video thumb

بازار ارزهای دیجیتال در آفریقا، گرم است!

ارزهای دیجیتال جایگزین بانکداری سنتی در آفریقا خواهند شد.

اصولا از آفریقا انتظار نمی‌رود که بازار بزرگ ارزهای دیجیتال باشد، اما انگار یک سری از عوامل دست به دست هم داده اند تا اوضاع برخلاف انتظار پیش برود. یعنی آفریقا بستری برای یک بازار بزرگ تر باشد! با توجه به زیرساخت ضعیف بانکداری آن، همواره مسائل خاصی پیرامون آفریقا و بخش بانکی این قاره وجود داشته است. از این رو پذیرش ارز های دیجیتال می‌تواند آفریقا را جذب و قدرتمند کند.

اکنون اوضاع تغییر کرده است،

بازار ارزهای دیجیتال در آفریقا، گرم است!

در newsbtc خواندم که عوامل مختلفی در این تغییر تاثیرگذارند، برای نمونه: افزایش سواد تکنولوژیکی مردم و فشارهایی که تورم حاصل از فعالیت بانک های مرکزی به جامعه وارد می‌کند.

تنها در سالی که گذشت، افزایش محبوبیت ارز های دیجیتال منجر به راه اندازی حداقل ۱۵ مرکز تریدینگ در آفریقای جنوبی شد. همزمان با رشد بی سابقه قیمت بیت کوین در اواخر سال گذشته، حجم معاملات در بازار های همتا به همتا نیز افزایش یافت.

دولت آفریقای جنوبی نیز در پاسخ به شرایط موجود اقداماتی به عمل آورده است، بانک مرکزی آفریقا برای اینکه بلاک چینِ پلتفرم Quorum (متعلق به جی‌پی‌مورگان) را در پرداخت ها و نقل و انتقالات بین بانکی امتحان کند، برنامه ای را به اجرا درآورده است.

بر اساس یک بیانیه رسمی که در تاریخ ۱۳ فوریه منتشر شد، بانک مرکزی آفریقای جنوبی (SARB) برنامه ای را به وجود آورده که با استفاده از فناوری فین‌تک و به منظور کشف اثبات مفهوم (PoC)، روی پروژه (Khokha) متمرکز خواهد بود.

چرا بازار ارزهای دیجیتال در آفریقا پررونق است؟

بازار ارزهای دیجیتال در آفریقا، گرم است!

اولا، با توجه به وضعیت کشورهای مختلف در آفریقا، این قاره آماده پذیرش ارزهای دیجیتال است. یعنی، با در نظر گرفتن تورم اقتصادی شدیدی که بر فضای کشورهای زیمباوه، سودان جنوبی، و نیجریه حاکم شده می توان گفت که شرایط آفریقا برای ورود ارزهای دیجیتال کاملا مساعد است.

ارز های دیجیتال غیرمتمرکز هستند، و به خاطر همین ویژگی طرفداران زیادی دارند. این ویژگی باعث می شود که ارز های دیجیتال جایگزین مناسبی برای پول های اعتباری (فیات) باشند، که به لطف سیاست های فجیع بانکی از خط خارج شده اند.

دوما، استفاده روزافزون کشورهای آفریقایی از فناوری های روز دنیا و علوم رایانه باعث می شود که فناوری ارزهای دیجیتال

بیت‌پسا یک پلتفرم پرداختی با هفت کیف پول موبایل است که با استفاده از خدمات آن امکان ارسال وجه به ۶۰ بانک در اطراف آفریقا وجود دارد.

سوما، احتمال تنظیم مقررات دولتی که اخیرا خبر آن بازار ارزهای دیجیتال را آشفته کرده است، در حال حاضر در آفریقا کم است. در حالی که دولت ها و سازمان های مختلف در مورد ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار داده اند، تنظیم کنندگان آفریقایی نسبت به ترید در صرافی ها سیاست عدم مداخله را در پیش گرفته اند.

بازار ارزهای دیجیتال در آفریقا، گرم است!و در نهایت اینکه خارج از این قاره، کشورهای دیگری نیز برای حل مشکلات اقتصادی خود دست به دامان ارزهای دیجیتال شده اند. اخیرا ونزوئلا ارز دیجیتال خود تحت عنوان «پترو» را به بازار عرضه کرده است.

جای دیگر در کوین تلگراف به مقاله ای در مورد آفریقا و ارزهای دیجیتال برخوردم. در این مقاله نوشته شده بود که ارز های دیجیتال می توانند آفریقا به سمت جلو پیش ببرند. به طور کلی بازار ارز های دیجیتال در آفریقا آرام آرام ریشه می گیرد و آفریقا روش متعادلی نسبت به آن اتخاذ می کند.

بسیاری فکر می کنند که فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال می تواند به بخش های مختلف اقتصاد آفریقا کمک کند. شاید به همین خاطر است که می گویند: «بازار ارز های دیجیتال در آفریقا گرم است!»