سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت‌کوین همانند اینترنت در سال‌های ۱۹۸۰ است

بریان کِلی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت BKCM LLC ادعا می‌کند که بیت‌کوین و تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند بزرگ‌ترین پیشرفت بشر در عصر حاضر باشد اما این تکنولوژی تنها در مراحل اولیه خود به سر می‌برد.

شاید شما نظیر این چنین جملاتی را قبلا هم شنیده باشید: آیا دلت نمی‌خواست وقتی که هر سهم شرکت اپل تنها ۵ دلار بود در این شرکت سرمایه گذاری کرده بودی؟ آیا دلت نمی‌خواست در شرکت مایکروسافت زمانی که هر سهم کمتر از ۵ دلار بود سرمایه‌گذاری کرده بودی؟ خب، با توجه به گفته‌های بریان کلی (Berian Kelly) بیت‌کوین می‌تواند اپل و مایکروسافت بعدی باشد!

شباهت بیت‌کوین به تکنولوژی اینترنت در دهه ۱۹۸۰ میلادی

زمانی که از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های پیشرو استفاده می‌کنید به احتمال زیاد با حجوم FUD (ترس(Fear)، عدم قطعیت(Uncertainty) و تردید(Doubt)) در مورد بیت‌کوین مواجه خواهید شد که به شکل متناوبی با FOMO (ترس از دست‌دادن) در ارتباط است و موجب می‌شود که تغییرات بیت‌کوین همیشه در صدر خبر‌های داغ باشد.

با این حال، طبق گفته‌ی بریان کِلی اگر ما یه قدم به عقب برگردیم و یک دیدی کلی از تصویر پیش‌ روی خودمان داشته باشیم (با یک دید باز به موضوع توجه کنیم) به راحتی می‌توانیم ببینیم که بیت‌کوین در کدام مسیر در حرکت است.

بریان کِلی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت BKCM LLC و همچنین مدیر صندوق دارایی‌های ارزی دیجیتال در BKCM است. این کمپانی در سرمایه‌گذاری متمرکز روی ارز‌های دیجیتال فعالیت دارد. او همچنین نویسنده‌ی مقاله‌ای با نام طولانی The Bitcoin Big Bang – How Alternative Currencies Are About to Change the World (بیگ بنگ بیت‌کوین- ارز‌های جایگزین چگونه در حال تغییر جهان هستند) است. با توجه به نام مقاله به راحتی می‌توانید حدس بزنید که او چه حسی نسبت به رمزارزها دارد.

با چشم پوشی از گفته‌های کِلی، شما احتمالا با جملات این چنینی که بیت‌کوین و بلاک‌چین شبیه به اینترنت‌ هستند، برخورد داشته‌اید. کِلی جمعه‌ی گذشته در این رابطه به خبرگزاری CNBC اعلام کرد:

BRIAN KELLYما هم‌ اکنون در مراحل اولیه این فناوری هستیم، بنابر این باید به یاد داشته باشید که بیت‌کوین همانند اینترنت در دهه‌ی ۱۹۸۰ در مراحل توسعه است. من ابتدا فکر می‌کردم که شاید بیت‌کوین مانند اینترنت در سال‌های ۱۹۹۵ باشد اما پس از گذشت دوماه و صحبت با برخی افراد به این نتیجه رسیدم که بسیار عقب‌تر و در دهه ۱۹۸۰ این تکنولوژی به سر می‌بریم.

BRIAN KELLY

او اینگونه ادامه داد:

به نظر من این تکنولوژی جواب خواهد داد. این صنعت می‌تواند یک تغییر بزرگ باشد اما فعلا در روز‌های اولیه آن به سر می‌بریم؛ بنابر این وجود این نوسانات عظیم در این بازار بسیار عادی است.

BRIAN KELLY

برای افرادی که ممکن است تا اینجای کار درک درستی از حرف‌های وی پیدا نکرده باشند، کِلی حرف‌های خود را به شکل ساده‌تری بیان کرد.

