سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آموزش نحوه ثبت نام و کار با اکسچنج بایننس (Binance)

آموزش کار با بایننس

امروزه گزینه های مختلفی برای انتخاب بستر تبادل ارزهای دیجیتال (اکسچنج) مطرح هستند که باعث سردرگمی افراد تازه کار و یا حتی حرفه ای در بازار می شود.

بایننس

ورودی باینانس

در این نوشتار، تلاش شده است تا به هر آنچه که می بایست در مورد بایننس بدانید اشاره شود از جمله: چگونگی کار با آن، زوج کریپتوهایی که می توان مبادله کرد، کارمزد مبادلات، محدودیت ها، موارد امنیتی و پشتیبانی آن.

هر کسی که برای اولین بار با بایننس مواجه شود متوجه خواهد شد که این پلت فرم دو حالت ساده (basic) و حرفه ای (advanced) برای ترید ارزهای دیجیتال دارد. هیچ کدام از حالات ساده و حرفه ای، کاربر پسند نیستند. هرچند، هر کسی با پیشینه ی کار با ارزهای دیجیتال و داشتن کمی اطلاعات در مورد اینکه چگونه اکسچنج ها کار می کنند، می تواند از این پلت فرم و خدمات آن استفاده کند.

تفاوت عمده بین حالت ساده و حرفه ای این است که حالت حرفه ای، ابزارهای آنالیز تکنیکال حرفه ای تری ارائه می دهد. داشبورد حالت ساده، چندین گراف و نمودار برای زوج هایی که در حال مبادله هستید به همراه لیست سفارشات و تاریخچه معاملات در اختیار شما قرار می دهد.

شکل زیر، صفحه ی حالت ساده را نشان می دهد:

صفحه حالت ساده باینانس

و در شکل زیر، صفحه ی حرفه ای بایننس قابل مشاهده است:

صفحه حالت حرفه ای باینانس

ثبت نام و ورود به بایننس

برای استفاده از اکسچنج، کاربران ابتدا می بایست یک اکانت ایجاد نمایند. پروسه ی کاری برای ثبت نام بسیار ساده و گام به گام طراحی شده است و نیازی به احراز هویت اکانت خود در سطح ۱ (level 1) که در آن، محدودیت برداشت، ۲ بیت کوین در روز است، وجود ندارد. در سطح ۲ (level 2) که اجازه ی برداشت ۱۰۰ بیت کوین در روز را خواهید داشت، نیاز است که عکس کارت شناسایی خود را آپلود نمایید و منتظر تأیید از طرف بایننس باشید. سطوح بالاتر نیاز به تماس مستقیم با تیم پشتیبانی بایننس دارد.

احراز هویت باینانس

برای کار با باینانس با اینکه امکان انتخاب بین ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارد، اما توصیه می شود که از بیت کوین یا اتر استفاده نمایید.

برای انجام عملیات واریز یا برداشت ابتدا می بایست به قسمت “Funds > “Deposits / Withdrawals در بالای سایت مراجعه نموده و ارزی که می خواهید آن را ارسال نمایید انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه “Deposit” در کنار آن ارز کلیک کرده و یک آدرس والت دریافت نمایید. سپس شما می توانید کوین مورد نظر خود را برای این آدرس ارسال نمایید تا با استفاده از آن ترید را بر روی پلت فرم آغاز نمایید.

والت باینانس

پس از آنکه اکانت خود را شارژ کردید، می توانید به سادگی ترید، مبادله و سرمایه گذاری در ارزهای مختلف را آغاز نمایید. بایننس، به خاطر پشتیبانی از اکثر ارزهای دیجیتال مهم، انتخاب های فراوانی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهد. حتی بسیاری از ICO ها و همچنین توکن های مربوط به آن را نیز ارائه می دهد.

در حال حاضر پلت فرم، از اردرهای market و limit پشتیبانی می کند. پس از گذاشته شدن سفارش در بازار، می توانید به سادگی منتظر انجام شدن آن بر اساس موارد تنظیم شده باشید.

چطور در بایننس ترید کنیم

در صورتی که قبلاً با اکسچنج دیگری کار کرده باشید، ترید کردن در بایننس بسیار ساده خواهد بود. برای شروع، مطمئن شوید که ارزی را در اکانت خود دیپازیت کرده اید. زوج های ترید با BTC، ETH، BNB و USDT در بایننس تعریف شده اند. در صورتی که موجودی در بایننس داشته باشید به آدرس:

بروید تا صفحه ی ترید باز شود.

