video thumb

یک صرافی، توکن های مشکوک به “Pump and Dump” را حذف می کند

بسیاری از صرافی ها مدام در حال اضافه کردن آلت کوین ها، توکن ها و انشعابات جدید هستند. بسیاری از این سایت ها با دریافت مبالغ هنگفتی از آژانس های تبلیغاتی، توکن ها و رمزارز های جدیدی را در سایت خود پشتیبانی کرده و در ازای آن،  پشتیبانی خود از برخی رمزارز های پیشین را قطع می کنند. از این رو سایت Cobinhood تصمیم گرفته است تا با حدف بسیاری از رمزارز های کم اهمیت تر خود، الگویی برای بسیاری از صرافی ها و سایت های ترید باشد تا آن ها نیز بر روی تعداد کمتری از رمزارز ها تمرکز بیشتری داشته باشند.

تغییرات در لیست توکن های صرافی Cobinhood

به گزارش ارزجو، سایت Cobinhood که از بزرگ ترین سایت های فعال در حوزه رمزارز ها در تایوان می باشد، اخیرا از برخی تغییرات در لیست ارز های پشتیبانی شده در سایت خود خبر داد. توکن هایی که در ادامه نام برده می شود، دیگر در این سایت پشتیبانی نمی شوند: توکن Funfair (FUN)،Gnosis  (GNO)، ICONOMI (ICN)، Santiment (SAN)، Substratum (SUB) و Voise (VOISE). تمام عملیات، تراکنش ها و تمام مبادلات جاری این توکن ها در تاریخ ۱۳ آپریل ۲۰۱۸ به طور خودکار لغو خواهد شد.

cobinhood delists pumpdump tokens یک صرافی، توکن های مشکوک به Pump and Dump را حذف می کند
news.bitcoin.com

تیم مدیریتی این صرافی در بیانیه ای توضیح داد:

“بعد از ملاحظات بسیار، ما این معیار ها (هر چند ناقص) را به عنوان معیار های قطع پشتیبانی از رمزارز های مختلف تنظیم کردیم. این معیار ها عبارتند از: حجم مبادلات بسیار محدود از یک توکن در صرافی (که می تواند منجر به پدیده Pump و Dump شود)، محبوبیت پایین بین اعضای جامعه مجازی مبادله کنندگان و همکاری ضعیف تیم توسعه دهندگان توکن با صرافی”

پشتیبانی گسترده از بیت کوین کش (BCH) و اکانت های سازمانی در ازای قطع پشتیبانی از توکن های دیگر

البته در مقابل، Cobinhood از پشتیبانی گسترده بیتکوین کش (BCH) از ۳۰ مارس خبر داد. این پشتیبانی عبارت است از قابلیت واریز، برداشت و تبادل بیت کوین کش با رمزارز های مختلف دیگر. تا این لحظه امکان تبادل بیت کوین کش با بیت کوین، اتریوم و تتر معرفی شده اند (BCH-BTC، BCH-ETH و BCH-USDT).

علاوه بر این، هدف بعدی صرافی Cobinhood، ارائه سرویس های تجاری حقوقی با قابلیت واریز و برداشت بی نهایت به شرکت ها و سازمان هاست. محدودیت واریز و برداشت حساب های حقیقی و شخصی در این سایت همچنان پا برجاست.

کاهش تعداد توکن های قابل مبادله با Tether

صرافی Cobinhood تصمیم بر محدود سازی جفت های مبادلاتی Tether گرفته است.

به عبارت دیگر این سایت قصد دارد از تاریخ ۲۰ آپریل، ترتیبی اتخاذ کند که Tether تنها با ۱۶ توکن زیر قابل تبادل باشد.

این توکن ها عبارتند از: BRD، BDG، BOT، BTC، COB، CMT، CGC، DXT، ENJ، ETH، LALA، LTC، LYM، MCO، Qtum و UTNP.

در حال حاضر USDT (Tether) با حدود ۵۰ توکن مختلف در این سایت مبادله می شود که به غیر از توکن های نام برده شده در بالا، در صورتی که پس از تاریخ ۲۰ آپریل، مبادلاتی با توکن های پشتیبانی نشده در جریان باشد، به طور خودکار کنسل خواهند شد.

از آنجا که صرافی Cobinhood در ماه فوریه به طور کل Tether و USDT را به عنوان جایگزین دلار آمریکا در صرافی خود معرفی کرد، چنین محدودیت هایی عجیب به نظر می رسد. هر چند به دلیل حجم عظیمی از انتقاد هایی که اخیرا در رابطه با استفاده از Tether به جای دلار در رسانه ها جریان داشته است، بسیاری از صرافی های دیگر نیز مجبور شدند تا محتاطانه تر در این مورد عمل کنند.

برای مثال صرافی Bittrex، اوایل این ماه یک رمزارز دیگر معادل دلار (TrueUSD) را به جای Tether، به نیابت از دلار آمریکا در چرخه مبادلات خود وارد کرد. تصمیمی که به منظور آمادگی  در برابر قانون گذاری های آینده Tether اتخاذ شد.