سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ویزای شنگن چیست و برای اخذ این ویزا چه باید کرد؟

ویزای شنگن یک مدرک صادر شده توسط مقامات مربوطه است که با داشتن این ویزا فرد گیرنده، قادر به سفر به مناطق شنگن است. همچنین با داشتن یک ویزای شنگن و با توجه به زمان تعیین شده ورود و خروج این شخص قادر به رفت و آمد بین کشورهای مختلف شنگن است. منطقه شنگن از ۲۶ کشور تشکیل شده است که بر سر رفت و آمد آزادانه شهروندان خود در این منطقه به عنوان یک کشور واحد، توافق کرده‌اند.

بیشتر کشورهای اروپا، به غیر از بریتانیا، عضو شنگن هستند و کشورهای مانند رومانیا، بلغارستان، قبرس و ایرلند هم به زودی بخشی از این پیمان خواهند شد. کشورهای دیگری مانند نروژ، سوئیس، ایسلند، فنلاند عضو اتحادیه اروپا نیستند اما بخشی از شنگن محسوب می‌شوند و جهت سفر به این نواحی حتما باید دارای ویزای شنگن بود.

چه کسانی به ویزای شنگن نیاز دارند؟

افرادی که شهروند کشورهای غیر شنگن هستند، جهت ورود به نواحی شنگن، نیازمند ویزای شنگن هستند. البته استثنا هم برای این قانون وجود دارد و بعضی از کشورها که عضو شنگن نیستند بدون نیاز به ویزای شنگن می‌توانند به نواحی شنگن ورود و خروج داشته باشند.

شرایط درخواست ویزای شنگن

شرایط درخواست ویزای شنگن

شرایط درخواست ویزای شنگن

بیشتر بخوانید:

ویزای تاجیکستان را به راحتی و در کمتر از نصف روز دریافت کنید

به منظور سفر به یک یا چند کشور عضو شنگن، همان طور که در بالا ذکر شد، باید از سفارت یا کنسولگری کشور مقصد، درخواست ویزای شنگن کرد. برای این کار ابتدا نیاز به تعیین وقت از طریق سایت آن سفارت است. سپس مدارک مورد نیاز را که از پیش آماده شده است جهت بررسی کارکنان سفارت در روز ملاقات باید به آن‌ها تحویل داد.

اگر ویزای داده شده چندگانه باشد، فرد درخواست کننده قادر است که در فرصت داده شده توسط ویزا، به هر چند کشوری که عضو شنگن هستند سفر کند و بهتر است که از سفارت کشوری که بیشترین اقامت را در آن دارد درخواست ویزا بدهد.

اکثر کشورهای عضو شنگن جهت صدور ویزا به الزامات مشترکی جهت صدور ویزا نیازمند هستند و با توجه به سفارت هر کشور به غیر از اسناد شناسایی و وضعیت اقتصادی فرد، تفاوت‌های اندکی بین الزامات آن‌ها وجود دارد.

مدارک مشترک و اساسی مورد نیاز هر سفارت

مدارک مورد نیاز برای ویزای شنگن

مدارک مورد نیاز برای ویزای شنگن

۱. فرم درخواست ویزا که از سایت سفارت قابل دانلود است، باید به طور کامل پر شود و در قسمت تعیین شده توسط فرد امضا شود.

۲. یک عکس پاسپورتی هم باید به فرم ویزا پیوست شود. پس‌ زمینه عکس باید روشن باشد و تمام صورت فرد به طور واضح گرفته شود. عکس گرفته شده باید جدید باشد.

۳. پاسپورت فرد با حداقل دو برگه سفید، برای سه ماه قبل از عزیمت اعتبار داشته باشد؛ گرفتن کپی از تمامی ویزاهای گرفته شده قبلی الزامی است.

۴. برگه رزرو بلیط که تاریخ پرواز رفت به کشور شنگن و خروج از آن با فرصت تعیین شده ویزا همخوانی داشته باشد. در صورت نبود دعوتنامه حتما باید برگه رزرو هتل هم موجود باشد.