در زیر صفحه ی حالت ساده قابل مشاهده است:

صفحه حالت ساده باینانس

در سمت راست صفحه، یکی از تب های BTC، ETH، BNB، یا USDT را بر مبنای اینکه با چه چیزی قرار هست معامله کنید انتخاب نمایید. سپس ارز مورد نظر خود را از لیست انتخاب نمایید. شما همچنین می توانید در فیلد مربوطه جستجو انجام داده یا با کلیک بر روی ستاره ی کنار هر ارز لیست منتخب ایجاد نمایید.

انتخاب ارز در باینانس

وقتی که ارز مورد نظر را انتخاب کردید، با مراجعه به ستون سمت چپ که نشان دهنده ی سفارشات ثبت شده برای خرید و فروش هست می توانید در قسمت بالا و قرمز رنگ قیمت های ثبت شده برای فروش و در قسمت پایین و سبز رنگ قیمت های ثبت شده برای خرید را مشاهده نمایید. عدد میانه ی جدول نشان دهنده ی آخرین قیمت معامله شده می باشد.

لیست سفارشات و قیمتهای باینانس

اکنون برای ثبت سفارش خرید، با مراجعه به قسمت وسط صفحه زیر نمودار، کادر سبز رنگ، می توانید سفارش مدنظر خود را ثبت نمایید. می توانید به صورت دستی قیمت مورد انتظار برای خرید را ثبت نمایید ولی یک راهکار ساده تر این است که بر روی یک عدد در ستون سمت چپ، کلیک کنید. سپس می بایست مقدار ارز مورد نظر خود را  وارد کرده یا بر روی دکمه های ۲۵%، ۵۰%، ۷۵% یا ۱۰۰% کلیک نمایید که موجب می شود بر اساس میزان کل ارز موجود در حسابتان سفارش ثبت شود (در عکس زیر بر اساس موجودی BTC)

سفارش خرید و فروش باینانس

پس از ثبت، سفارش شما تا زمان تکمیل سفارش، در پایین قسمت سفارشات باز (Open Orders)، نشان داده خواهد شد. پس از انجام سفارش، موجودی ارز جدید شما در منوی واریز/برداشت (Deposit/Withdrawals) قابل مشاهده خواهد بود که می توانید در آن جا درخواست برداشت از حساب و واریز آن به والت خود را بدهید.

 

ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده

بایننس معمولا به خاطر گستردگی ارزهای دیجیتال مورد پشتیبانی خود شناخته می شود. تریدرها می توانند از این پلت فرم برای مبادله ی ارزهای دیجیتال معروف از جمله: بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین گلد، اتریوم، اتریوم کلاسیک، ای او اس، دش، لایت کوین، نئو، گاس، زیکش، ریپل و غیره استفاده کنند. همانطور که قبلا عرض شد، باینانس همچنین تعداد زیادی از توکن ها را به عنوان قسمتی از لیست ICO ها، پشتیبانی می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، تریدرها می توانند از این پلت فرم برای ترید با این توکن و کسب سود استفاده کنند.

بایننس در حال حاضر بسیاری از ارزها و توکن ها را پس از عرضه بلافاصله به بستر خود اضافه می کند که به این معنی است که شما می توانید آنها را ارزانتر تهیه کنید و سود بیشتری در مسیر رشد آنها ببرید.

در حال حاضر در بایننس ترید با زوج های BTC، BNB، ETH، و USDT ممکن می باشد.

بازار باینانس

عرضه اولیه کوین (ICO) بایننس

مطلب بعدی که می بایست مورد توجه قرار گیرد، کوین بایننس هست که توسط خود آنها عرضه شده است. کوین بایننس می تواند برای پرداخت کارمزدها مورد استفاده قرار بگیرد و در آینده نیز نقش کلیدی در برنامه ایجاد اکسچنج غیرمتمرکز آنها، خواهد داشت. خرید کوین بایننس به واسطه ی طرح اکسچنج بایننس برای بازخرید آن توسط سود حاصل از معاملات و از بین بردن آن که موجب کاهش تعداد آن و بالا رفتن ارزش برای نگه دارندگان آن می شود، سرمایه گذاری خوبی به نظر می رسد.

“هر چهارماه یکبار، ما ۲۰ درصد از سود خود را صرف بازخرید BNB کرده و آن را از بین می بریم تا زمانی که ۵۰% کل BNB های موجود بازخرید شود. تمامی تراکنش های بازخرید در بلاک چین

کارمزدها و محدودیت های بایننس

در حال حاضر، کارمزد معاملات بایننس به طور متوسط ۰٫۱% در هر معامله است. کسانی که پرداخت را از طریق توکن بایننس انتخاب می کنند از تخفیف ۵۰% برای کارمزد برخوردارند که خبر بسیار خوبیست. به هر حال بایننس یکی از پایین ترین مقادیر کارمزد را در حال حاضر در اختیار دارد.

