video thumb

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال ترون (Tron) و معرفی بهترین ها در سال ۲۰۱۸

ترون (Tron) یک پروتکل غیرمتمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که با هدف ساخت یک سیستم رایگان با محتوای سرگرمی در سراسر جهان ایجاد شده است. ترون با استفاده از شبکه همتا به همتا و ذخیره سازی توزیع شده، قصد ایجاد یک پلتفرم سرگرمی را دارد که به سازندگان اجازه می دهد تا کنترل کامل بر روی محتوای خود داشته باشند. نماد اختصاری این ارز دیجیتال TRX بوده و بر اساس حجم معاملات با ۳٫۴۵ میلیارد دلار در جایگاه سیزدهم در میان ارزهای رمزنگاری شده قرار دارد. در این مطلب شما خواهید آموخت که استفاده از کدام کیف پول ترون برای شما مناسب تر است. جهت درک اصطلاحات مرتبط با Tron می توانید به مقاله ترون چیست؟ مراجعه کنید.

ترون یک ارز رمزپایه مناسب جهت سرمایه گذاری های بلند مدت و میان مدت محسوب می شود. در اواخر سال ۲۰۱۷، قیمت خرید ترون در مدت یک ماه با افزایش چشمگیری مواجه شد و از حدود ۰٫۰۲ دلار به ارزش ۰٫۳۰ دلار رسید.


معرفی کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S


کیف پول سخت افزاری ledger nano

لجر نانو اس یک کیف پول سخت افزاری است که جهت نگهداری و مبادلات ارز های رمزنگاری شده طراحی شده و به راحتی در جیب شما قرار می گیرد. قیمت این کیف پول ترون حدوداً ۹۹ دلار است. این کیف پول به علت ضریب امنیتی بسیار بالا در نگهداری از دارایی های دیجیتال، بهترین کیف پول ترون در حوزه سخت افزاری محسوب می شود.

  • کاربری ساده – شما می توانید به راحتی Ledger Nano S را به کمک یک کابل USB به کامپیوتر، لپ تاپ یا حتی تلفن همراه خود متصل نموده و از توکن های TRX خود استفاده نمایید. همچنین با این کیف پول می توانید به راحتی پول های دیجیتالی خود را ارسال و دریافت کنید.
  • امنیت بالا – برای ایجاد کیف پولی امن و مطمئن تر برای کاربران، توسعه دهندگان ویژگی های امنیتی بسیاری به آن افزوده اند. در صورتی که کیف پول خود را گم کردید یا کسی آن را به سرقت برد، این شخص نمی تواند بدون اجازه شما به دارایی هایتان دسترسی داشته باشد. این ویژگی با پرسش یک رمز عبور که توسط کاربر از پیش تعیین شده است، امکان پذیر می باشد. این کیف پول دارای همه ویژگی هایی است که شما نیاز دارید تا ترون های خود را از دسترس سارقان دیجیتالی ایمن نگه دارید.
  • وجود دکمه فیزیکی – جهت افزایش امنیت کاربران هنگام انجام معاملات، این شرکت دکمه فیزیکی روی دستگاه قرار داده که از طریق آن می توانید معاملات را تأیید نمایید.
  • پشتیبان گیری خودکار – این کیف پول دارای قابلیت پشتیبان گیری خودکار از حساب شما جهت ایجاد امنیت بیشتر است.

معرفی کیف پول سخت افزاری TREZOR


کیف پول سخت افزاری Trezor

TREZOR یک کیف پول چند منظوره سخت افزاری است که امنیت پیشرفته ای برای مدیریت کلیدهای خصوصی (private key) کیف پول ترون و سایر ارز های دیجیتالی ارائه می دهد. بر خلاف روش های ذخیره سازی سنتی (ذخیره سازی آفلاین و یا کیف پول کاغذی)، TREZOR قادر به انجام پرداخت های ایمن بدون افشای کلید خصوصی شما به یک شخص ثالث یا حتی کامپیوتر آلوده به ویروس است.

با استفاده از صفحه نمایش کوچک آن شما می توانید محتوای تراکنش ها را بررسی کنید. دکمه فیزیکی تعبیه شده در TREZOR از خطرات مربوط به نفوذ هکر ها جلوگیری می کند. سهولت استفاده و امنیت فوق العاده بالا از قابلیت های این کیف پول سخت افزاری به شمار می آیند.


معرفی کیف پول بر پایه وب MyEtherWallet


MyEtherWallet یکی از محبوب ترین کیف پول های ترون محسوب می شود. در حالی که با استفاده از کیف پول های آنلاین، شما کنترل کلیدهای خصوصی خود را در اختیار شخص ثالثی قرار می دهید؛ MyEtherWallet به شما اجازه می دهد تا کلید خصوصی کیف پول ترون خود را در رایانه تان ذخیره کنید. این یک دلیل کلیدی برای محبوبیت این کیف پول متن باز به شمار می آید که هدف آن ارائه روشی ساده و راحت برای مدیریت توکن های TRX شماست.

شما می توانید به کیف پول MyEtherWallet از طریق مرورگر وب خود دسترسی داشته باشید. همچنین MyEtherWallet با کیف پول های سخت افزاری همچون TREZOR و Ledger Nano S نیز سازگار است. به یاد داشته باشید هنگام استفاده از این کیف پول، تمام اقدامات احتیاطی و امنیتی را رعایت نمایید.

