video thumb

۴۶٪ از ICO هایی که پارسال راه اندازی شدند فقط با یک ایده شروع شدند

گفته می شود هرکسی حداقل یک ایده عالی دارد؛ اما بیشتر مردم هرگز کاری برای عملی کردن آن انجام نمی دهند. ایده ها در یک لحظه به ذهن خطور می کنند اما برای عملی شدن به زمان، تلاش و سرمایه نیاز دارند. خوشبختانه با ظهور ICO

ابتدا تامین مالی ICO  (فروش توکن) و سپس کد نویسی

بر کسی پوشیده نیست که ICO ها بدون داشتن کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) راه اندازی می شوند یا این که بسیاری از آنها توسعه دهندگانی استخدام می کنند تا برای توکن آنها قرارداد هوشمند بسازند. استخدام توسعه دهندگان و پرداخت هزینه نوشتن کد ها بدون جمع آوری پول از ICO سخت است؛ بنابراین ابتدا تلاش می شود که تامین مالی صورت پذیرد و سپس کد ها نوشته می شوند.

به گزارش ارزجو و به نقل از ICORating، تحقیقات جدید رواج این شیوه را در میان پروژه های رمزنگاری نشان می دهد. گزارش تحقیقات بازار آنها نشان می دهد که ۴۶٪ از ICO های سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ بدون هیچ توسعه ای راه اندازی شده اند.

ICO development 696x434 353x220 ۴۶٪ ICO هایی که پارسال راه اندازی شدند، تنها با یک ایده شروع شدند
Development Stage of ICO projects of Q1 2018/ Source

 

تنها ۲۶٪ آنها کمینه محصول پذیرفتنی داشتند و ۱۵.۵٪ نسخه اولیه خود را در زمان برگزاری ICO ارائه دادند. این کار یک روش معمولی برای پروژه ها، مخصوصا آنهایی که بر بستر بلاکچین مشغول به کار هستند، شده است.  راه اندازی با تنها یک نقشه راه (roadmap) و یک توکن ERC20 به عنوان وایت پیپر پیش از مبادله اولین توکن روی شبکه اصلی تقریبا چندین ماه است که اجرا می شود. کار سرمایه گذارانی که سعی می کنند این پروژه ها را بررسی کنند، به این خاطر که باید به ادعا های تولید و دیگر معیار های مبتنی بر کارایی اعتماد کنند، مشکل شده است؛ چرا که راهی برای تایید این ادعا ها وجود ندارد.

 

سرمایه گذاران متوجه کاهش بازده شده اند

داده های سه ماهه اول ICORating نشان می دهد که میانگین بازده توکن ها نسبت به سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰٪ کاهش یافته است و در حال حاضر به ۴۹٪ رسیده است. به علاوه، تنها ۲۱٪ از توکن های این سال در لیست صرافی ها جای گرفته اند در حالی که در دوره مشابه قبلی این آمار ۳۳٪ بوده است. شاید این آمار می خواهد سختی سرمایه گذاری و کسب سود را یاد آوری کند؛ در واقع، ۸۳٪ از توکن هایی که در لیست سه ماهه نخست قرار گرفتند زیر قیمت ICO ی خودشان معامله شده اند.

crypto funds 696x393 390x220 ۴۶٪ ICO هایی که پارسال راه اندازی شدند، تنها با یک ایده شروع شدند
Data shows the sectors where crypto funds are invested/ Source

یافته های اخیر ICORating، جذب سرمایه برای رمزارز ها را با نگرانی همراه کرده است. این صندوق ها در ۱۸ ماه گذشته گسترش یافته اند و سرمایه گذاران بزرگ را از حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر گرفته تا سرمایه گذاران سنتی به فضای رمزارز ها جذب کرده اند. این صندوق ها با هیاهوی زیاد وارد بازار شدند اما با شیون و ناله آن را ترک می کنند. ICORating یادآور می شود که تنها ۱۱۹ رمزارز از ۲۱۹ تایی که بررسی شده اند در حال فعالیت هستند و ۹ تا هم در همین سه ماهه نخست تعطیل شده اند که از جمله آنها می توان به Crowd Crypto Fund و Alpha Protocol اشاره کرد.

آنها اظهار می کنند: «انتظار داریم صندوق های بیشتری در آینده، به دلایل عدم کارایی و مسائل قانونی تعطیل شوند». با این وجود، همچنان ۲۸ میلیارد دلار دارایی برای صندوق ها باقیست و جذب سرمایه ارز های رمزنگاری شده همچنان کسب و کار بزرگی محسوب می شود.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.