video thumb

دستگیری یک فرد چینی به جرم فروش اکانت های صرافی رمزارز ها توسط پلیس ژاپن

هفته گذشته پلیس ژاپن اعلام کرد که یک شهروند چینی را در توکیو به جرم معامله با گروهی از تبه کاران به شکل فروش اکانت هایی که خودش در تعدادی از صرافی های رمزارز ها داشته، دستگیر کرد. بر طبق گزارش ها نام این مرد Lin Xiaolin است و گفته می شود که یک مدیر عامل ۳۰ ساله است که در پایتخت ژاپن زندگی می کند. بنا بر گزارش هایی از چین، این شخص در ۱۵ مارس ۲۰۱۸ دستگیر شد. او ظاهرا حساب هایی را در یک صرافی رمزارز ها در توکیو و با دسترسی به سرور این صرافی

مدیر عامل چینی در توکیو توسط پلیس ژاپن دستگیر شد  

پلیس اعلام کرده است که Lin بعد از باز کردن یک اکانت فورا آنها را به یک گروه تبه کار به مبلغ تقریبی ۱۰۰ هزار ین ( نزدیک به ۱۰۰۰ دلار) می فروخت. او به نظر می رسد که کلا ۶ اکانت باز کرده باشد و پلیس توکیو بر این باور است که حداقل سه تا از این اکانت ها بعدا برای تلاش های غیر قانونی مورد استفاده قرار گرفته اند.

پلیس ژاپن مظنون است که این گروه تبه کار رمزارز ها را از یک شخص ثالث گرفته اند و آنها را به داخل اکانت های Lin دیپوزیت کرده اند و این نقض قانون است. بازرسان همچنین فکر می کنند که Lin ممکن است غیر از اکانت، ابزار های دیگری هم برای استفاده به آنها داده باشد.

رابط تبهکار رمزارز در ویتنام

Lin ظاهرا اطلاعات شخصی یک فرد ویتنامی را از طریق آشنایی که در ویتنام داشته به دست آورده است. آنها در فیسبوک چت کرده اند و این مدیر چینی ۳۰ هزار ین ( تقریبا ۳۰۰ دلار) برای دسترسی به نام، تاریخ تولد و دیگر اطلاعات آن فرد ویتنامی پرداخته است. بنا بر گفته پلیس این مشخصات برای باز کردن اکانت یک صرافی در اوایل جولای ۲۰۱۷ به کار برده شده اند. بازرسان ابتدا چهار ویتنامی را در فوریه به جرم این که این اطلاعات را به Lin می فروشند، دستگیر کردند اما سرانجام دادستان ها تصمیم گرفتند که از آنها رفع اتهام کنند.