توانند با اهدای بیت‌کوین‌کش به وضعیت اقتصادی دشوار ونزوئلا کمک مالی کنند. این گروه طی چندماه گذشته با جمع‌آوری بیت‌کوین‌کش و فروش آن اقدام به خرید غذا و مایجتاج ضروری برای افراد بی‌بضاعت ونزوئلا کرده‌اند. طی سه ماه گذشته توییتر این گروه تقریبا هر روز تصاویری از کودکان و افراد نیازمندی را منتشر می‌کند که توسط پول بدست آمده از فروش بیت‌کوین‌کش به نیاز‌های اساسی خود از جمله آب و غذا دست پیدا کرده‌اند.

رییس جمهور این کشور همچنین اعلام کرد که به صورت مداوم در تلاش است تا استخراج رمزارز پترو در سراسر این کشور به شکل گسترده‌ای فراگیر شود. او همچنین اشاره کرد که در این راستا نیاز است که دانشگاه‌های کشور مزارع ماینینگ راه‌اندازی کنند تا این رمزارز ملی تقویت شود.

همانطور که در ماه گذشته نیز در خبرگزاری‌ها اعلام شد، کشور ونزوئلا از شهروندان خواسته تا در سراسر این کشور مراکز استخراج رمزارز

به نظر شما آنده پترو چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.