او گفت:

 بیت‌کوین (و احتمالا تکنولوژی بلاک‌چین به عنوان مجموعه‌ی کامل) همانند CISCO (یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح جهانی) یا مایکروسافت است به این تفاوت که بیت‌کوین شرکت یا کمپانی خاصی نیست، بلکه یک نرم‌افزار منبع باز است.

BRIAN KELLY

او ادامه‌ی حرف‌های خود را اینگونه توضیح داد:

بیت‌کوین شبیه به سیسکو است. ما در عصر حکمرانی سیسکو و مایکروسافت زندگی می‌کنیم. زمانی که حرف از سیسکو در میان باشد، قطعا از سخت‌افزار‌های ارتباطی و اینترنت نیز حرف خواهیم زد. درست است؟ حالا به این فکر کنید که بیت‌کوین یک نرم‌افزار منبع باز (Open Source) است، بنابراین دیگر نمی‌توانید به یک کمپانی خاص فکر کنید؛ و به نظر من اشتباه اغلب مردم دقیقا در این نقطه است. آن‌ها تنها درمورد بازار سرمایه (Market Cap) صحبت می‌کنند و تمام؛ بیت‌کوین یک سهام نیست، یک شرکت نیست، بیت‌کوین یک نرم‌افزار منبع باز است.

BRIAN KELLY

نمودار <a href=قیمت بیت کوین" width="768" height="401" />

ما در پایین‌ترین سطح قرار داریم

کِلی همچنین عنوان کرد که بازار بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۱۸ رسیده است و از اینجا به بعد چیزی جز عکس این روند وجود نخواهد داشت. او به خبرگزاری CNBC گفت:

به نظر من بیت‌کوین واقعا به اهدافش خواهد رسید. ما احتمالا پس از ۱۷ آپریل به یک ثبات برسیم. اگر ما بتوانیم این میزان سود را حفظ کنیم، در آن زمان خواهیم فهمید که قانون مالیات بر فروش چه تاثیری (بر بازار رمزارزها) خواهد داشت. اگر طبق گفته‌های تام‌ لی (Tom Lee) پیش برود،  احتمالا باید چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلار از درآمد بازار را برای مقاصد مالیاتی کنار بگذاریم که از ماه دسامبر به این مبلغ سود دست یافته‌ایم. به نظر می‌سد به کف برخورد کرده‌ایم؛ و از این پس رفتار دیگری را شاهد خواهیم بود.

BRIAN KELLY

در نهایت کِلی به ارائه‌ی برخی توصیه‌های عمومی برای کسانی که قصد تجارت در بازار بیت‌کوین را دارند، پرداخت. البته می‌توان گفت که توصیه‌های او بر خلاف گفته‌ی معروف وارن بافت (Warren Buffet) است که گفته بود: بترسید زمانی که دیگران حریص‌اند، حریص باشید زمانی که دیگران می‌ترسند. کِلی اینگونه توضیح داد:

خب در حال حاضر ما مقالاتی از بارکلای (Barclay یک  شرکت سرمایه‌گذاری و ارائه دهنده‌ی خدمات مالی چند ملیتی است که مقر آن در لندن واقع شده است و در بیش از ۴۰ کشور فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.) در دسترس داریم که بیت‌کوین را به عنوان یک ویروس معرفی کرده است. با ابراز این چنین حرف‌هایی باعث خواهیم شد که قیمت‌ بیت‌کوین هرگز به رکورد‌های جدید نرسد. دقیقا همین زمان است که من تمایل به خرید هرگونه دارایی دارم، چه بیت‌کوین باشد چه چیز دیگری.

BRIAN KELLY

نظر شما درباره رویکرد‌ها و گفته‌های کِلی در مورد بیت‌کوین چیست؟ آیا فکر می‌کنید که بزرگ‌ترین رمزارز جهان برای یک سقوط دیگر آماده شده است؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location