کارمزدهای برداشت برای هر ارز دیجیتال متفاوت است. به عنوان مثال ۰٫۰۰۰۵ برای برداشت بیت کوین و ۰٫۰۰۵ برای اتریوم به عنوان کارمزد برداشت در نظر گرفت شده است. در شکل زیر مقادیر کارمزد برداشت برای ارزهای متفاوت آمده است:

کامرزد برداشت باینانس

کامرزد برداشت باینانس

وقتی به بحث محدودیت ورود می کنیم، متوجه می شویم که هیچ محدودیتی برای واریز کوین وجود ندارد. هرچند بدون احراز هویت، کاربران با محدودیت هایی برای برداشت مواجهند. احراز هویت باعث می شود که شما به عنوان کاربر سطح دو شناخته شوید که باعث آزادی بیشتر در مقادیر درخواستی برای برداشت و همچنین استفاده از امکانات اکسچنج می گردد. فرآیند احراز هویت نیازمند اطلاعات کاربر از قبیل، نام کامل، کشور، جنسیت، یک تصویر از پاسپورت یا کارت ملی و همچنین یک سلفی با پاسپورت می باشد.

مسابقات باینانس

یکی از امکانات منحصر به فرد بایننس برگزاری مسابقاتی با جایزه های فوق العاده است. در زمان نوشتن این مقاله دو مسابقه بزرگ در جریان است که مربوط به ارزهای Waves و Tron می شود. مسابقه Waves با جایزه ی ۲۰۰۰۰ Waves متعلق خواهد بود به کسی که بیشترین معامله در این ارز را انجام دهد.

مسابقه دیگر مربوط به ترون (TRX) بوده که شرکت کنندگان در آن شانس بردن ماشین مازراتی، مرسدس بنز، مک بوک پرو و آیفون ایکس را داشتند و برنده مسابقه کسی است که بالاترین حجم معامله در این ارز را داشته باشد.

مسابقات باینانس

در حال حاضر شخصی که رتبه یک را دارد ۳۵۸ بیت کوین برای ترید گذاشته است بنابر این برای اینکه بتوانید برنده ی این مسابقه شوید می بایست یک وال (Whale) باشید. مسابقات دیگری نیز در حال انجام است که می توانید با نگاه به سایت از آن مطلع شوید.

امنیت بایننس

با اینکه بایننس یکی از جدیدترین اکسچنج های موجود در بازار است، توانست ظرف مدت کوتاهی اعتماد بسیاری از کاربران و جوامع ارزهای دیجیتال را به خود کسب نماید. هرچند، اکسنچنج اطلاعات کافی در مورد اینکه دارایی ها چطور حفاظت می شوند در اختیار کاربران قرار نداده ولی می توان متوجه شد که امنیت به شکل جدی در این پلت فرم دنبال می شود. احراز هویت دو عامله (two-factor authentication) نیز در این پلت فرم موجود است.

در مارس ۲۰۱۸، بایننس در معرض هک قرار گرفت. هکرها تلاش داشتند تا دست به یک دزدی بی پروا بزنند که خوشبختانه توسط سیستم های اتوماتیک موجود در اکسچنج متوقف شدند. برای ماه ها، هکرها اطلاعات ورودی کاربران را توسط وب سایت فیشینگ جمع آوری نموده و به صورت نامحسوس دسترسی API روی اکانت های هک شده را ایجاد نموده بودند. سپس به صورت هماهنگ تمام آلت کوین های کاربران را به بیت کوین تبدیل کرده و ویاکوین (Viacoin) خریداری نمودند تا کوین مورد نظر خود را تا قیمت بسیار بالایی پامپ نمایند و سپس موجودی خود را در بالاترین نقطه به فروش رسانند و سپس بیت کوین های حاصل از فروش را به ولت های خود انتقال دهند. خوشبختانه هیچ کسی دارایی های خود را در این عملیات نفوذ از دست نداد و تنها بازندگان این عملیات هکرها بودند که دارایی های آنها به خیریه اختصاص داده شد.

پس از این تجربه که بر اساس ورود اطلاعات کاربری به وبسایت مشابه تقلبی صورت گرفت، همواره باید مراقب آدرس صحیح بایننس در صفحه ی مرورگر خود باشید. ما توصیه می کنیم که این سایت را bookmark کرده و تنها از آن برای دسترسی به سایت استفاده کنید.

این اتفاق باعث ایجاد اطمینان خاطر بسیاری حول سایت باینانس شد نه فقط به خاطر اینکه به صورت اتوماتیک با چنین نفوذی مقابله کردند بلکه به خاطر جایزه ی ۲۵۰ هزار دلاری که برای معرفی هکرها گذاشتند. در این مواجهه بایننس بسیار سریع و خوب عمل کرد.

