video thumb

کاهش چشم گیر مالیات رمزارز ها (ارز های رمزنگاری شده) در فرانسه

به گزارش ارزجو به نقل از بیت‌ کوین نیوز، بر اساس خبری از Le Monde، شورای دولتی مالیات

فرانسه مالیات ارز های رمزنگاری شده را کاهش می دهد

یک سال کاری فعال برای La République پشت سر گذاشته شده است. Bruno Le Maire وزیر دارایی فرانسه ماه پیش از یک تحول بزرگ صحبت کرد: “انقلابی در راه است که بیت کوین فقط پیام اور آن بود. بلاکچین  فرصت های جدیدی را برای استارت آپ ها فراهم می کند؛ مانند فرصتی که برای ICO  ها ایجاد کرد که به آنها اجازه می دهد تا منابع مالی خود را از طریق ارائه توکن ها افزایش دهند. بلاکچین در کنار ایجاد کارآیی اقتصادی وعده داده است که یک شبکه اعتماد بدون واسطه همراه با افزایش امکان ردیابی تراکنش ها ایجاد خواهد کرد.

هرچند در چهار سال اخیر جمهوری فرانسه مالیات بیت کوین و سود سرمایه های مربوط به ارز های رمزنگاری شده را نزدیک ۵۰ درصد نگه داشته است، به نظر می رسد یک تغییر رویکرد اساسی در دیدگاه های قانون گذار ایجاد شده است و نرخ ۴۵ درصد مالیات فعلی با کاهشی بیش از ۵۰ درصدی به ۱۹ درصد خواهد رسید.

خبر های خوب از اوایل سال ۲۰۱۷ و با انتخاب Emmanuel Macron در فرانسه آغاز شد. در حالی که اکوسیستم هیچ گونه سرسپردگی یا وابستگی سیاسی نداشت، آقای  Macron اجازه داد تا تصویری از وی با یک کیف ذخیره سازی سرد (Cold Storage) تهیه شود و این عمل یک نشانه دلگرم کننده بزرگ بود. هر چند بعد ها این اقدام به عنوان یک فعالیت تبلیغاتی نشان داده شد، با این وجود این عکس نشان می داد که او حداقل با تکنولوژی آشنا است.

یک فصل کاری فعال برای فرانسه

فرانسه بار دیگر فعالیت های خود در حوزه ارز های رمزنگاری شده را در سه ماهه اول سال افزایش داده است. این فعالیت ها با انتصاب فرانسه به عنوان رهبر مأموریت (Mission Leader) صنعت ارز های رمزنگاری شده در نشست های برگزار شده پیش از اجلاس گروه G20 در آرژانتین آغاز شد. فرانسه در این نشست ها برای دستیابی به یک توافق جهانی در مورد قوانین حاکم بر ارز های رمزنگاری شده تلاش کرد. مدت کوتاهی پس از آن، متخصصین فرانسوی فعالیت خود را برای مقابله با مشتقات ارز های رمزنگاری شده تشدید کردند و هشدار هایی در مورد فعالیت ۱۵ صرافی و پلتفرم غیر مجاز منتشر نمودند.

تقریبا همزمان با نظرات وزیر دارایی و فعالیت های مختلف نظارتی، شکایتی از طرف فعالین داخلی استخراج و تبادل بیت کوین به دادگاه عالی اداری ارائه شد. این دادگاه ارز های رمزنگاری شده مانند بیت کوین را در طبقه بندی دارایی ها قرار داد که این دستور زمینه را برای کاهش مالیات های این نوع دارایی ها فراهم نمود. با این حال، سود حاصل از استخراج به دلیل قلمداد شدن به عنوان فعالیت تجاری صرف، در زیر گروه دارایی سرمایه ای (Capital Gains) به روال سابق باقی خواهد ماند.