ورود به کیف پول MyEtherWallet

برای مثال در ویدئو زیر نحوۀ انتقال ترون (TRX) از کیف پول MyEtherWallet به صرافی بایننس آموزش داده شده است. بدیهی است که فرآیند انتقال به سایر کیف پول ها و صرافی ها نیز مشابه همین آموزش می باشد:

آموزش ساخت کیف پول ترون در MyEtherWallet

برای ساخت کیف پول ترون ابتدا از لینک بالا وارد وب سایت MyEtherWallet شوید. در صفحه اصلی یک سری توضیحات و نکات درباره ساخت کیف پول به شما نمایش داده می شود.

صفحه اصلی وبسایت MyEtherWallet
صفحه اصلی وب سایت MyEtherWallet

از ترکیبی از حروف، اعداد و نماد ها برای ساخت یک گذرواژه قوی و با امنیت بالا استفاده کنید. به محض این که یک گذرواژه مناسب در کادر نوشتید، آن را در جایی یادداشت نموده و حتی از روی آن چندین مرتبه در جاهای مختلف کپی بگیرید. سپس روی گزینه “Create New Wallet” کلیک کنید.

در مرحلۀ بعدی بایستی بنا بر دلایل امنیتی فایل Keystore کیف پول ترون خود را دانلود و ذخیره کنید. فایل Keystore را روی کامپیوتر خود یا هر دستگاه دیگری که ثبت نام را با آن انجام می دهید، ذخیره کنید. سپس روی “Continue” کلیک کنید.

فایل keystore خود را دانلود کنید
فایل Keystore خود را دانلود کنید

در مرحله نهایی کلید خصوصی کیف پول به شما نشان داده می شود. کلید خصوصی شبیه به یک رشته متنی از علامات است و اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که هر شخصی با داشتن این کلید خصوصی می تواند به کیف پول و در حقیقت دارایی های دیجیتال شما دسترسی داشته باشد. مطمئن شوید که این کلید را در جای مطمئنی نگهداری می کنید. حتی می توانید این کلید خصوصی را مانند یک کیف پول کاغذی در یک برگه A4 پرینت بگیرید. به یاد داشته باشید که راهی برای بازگرداندن کلید خصوصی و گذرواژه فراموش شده یا گمشده شما وجود ندارد؛ بنابراین به تمامی نکاتی که MyEtherWallet به شما می گوید، توجه کنید.

آموزش استفاده از کیف پول ترون در MyEtherWallet

برای قفل گشایی و استفاده از کیف پول ترون شما راه های زیادی وجود دارد، ولی برای سادگی کار قرار است کیف پول ساخته شده را با فایل Keystore و کلید خصوصی که دریافت نموده ایم بازگشایی کنیم. جهت دسترسی به کیف پول ترون خود، به صفحه اصلی وب سایت MyEtherWallet بروید و روی گزینه “View Wallet Info” در بالا سمت راست کلیک کنید. حال کلید خصوصی خود را تایپ نموده یا فایل Keystore خود را بارگذاری کنید تا کیف پول شما باز شود.

از کلید خصوصی یا فایل keystore برای ورود به کیف پول استفاده کنید
از کلید خصوصی یا فایل Keystore برای ورود به کیف پول استفاده کنید

تنها نکته ای که در نهایت باقی می ماند این است که باید توکن TRX را به کیف پول خود اضافه نمایید. برای این کار مطابق تصویر زیر، بر روی گزینه “Add Custom Token” کلیک نموده و توکن TRX را از میان لیست موجود لود نمایید. اگر موجودی ترون شما در حال حاضر صفر است، می توانید اقدام به خرید ترون از وب سایت Pay98 نمایید.

اطلاعات کیف پول در وبسایت MyEtherWallet
اطلاعات کیف پول در وب سایت MyEtherWallet

معرفی کیف پول نرم افزاری Eidoo


کیف پول Eidoo

Eidoo یک کیف پول نرم افزاری است که برای ذخیره کردن توکن های ERC20 و ERC223 در بلوک های اتریوم طراحی شده است. در زمان نوشتن این مطلب، کیف پول Eidoo تقریبا از ۵۰۰ توکن مختلف، از جمله TRX، پشتیبانی می کند. به تازگی Eidoo کیف پول دسکتاپ خود را در نسخه بتا منتشر نموده است.

این کیف پول برای دستگاه های iOS و Android و همچنین سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. Eidoo یک کیف پول (HD (Hierarchical Deterministic محسوب می شود؛ بدین معنی که TRX های شما با یک عبارت عبور ۱۲ کلمه ای قابل دسترسی و بازیابی هستند. در این کیف پول کلید خصوصی شما توسط خودتان مدیریت می شود و بر روی دستگاه شما رمزگذاری می شود. Eidoo این امکان را می دهد که کنترل کامل دارایی های دیجیتال خود را در اختیار داشته باشید.

یکی دیگر از قابلیت های پلتفرم Eidoo رابط کاربری ساده آن است. این ویژگی باعث می شود تا شما به راحتی مدیریت معاملات را از طریق گوشی هوشمند خود دنبال نمایید. جهت دانلود کیف پول ترون Eidoo می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

کیف پول Eidoo (نسخه اندروید)                        کیف پول Eidoo (نسخه iOS)