video thumb

فورک آنتی اسیک مونرو انجام شد، نتیجه چیست؟ چند ساعت دیگر مشخص خواهد شد

طبق گزارش coindesk، فورک بحث برانگیز مونرو برای مقابله با اسیک‌های مونرو ، دیشب انجام شد اما نتایج آن هنوز مشخص نیست.

در بلوک ۱٫۵۴۶٫۰۰۰ یک آپدیت نرم‌افزاری در بلاک‌چین مونرو انجام شد. با توجه به ابهامی که در مورد این بروزرسانی وجود دارد، کاربران کماکان در حال نظارت بر روند انتشار آن هستند. این خبر را توسعه‌ دهنده‌ی مونرو در توئیتر خود نیز اعلام کرد:

اگر چه هارد فورک امری غیر معمول برای بلاک‌چین مونرو نیست، اما این فورک یک تفاوت بزرگ دارد، چون طوری طراحی شده است که یک الگوریتم اجماع جدید که توانایی محافظت از شبکه در برابر ماینرهای اسیک را داشته باشد، را معرفی کند.

تصمیم انجام هارد فورک در پی اعلام رسمی ماه گذشته‌ی بیت‌مین در خصوص ارائه‌ی دستگاه اسیک ماینر مونرو، گرفته شد. پس از آن، برخی از گروه‌های کاربران اعلام کردند که موافق توسعه‌ی مونرو در این مسیر نیستند و از آن پشتیبانی نمی‌کنند و پروژه‌ی خود را با کد قدیمی مونرو شروع کرده‌اند که نام آن‌ها مونرو کلاسیک و مونرو اورجینال XMO ، مونرو زیرو XMZ و مونرو-کلاسیک XMC است.

در نتیجه کاربران و جامعه‌ی کاربری مونرو، همچنان در حال مانیتور کردن میزان هش شبکه و انتشار بلوک‌ها در شبکه‌ی اصلی مونرو است تا میزان درصد ماینرهایی را که ممکن است از بلاک‌چین مونرو حذف شوند را مشخص کنند.

نوسانات هش‌ریت این شبکه باعث ایجاد آشفتگی در بین کاربران رددیت شده است ولی یکی از توسعه‌دهندگان به نام “hyc” گفته است چند ساعت زمان لازم است تا ببینیم هش‌ریت کلی شبکه چطور و در کجا ثابت می‌شود.

ناظرین شبکه همچنین فعالیت بلاک‌چین قدیمی مونرو را دنبال می‌کنند و لیستی از استخرهایی را که هنوز نرم‌افزار خود را بروزرسانی نکرده‌اند تا به زنجیره‌ی جدید بپیوندند، تهیه می‌کنند.

این بروزرسانی همچنین اندازه‌ی حلقه‌ی مونرو را از ۵ به ۷ افزایش داد که باید به افزایش قابلیت اطمینان ابزارهای رمزنگاری ناشناس و محافظت از آن‌ در برابر قابل شناسایی شدن که در حالت تئوری ممکن است با هارد فورک MoneroV اتفاق بیافتد، کمک کند.

در خصوص الگوریتم مونرو و الگوریتم ارزهای غیر قابل ردیابی و آشنایی با حلقه‌ی مونرو، این مطلب را بخوانید : هر آنچه در مورد ارزهای غیر قابل ردیابی باید بدانید

در زیر توئیت توسعه‌ دهنده‌ی مونرو ، نظرات جالبی به چشم می‌خورد که برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

  • دقیقا اولین کامنت زیر توئیت، سوال پرسیده است که آیا پس از فورک تغییری در هش‌ریت کلی شبکه بوجود آمده؟ ریکاردو پاسخ داده است که طبق شواهد موجود، بیش از ۵۰ درصد هش‌ریت شبکه کاهش پیدا کرده است.
  • سوال دیگری مطرح شده که از هش‌ریت کاهش پیدا کرده، چه درصدی مربوط به اسیک‌ها بوده است؟ ریکاردو گفته است که فکر میکنم ۷۰ درصد اسیک‌ها، ۲۰ درصد افرادی که هنوز به نسخه‌ی جدید بروزرسانی نکرده‌اند و ۱۰ درصد بات‌نت‌ها باشند.
  • همچنین سوالی پرسیده شده که با توجه به گذشته چندین ساعت از فورک، چرا نمودارهای هش‌ریت شبکه کماکان بالا هستند؟ یکی از کاربران پاسخ داده است که سختی شبکه هر ۷۲۰ بلوک تنظیم می‌شود و باید منتظر بود تا این تعداد بلوک پس از انجام فورک بگذرد و سختی شبکه کاهش پیدا کند تا به همان نسبت نیز هش‌ریت شبکه کاهش پیدا کند و در نمودارهای هش‌ریت شبکه مشهود شود.

با توجه به صحبت‌های انجام شده و زمان توئیت منتشر شده‌ی ریکاردو که ساعت ۱ و ۲۴ دقیقه‌ی بامداد روز ۶ اپریل بوده است و با توجه به اینکه زمان حدودی گذشت ۷۲۰ بلوک در بلاک‌چین مونرو حدودا ۲۴ ساعت می‌باشد، به نظر می‌رسد باید چندین ساعت صبر کنیم تا نتیجه‌ی واقعی و رسمی فورک انجام شده را ببینیم.

برخی نیز بر این اعتقاد هستند که حداقل یکی از فورک‌های مونرو مربوط به عوامل شرکت بیت‌مین است تا با این فورکی که بر روی بلاک‌چین اصلی مونرو انجام شده است، بازی را نباخته و بتوانند پاسخگوی کاربرانی باشند که دستگاه اسیک ماینینگ X3 را پیش‌خرید کرده‌اند.

نظر شما در خصوص این فورک چیست؟ آیا اتریوم نیز در مسیری مشابه حرکت خواهد کرد؟ سرنوشت خریداران دستگاه اسیک ماینر X3 که این دستگاه را پیش‌خرید کرده‌اند، چه خواهد بود؟ برای ما کامنت بگذارید.