video thumb

دن شولمن مدیر پی‌پل : ۲۰ سال دیگر هیچ کارت بانکی وجود نخواهد داشت

به تازگی طی مصاحبه‌ای که با مدیرعامل موسسه‌ی مالی پی‌پل صورت گرفت او نظر خود را در رابطه با موارد مختلفی از جمله بلاک‌چین و شرکت‌های رقیب و آینده احتمال آن‌ها بیان نمود.

طی یک مصاحبه با دن شولمن(Dan Schulman) مدیر عامل شرکت مالی پی‌پل

دن شولمن از سال ۲۰۱۴ به ریاست شرکت مالی پی‌پل درآمد و از سال ۲۰۱۵ تا کنون به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیت می‌کند. قبل از این شغل او به عنوان ریاست بخش ترقی امور مالی در شرکت American Express (موسسه‌ی مالی واقع در ایالات متحده) فعالیت داشته است.

در ادامه‌ی مقاله به موضوعات مورد بحث او در کنفرانس مذکور می‌پردازیم:

ترس از رمزارزها

شولمن گفت که گرچه او یکی از طرفداران تکنولوژی بلاک‌چین است، برخلاف شرکت‌های دیگری مانند Square و نرم افزار مالی آن‌ها، پی‌پل و پلت‌فرم پرداخت موبایلی Venmo برای محافظت از کاربران خود بخشی برای مبادله‌ی رمزارزها ارائه نمی‌کند.

وی گفت:

Dan Schulmanما نمی‌خواهیم که در از دست رفتن سرمایه‌ی کاربرانمان دخیل باشیم. پی‌پل به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های مالی خود زمانی که در صرافی‌هایی همچون Coinbase از رمزارز به پول یا ارز رایج تبدیل شدند به این حساب‌های این شرکت وارد کنند، اما ما قصد نداریم به به اسکمر‌های و خلاف کاران کمک کنید که حول این موضوع باعث دردسر کاربران شوند.

Dan Schulman

رقابت باعث ترس پی‌پل نمی‌شود

زمانی که وب‌سایت آمازون(Amazon.com) سرویس Amazon Payments را به عنوان یک رقیب برای پی‌پل و نرم‌افزار پرداخت مالی دیجیتال Zelle را به عنوان رقیب Venmo راه‌اندازی کرد، شولمن اعلام کرد که رقابت مانند جاذبه همیشه و همه‌جا وجود دارد.

او گفت:

مطمئنا هیچ شرکتی صاحب شرکت‌های پرداخت دیجیتال نخواهد شد.

Dan Schulman

او همچنین اضافه کرد که نرم‌افزار Venmo اساسا با Zelle متفاوت است، چونکه در نرم‌افزار Zelle متوسط تراکنش کاربران ۳۰۰ دلار و تعداد دفعات تراکنش‌های تقریبا ۱ بار در ماه است، درحالی که در نرم‌افزار Venmo میزان متوسط تراکنش بسیار پایین‌تر بوده و تعداد دفعات چیزی بین چهار تا شش بار در هفته است.

او گفت:

من هیچ‌وقت کار‌های رقیب خودم را بی‌ارزش نشان نمی‌دهم، اما فکر می‌کنم که همه‌ی ما یک درجه‌ی ضعیفی از حسادت در وجودمان داشته باشیم.

Dan Schulman

در ۲۰ سال آینده کارت‌های بانکی وجود نخواهند داشت

شولمن اعلام کرد که پلت‌فرم‌های دیجیتالی همچون پی‌پل و Venmo در حال محبوب‌تر شدن هستند و روش‌های سنتی پرداخت همانند کارت‌های بانکی کم‌کم به وسیله‌ی جایگزین‌های دیجیتال کنار گذاشته خواهند شد.

شولمن گفت:

باور کنید بیست سال دیگر، هیچ کارت بانکی وجود نخواهد داشت. چرا باید همچنین چیزی وجود داشته باشد وقتی می‌توان به راحتی از کد‌های QR یا تبلت‌های NCR (دستگاه‌های که به تازگی در بانک‌های کشورمان نیز نصب شده‌اند و می‌توان به وسیله‌ی آن‌ها عملیات بانکی را سریع‌تر انجام داد) استفاده کرد.

Dan Schulman

او ادامه داد و گفت که در آن‌ زمان همه‌ی مردم تلفن هوشمند خواهند داشت و می‌توانند با هزینه‌ی بسیار پایین دسترسی کاملی به هرآنچه که می‌خواهند، داشته باشند.

او در انتها گفت که همیشه پشت این روش‌های پرداخت دیجیتال یک ابزار تامین مالی وجود دارد اما به جای وجود کارت‌های بانکی، در آن زمان مصرف کنندگان بیشتر به ارزش پیشنهادات ارائه شده توسط گذینه‌های سرویس‌های مالی توجه خواهند کرد.

نظر شما در رابطه با گفته‌های مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین موسسات مالی جهان چیست؟ آیا واقعه صنعت مالی جهان در حال دیجیتالیزه شدن است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.