سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تهدید پلیس آمریکا توسط یک باج افزار بیت کوین

به گزارش ارزجو به نقل از پایگاه خبری Bitcoin، این باج افزار روی رایانه های شهرداری پدیدار شده و درخواست ۵۱ هزار دلار بیت کوین نموده است؛ همچنین، به پلیس آمریکا هشدار داده که در صورت عدم پرداخت، در ارائه ی خدمات حیاتی شهر اختلال ایجاد خواهد کرد.

پیش از هر توضیح ببینیم باج افزار چیست. باج افزار

این بدافزار پس از نفوذ اقدام به دانلود یک نرم افزار برای رمزنگاری “Encrypt” فایل های رایانه هدف نموده و پس از اتمام دانلود، نرم افزار خود را از رایانه حذف می نماید. در صورتی که دستگاه هدف، رمزنگاری شود امکان شکستن این رمز وجود نداشته و تنها راه نجات از آن Restore کردن فایل Backup یا داشتن کلید خصوصی “Private Key” می باشد. باج افزار ها معمولا پس از دریافت باج خود کلید خصوصی را منتقل می کنند.

باج افزار آتلانتا بیت کوین درخواست کرد

تلویزیون ملی آتلانتا، NBC همراه با ۱۱ Alive جورجیا، اول صبح روز پنج شنبه خبر را اعلام نمودند: “کامپیوترهای شهر آتلانتا به گروگان گرفته شدند.” خبرگزاران اعلام کردند ادارات پلیس آمریکا، دادگاه ها و تقریبا تمام رایانه های دپارتمان ها تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفته اند. باج درخواستی این حمله در کمال تعجب ۵۱ هزار دلار بیت کوین است (باج های درخواستی از جانب باج افزار ها معمولا حدود ۵۰۰ دلار است و درخواست چنین مبلغی از جانب یک حمله سایبری معمولا نادر است).

کارمندان این ادارات ساعت ۵٫۳۰ صبح یک ایمیل سازمانی حاوی دستور خارج کردن رایانه های خود از شبکه سازمان، به دلیل وجود یک تهدید جدی، دریافت نمودند. تقریبا در همان زمان برخی از کارمندان تقاضای بیت کوین را روی نمایشگر خود مشاهده نمودند.

کارمندان برای داشتن دسترسی مجدد به رایانه های خود می باید باج درخواستی را پرداخت می نمودند. در ابتدا مسئولین ادعا کردند این صرفا یک قطعی ساده سیستم است، اما اخباری که از سایر دپارتمان ها به رسانه های محلی درز کرد گویای ماجرایی دیگر بود. تمامی نشانه ها حاکی از یک حمله باج افزاری بود.

سابقه حمله در گذشته نزدیک

بار اول نیست که یک شهر امریکایی درگیر چنین مشکلی می شود: شهر Sarasota از ایالت فلوریدا، (که به لطف یک کارمند هوشیار که بعد از دیدن درخواست ۳۳ میلیون دلاری، رایانه را از شبکه جدا نمود، از این حمله جان سالم به در برد)؛ شهر Leeds از ایالت آلاباما (با پرداخت قریب به ۱۲ هزار دلار موفق به دسترسی به رایانه هایش شد)؛ شهر Hinesville از جورجیا؛ Farmington از نیومکزیکو (هنوز دسترسی به رایانه های آلوده ندارد)؛ Englewood از کلورادو (زیرساخت رایانه ای کل شهر را خاموش نموده).

تیم های FBI و سازمان امنیت کشور DHS رسیدگی به این پرونده را دست گرفته اند. خطر به حدی جدیست که شایعه احتمال نیاز تعطیل شدن دفاتر دولتی در روز های آینده به گوش می رسد. نگران کننده ترین بعد کل ماجرا این است که هنوز وسعت این آلودگی مشخص نیست. به نظر می رسد فرودگاه بین المللی مشهور این شهر هنوز آلوده نشده است.

در این شرایط پلیس به تکنولوژی دو دهه پیش خود، یعنی تهیه گزارشات به صورت دستی بازگشته است (به نظر می رسد هدف از این تمهید، بیشتر احتیاط است تا به دلیل هک صورت گرفته).

هشدار پلیس آمریکا: مردم تهدید را جدی بگیرند

 

 

 

 

 

 

اواسط بعد از ظهر، مشترکان امکان پرداخت قبوض آب خود را به صورت آنلاین نداشتند، و دولت محلی از مردم درخواست کرد دقت بیشتری نمایند چراکه احتمال سرقت اطلاعات خصوصی آنها وجود دارد. کارگران شهر به شدت نگران جداول زمانی ساعات کاری خود هستند که تماما بصورت رایانه ای ثبت می شوند. مقامات اعلام کردند دستمزد ها کامل پرداخت خواهد شد حتی اگر برای پرداخت مجبور به کشیدن چک شوند.

خانم Keisha Lance Bottoms، شهردار آتلانتا، اعلام کرده “هنوز وسعت حمله را نمی دانیم.” او مردم را به صبر دعوت نمود و اظهار داشت: “ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به جای تسکین، مشکل را حل کنیم. ما هنوز وسعت حمله و یا این که حساب بانکی و اطلاعات شخصی ای به سرقت رفته یا نه را نمی دانیم. همه ما قربانی این حمله هستیم.”

در حالی که حملات سایبری هرگز خبر نمی کنند، این حمله در حساس ترین زمان ممکن برای آتلانتا اتفاق افتاده است. درست زمانی که آتلانتا در لیست آمازون برای همکاری قرار گرفته بود، میزبان رویداد بسکتبال March Madness شده بود و قرار راهپیمایی کنترل سلاح برای شنبه گذاشته شده بود.

علی رغم درخواست های مکرر، شهردار از بیان این که آیا باج را پرداخت خواهد نمود یا خیر، سر باز زد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location