بیشتر بخوانید:

چطور با ۳ مرحله ساده ویزای الکترونیکی آذربایجان بگیرید

۵. بیمه درمانی مسافرتی که هرگونه اورژانس و مراقبت‌های پزشکی را پوشش دهد. این بیمه بسته به روزهای اقامت، باید هزینه‌های درمانی بالغ بر ۳۰۰۰۰ یورو (۱۸۰۰۰۰۰۰۰ تومان) را پوشش دهد و در تمامی کشورهای عضو شنگن معتبر باشد. فرد درخواست‌دهنده باید قبل از گرفتن ویزا این بیمه درمانی را خریداری کند و در صورت رد شدن ویزا می‌تواند آن را لغو ن کند.

۶. مدرکی دال بر محل اقامت فرد در مدت زمانی که در کشور شنگن اقامت دارد.

۷. مدرکی دال بر تمکن مالی در مدت زمانی که در کشور شنگن اقامت دارد.

۸. اگر قصد شما از سفر، دیدار دوستان و خویشاوندان است، دعوتنامه فرد میزبان که در آن اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، آدرس خانه، آدرس محل کار، میزان درآمد و نیز مدرکی دال بر حمایت مالی و بر عهده گرفتن هزینه سفر فرد دعوت شده در مدت زمان ویزا ذکر شده است، الزامی است.

۹. گردش حساب حداقل سه ماه قبل از سفر فرد درخواست کننده.

۱۰. اگر فرد شاغل است باید مدارک دال بر بیمه و فیش حقوقی خود را ارائه دهد. در بعضی مواقع، نامه کارفرمای شخص درخواست دهنده دال بر این که این فرد بعد از اتمام زمان ویزا قصد برگشت به کشور و محل کار خود را دارد ضروری است. اگر فرد خود صاحب شرکت است باید مدارک ثابت کننده این امر را تحویل دهد.

۱۱. در مواقعی که سفر به منظور امور کاری انجام می‌پذیرد، نامه‌ای مهر و موم شده از طرف شرکت فرد درخواست کننده که در آن قصد سفر به کشور شنگن شرح داده شده است الزامی است. همچنین نامه شرکت میزبان که گواهی بر همکاری با شرکت و دعوت از شخص درخواست کننده است هم باید به سفارت داده شود.

۱۲. اگر ویزای درخواست شده تحصیلی باشد، نامه پذیرش از دانشگاه و پر کردن دو فرم درخواست ویزا ضروری است.

۱۳. اگر ویزای درخواست شده کاری باشد، قرار داد شرکت کشور مقصد با فرد درخواست دهنده و همچنین پر کردن دو فرم درخواست ویزا ضروروی است.

انواع ویزای شنگن

انواع ویزای شنگن

انواع ویزای شنگن

ویزای شنگن خود دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای خصوصیات خاص خود هستند و برای امور مختلفی صادر می‌شوند. در ادامه با انواع ویزای شنگن آشنا خواهید شد.

ویزای اتحادیه شنگن

با دریافت این ویزا فرد درخواست کننده قادر است هر ۶ ماه یک بار به مدت حداکثر ۹۰ روز به کشورهای عضو اتحادیه شنگن سفر کند و بنابر قصد افراد جهت سفر به این کشورها، یکی از انواع ویزای زیر صادر می‌گردد.

ویزای نوع A

بیشتر بخوانید:

مهاجرت به سوئیس ؛ کشوری با معیارهای عالی برای زندگی

با دریافت این ویزا فرد مجاز است تا در یکی از فرودگاه‌های محدوده شینگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از محدوده شنگن سفر کند. به همراه داشتن این ویزا تنها برای استفاده از فرودگاه‌های محدوده شنگن معتبر است.

ویزای نوع B

ویزای شنگن

ویزای شنگن

این ویزا هم نوعی ویزای ترانزیتی است که به فرد اجازه می‌دهد در مدت ‌زمان حداکثر ۵ روز از خاک کشوری در ناحیه شنگن عبور کند.

ویزای نوع C

این ویزا کوتاه مدت است و مدت زمان آن موقع دریافت ویزا مشخص می‌‌شود و فرد دریافت‌کننده ویزا می‌تواند در یکی از کشورهای عضو شنگن اقامت داشته باشد. این ویزا خود شامل سه نوع است:

بیشتر بخوانید:

مهاجرت به لهستان ؛ یکی از زیباترین کشورها در قلب اروپا

ویزای یک بار ورود  (Single-entry)

این ویزا جهت یک بار ورود به یکی از کشورهای عضو شنگن اعتبار دارد و به محض ترک کشوری که فرد به آن وارد شده است، اعتبار ویزا، فارغ از این که مدت زمان آن به پایان رسیده باشد یا خیر، به پایان می‌رسد.

ویزای دو بار ورود

این ویزا هم مشابه با ویزای یک بار ورود است با این تفاوت که فرد دو بار اجازه ورود به کشوری در ناحیه شنگن را دارد؛ البته زمان اعتبار این ویزا هم محدود است.

ویزای چند بار ورود (Multiple-entry)

اعتبار این نوع از ویزا ۹۰ روز به ازای هر ۶ ماه از سال است و این ۹۰ روز به‌ محض ورود فرد به هریک از کشورهای شنگن محاسبه می‌شود.

ویزای شنگن

ویزای شنگن

ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای (VLT)

فرد گیرنده این ویزا مجاز است تا تنها به کشور صادر کننده ویزا یا چند کشور دیگر ناحیه شنگن که در زمان اخذ ویزا مشخص شده، سفر کند. صدور ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای در شرایط خاص و اضطراری مانند دلایل انسان دوستانه، کمک و غیره انجام می‌پذیرد.

ویزای ملی (National Visas)

بیشتر بخوانید:

مهاجرت به آلمان؛ روش‌هایی موثر برای ورود به کشوری با فرهنگ و نظم بالا

این ویزا که اسم دیگر آن ویزای نوع دی است، برای افرادی مانند دانشجویان، هنرمندان، ورزشکاران و تجار که در مدت زمانی کوتاه قصد اقامت در نواحی شنگن را دارند، صادر می‌شود. افرادی که جهت امور پزشکی و درمان قصد سفر به نواحی شنگن را دارند هم شامل این نوع ویزا هستند.

هزینه ویزای شنگن

هزینه ویزای شنگن

هزینه ویزای شنگن

در صورت درخواست ویزای شنگن، متقاضی باید هزینه‌ای غیرقابل بازگشت را حتی در صورت رد ویزا، پرداخت کند که این هزینه با توجه به نوع ویزا و سن متقاضی متفاوت است. هزینه ویزای نوع ترانزیتی، کوتاه‌مدت (کمتر از ۹۰ روز)، بلندمدت (بیشتر از ۹۰ روز) به ترتیب ۶۰، ۶۰ و ۹۹ یورو (۳۶۰۰۰۰، ۳۶۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰۰ تومان) است. برای پرداخت آنلاین به کارت‌های بین‌المللی نیاز دارید که با استفاده از خدمات پرداخت با ویزا کارت و مستر کارت ارزجو این کار برای کسانی که کارت بین‌المللی ندارند بسیار آسان شده است.

ارزجو هنگام سفر آماده همراهی شما برای انجام کلیه خدمات مربوط به رزرو هتل، پرداخت‌های ارزی و خرید بلیت هواپیما و سیم کارت‌های بین‌المللی است. رزرو هتل با سایت Booking و پرداخت هزینه آن با ارزجو یکی از بهترین روش‌های برنامه‌ریزی برای انواع سفرهای خانوادگی، توریستی یا کاری و تحصیلی است. همچنین می‌توانید برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما، از وب‌سایت خطوط هواپیمایی خارجی، از مسترکارت تراول یا مسترکارت تراول پریمیوم استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:

خرید، فروش و قیمت بیت کوین در صرافی سرمایکس

خرید، فروش و قیمت اتریوم در صرافی سرمایکس

خرید، فروش و قیمت تتر در صرافی سرمایکس

خرید کیف پول لجر

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location