پشتیبانی کاربران در بایننس

برای اینکه یک اکسچنج موفق شود، نیاز به یک تیم پشتیبانی بزرگ است که توانایی پاسخگویی به تمام سوالات کاربران و درخواست ها را در زمان مناسب داشته باشد. با اینکه محیط پشتیبانی بایننس می تواند بهتر شود ولی تیم پشتیبانی پاسخگو و توانمندی دارد. درخواست های پشتیبانی (تیکت) توسط یک فرم آنلاین ارسال می شود و پاسخ ها توسط ایمیل داده خواهد شد. هنوز چت آنلاین برای پشتیبانی در نظر گرفته نشده است و همچنین شماره تلفنی برای دسترسی به تیم پشتیبانی وجود ندارد.

به غیر از تیم پشتیبانی، بایننس قسمت سوالات متداول (FAQ) و مقالات راهنمای متعدد به منظور کمک به کاربران را ایجاد نموده است.

اخبار بایننس

انتقال بایننس به مالتا؟

در مارس ۲۰۱۸، یک روزنامه ژاپنی اعلام کرد که باینانس در حال فعالیت در ژاپن بوده و از قوانین رسمی آنها پیروی نمی کند. این مسئله باعث ایجاد نوساناتی در بازار شد تا اینکه بایننس با ارائه یک بیانیه رسمی اعلام کرد که آنها در حال انتقال به جزیره ی کریپتو دوست مالتا در اروپا هستند:

“پس از بررسی مکان های متفاوت، شرکت تصمیم گرفت تا در یک جامعه ی اروپایی به واسطه ی وجود قوانین در حوزه بلاک چین و همچنین ثباتی که در قالب قانونگذاری به کمپانی های تکنولوژی مالی ارائه می دهد، سرمایه گذاری نماید.

این خبر خوبی برای شرکت بود و همچنین خوش آمد گویی گرمی از طرف رییس جمهور مالتا در توئیتر را به همراه داشت. باینانس همچنین اعلام کرد که در حال مذاکره با بانک های مالت به منظور فراهم نمودن امکان انتقال فیات ها (ارزهای رایج دنیا) هستند. این بدان معنی است که آنها می توانند تبادل مستقیم ارز به کریپتو را در آینده ای نزدیک فراهم آورند.

شروع به کار یک اکسچنج غیر متمرکز؟

جدیدترین اخبار برای بایننس حاکی از اخبار خوش برای دارندگان BNB است به خاطر این موضوع که آنها در حال برنامه ریزی برای شروع به کار اکسچنج غیرمتمرکز خود هستند:

“پس از تحقیقات فراوان بر روی چارچوب های اکسچنج غیرمتمرکز و بررسی موارد پیاده سازی موجود، ما معتقدیم تکاملی مهمی در راستای تجارب معامله ای که کاربران به آن عادت کرده اند قابل انجام است. اکسچنج های متمرکز و غیرمتمرکز در آینده در کنار هم و برای تکامل هم وجود خواهند داشت و البته که به هم وابسته نیز خواهند بود.

دارایی دیجیتال BNB، در حال حاضر توکن ERC-20، به عنوان توکن اصلی چنین شبکه ای مطرح خواهد بود و برای پرداخت کارمزد معاملات در اکسچنچ جدید به کار گرفته خواهد شد.

نتیجه

در حال حاضر، هسته ی مچینگ اکسچنج بایننس قابلیت پردازش حدود ۱٫۴ میلیون سفارش در هر ثانیه را دارد که آن را به عنوان یکی از سریعترین اکسچنج های جهان معرفی نموده است. همچنین اکسچنج بر روی تمامی دستگاهها شامل وب، اندروید و غیره قابل استفاده است. غیر انگلیسی زبانان می توانند از امکانات چند زبانه (چینی، انگلیسی، کره ای، ژاپنی) سایت استفاده کنند.

بر اساس مواردی که تاکنون گفته شد، بایننس به عنوان اکسچنج پیشرو در دنیا شناخته شده است. همچنین کارمزدهای عالی و پشتیبانی از ارزهای فراوان از دیگر ویژگی های بایننس است.

سایت ارزجو پیشنهاد می دهد که برای شروع به کار با اکسچنج بایننس، ارزهای دیجتیال مورد نیاز برای ترید را از سایت ارزجو به ریال تهیه کرده و به راحتی به والت خود در سایت بایننس انتقال دهید. همچنین پس از ترید در سایت بایننس و به منظور تبدیل ارزهای خود به ریال می توانید از سایت ارزجو برای فروش دارایی های خود بهره ببرید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location