video thumb

معرفی ۹ متخصص بلاک چین که خانم هستند

تکنولوژی بلاک چین جای پای خانم‌ها را به مهم‌ترین پروژه‌های شرکت‌های فناوری بزرگ دنیا باز کرده است. در ادامه با ۹ متخصص بلاک چین آشنا می‎شوید.

تکنولوژی بلاک چین دوره شگفت انگیز خود را سپری می‌کند. این فناوری در این سال‌های اخیر به واسطه ارزهای دیجیتال بسیار مورد توجه واقع شده است. این تکنولوژی در آینده‌ای نزدیک زوایای مختلف زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همانطور که می‌دانید فن آوری بلاک چین پیچیده وعمیق بوده که با کدهای برنامه نویسی و محاسبات ریاضی درهم آمیخته شده است از این رو برای فهمیدن آن نیاز به متخصص و کسانی است که در این حوزه تجربه و تخصص‌های لازم را دارند. اگر بخواهیم تعریف کلی از تکنولوژی بلاک چین بیان کنیم به این صورت گفته می‎شود که بلاک چین سیستمی است که اطلاعات ذخیره شده روی آن، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

همچنین بخوانید: خرید و فروش ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین، قیمت اتریوم، قیمت تتر، قیمت پولکادات، خرید پرفکت مانی

وقتی صحبت از کارآفرینی در حوزه تکنولوژی می‌شود کمتر نام زنان موفق در این زمینه به چشم می‌خورد و مردان هستند که سهم زیادی را به خود اختصاص داده اند و شاید این بخاطر صنعت تکنولوژی است که اکوسیستم مردانه دارد و حضور زنان چندان در آن پر رنگ نیست. با این حال هرچند که نقش زنان در این زمینه کم و کمرنگ است اما هستند خانم‌های موفقی که منجربه تغییرات بزرگ در تکنولوژی شده اند.

شاید تصور کنید اولین برنامه نویسان و متخصصین کامپیوتری مردان بودند اما سخت در اشتباهید و باید عرض کنیم که حقیقت اینگونه نیست و زنان بودند که در این زمینه نقش بسزایی داشتند که در طول تاریخ نادیده گرفته شدند اما در سال‌های اخیر این روند کمی تغییر پیدا کرده و شاهد حضور بیشتر زنان در دنیای تکنولوژی هستیم.

بلاک چین هم فناوری نوپایی است که قصد دارد دنیا را دگرگون کند اگر به آن علاقه دارید و قصد دارید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید در این مطلب می‌خواهیم شما را به سراغ فعالان این حوزه که همه خانم هستند ببریم.

بلاک چین ارزهای دیجیتال بیت کوین

فهرستی که در ادامه آمده است نام ۹ نفر از زنان تاثیرگذار یا همان اینفلوئنسرهای بلاک چین است که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند.

۱-کریستا فریلند (Christa Freeland)، مدیر مشارکت‎های «Nono Vision» و متخصص بلاک چین است. نانو ویژن استارت آپی انقلابی در حوزه سلامت است که از میکروچیپس، ارز رمزنگاری شده و هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا اطلاعات بهداشت و سلامت افراد را تجزیه و تحلیل کند. فریلند به عنوان یک عضو تاثیرگذار برای بلاک چین و پلتفرم‌های داده‌های این شرکت است. او همچنین یک کارآفرین موفقی است که شرکت « Switch Cowork» را راه اندازی کرد و اکنون مدیر گروه پاورشیفت، یک گروه سرمایه گذار در استارتاپ‌ها می‌باشد.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

۲-النا نیش (Elena Knysh)، معاون بخش فروش شرکت « SolidOpinion» است. این کمپانی ICO در راستای ارتقای روش‌های ارتباط با مصرف کنندگان و برای تبلیغات هدفمند از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کند. « Baltimore Sun»، « Chicago Tribune» و « Spil Games» از جمله مشتریان این شرکت هستند.

۳-آنا آیررا (Anna Irrera)، خبرنگار فین تک در رویترز است که جز زنان موفق و تاثیرگذار در حوزه بلاک چین محسوب می‌شود که در امور مالی و اقتصاد تجربه‌های فراوان دارد. مقالات او اخبار و آنالیز ارز دیجیتال و بلاک چین را در برمی‌گیرد.

۴-تامارا مک کلیری (Tamara McCleary) عنوان کارشناس بازاریابی، برندینگ و بلاک چین را به خود اختصاص داده است. مک کلیری بنیان‌گذار « Thulium» است. این کمپانی در حوزه فناوری امور مالی فعالیت می‌کند. او جز برترین اینفلوئنسرهای بلاک چین شناخته شده است.

۵-الیزابت استارک (Elizabeth Stark)، بنیانگذار و مدیرعامل Lightning است. این شرکت از یک سیستم پرداختی معاملات مالی برپایه بلاک چین برخوردار است. به گفته استارک، عدم تمرکز بیشتر سیستم بلاک چین اجتناب ناپذیر است.

۶-ملتم دمیررز (Meltem Demirors)، مدیر توسعه در بخش مشاوره بلاک چین شرکت « Digital Currency Group» و یک متخصص بلاک چین معروف است. او یکی از سخنرانان موفق در حوزه بلاک چین و فن آوری در دانشگاه آکسفورد است.

۷-دیانا بیگز (Diana Biggs) یکی از زنان تاثیرگذار و متخصص بلاک چین است که دو بار نامش در یکی از روزنامه‌های معروف لندن به عنوان یکی از اینفلوئنسرهای برتر بریتانیا مطرح شد. بیگز اکنون به عنوان مشاور در زمینه بلاک چین و تکنولوژی در کالج دانشگاهی لندن و رئیس بخش نوآوری مدل‌های تجاری در HSBC بریتانیا و اروپا مشغول به فعالیت است.

۸-نها نارولا (Neha Narula) مدیر بخش ارز دیجیتال در آزمایشگاه رسانه MIT است. او تحقیقاتی مبنی بر ارزهای دیجیتال جدید و برنامه‌های بلاک چین انجام می‌دهد. او یکی از سخنرانان برتر در حوزه فناوری بلاک چین است که یک سخنرانی در TED با موضوع آینده پول ارائه کرده است.

۹-ایموگن هیپ (Imogen Heap)، یکی از هنرمندان بریتانیایی که موفق به دریافت جایزه گرمی شده است. او بنیانگذار گروه هنر و موسیقی Mycelia است. این مجموعه در حال کاوش بر روی اینکه چگونه تکنولوژی بلاک چین می‌تواند در صنعت موسیقی و افزایش درآمد هنرمندان استفاده شود هستند. او یکی از آلبوم‌هایش به نام « Tiny Human» را در سال ۲۰۱۵ روی اتریوم منتشر کرد.

این ۹ فرد تاثیرگذار در حوزه بلاک چین در حال کمک به این تکنولوژی نوپا هستند. توسعه فناوری بلاک چین به طور گسترده با توسعه وب ۳ درهم آمیخته شده است و آینده اینترنت به طورقطع شامل شبکه‌های غیرمتمرکز خواهد بود. فناوری بلاک چین بزرگ‌ترین نوآوری پس از اینترنت است که در آینده نزدیک نقش پررنگی در زندگی ما خواهد داشت و به همه حوزه‌ها نفوذ خواهد کرد.

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس