video thumb

ده نکته مهم درمورد ارزهای دیجیتال و بیت کوین

ارزهای دیجیتال بحثی است که امروزه در تمام دنیا انجام می‌شود و همه افراد به آن فکر می‌کنند. در میان این ارزها بیت کوین محبوب‌‌ترین ارز است و درباره آینده آن و تاثیر آن در اقتصاد جهان مقاله‌های زیادی مطرح شده است. چیزی که هنوز باعث ‌‌ترس و‌‌تردید کاربرها می‌شود امنیت و آینده نامعلوم ارزها است و همین هم دلیلی می‌شود که کاربرهای زیادی ‌‌ترجیح دهند تا مدتی از ارزهای دیجیتال استفاده نکنند تا آینده آن مشخص شود.

۱٫     تفاوت ارزها

افراد زیادی وجود داشتند که نسبت به بانک‌ها و سیستم‌های اقتصادی نقدهای فراوانی را بیان کرده‌اند و مخالف قوانین پول‌های فیزیکی بوده‌اند. در میان این افراد، توسعه دهنده‌هایی وجود داشتند که در مقابله با این قوانین و سیستم، خرید و فروش ارز دیجیتال را معرفی کردند. در ارزهای دیجیتال سه کلمه کلیدی وجود دارد که گاهی کاربر آنها را به اشتباه متوجه می‌شود.

  • واحد پول مجازی: این پول در سال ۲۰۱۲ توسط بانک مرکزی اروپا اختراع شد که به طور دیجیتالی و غیرمجاز فعالیت می‌کرد و تحت نظر توسعه دهنده‌ها در میان کاربرهای خاصی جریان داشت. بعد از مدتی ایالات متحده اعلام کرد که این پول تفاوت خاصی با پول سنتی ندارد و همانند آن عمل می‌کند اما همچنان پیرو تمامی‌ قوانین نیست که همین باعث می‌شود غیر مجاز باقی بماند.
  • واحد پول دیجیتال: نوعی واحد پول است که به صورت الکترونیکی ساخته می‌شود و عموما غیرمتمرکز است. این ارز به دو بخش رمزنگاری شده و متمرکز تقسیم می‌شود.
  • واحد پول رمزنگاری شده: این ارز همان واحد پول دیجیتال است با این تفاوت که تحت رمزنگاری‌های خاصی قرار گرفته است و نمی‌توان تقلبی در آن ایجاد کرد یا به آن دسترسی پیدا کرد. ویژگی این ارز در ناشناس بودن کاربرها است و توسط هیچ سازمان مشخص شده ای مدیریت نمی‌شود.

۲٫     ارز دیجیتال بیت کوین

ارزهای دیجیتال زیادی معرفی شده‌اند که اهداف زیادی را برای جامعه در نظر گرفته‌اند اما همان‌طور که می‌دانید معروف‌‌ترین ارز حال حاضر بیت کوین است که در سال ۲۰۰۸ به وسیله ساتوشی ناکوموتو معرفی شد. ساتوشی یک اسم مستعار است و تا به امروز هنوز کسی نمی‌داند هویت اصلی این نام چه کسی است و همین باعث شده است که خرید بیت کوین یک ارز جذاب و جنجالی برای مردم شود. این شخص در سال ۲۰۰۹ اولین نرم افزار بیت کوین را به جامعه ارائه داد و قصد داشت که قدرت اقتصاد را در دست مردم نگه دارد.

در حال حاضر حدود ۱۲ میلیون توکن بیت کوین در گردش است اما محدودیت توکن‌های بیت کوین ۲۱ میلیون است و نمی‌توان بیش از این استخراج کرد.

۳٫     معرفی دوج کوین

در ابتدا تمام کسانی که نام دوج کوین یا لوگوی آن را مشاهده می‌کنند یاد سگ می‌افتند و دلیل چنین تفکری این است که لوگوی دوج کوین برگرفته از نوعی سگ به نام شیبا اینو است. دوج کوین در سال ۲۰۱۳ توسط بیلی مارکوس خلق شد. بیلی قصد داشت که یک جامعه کاربری بزرگی را برای خود ایجاد کند و توانست تا سال ۲۰۱۴ حدود ۶۵ بیلیون دوج کوین تولید کند. دوج کوین به دلیل سرعت بالا و نامحدود بودن آن دارای توکن‌های زیادی است که روز به روز اضافه می‌شود.

دوج کوین تبلیغات متفاوتی را از خود ارائه داده است که علاوه بر تبلیغ نوعی کمک‌های بشردوستانه هم برای جامعه بوده است. مثلا او در سال ۲۰۱۴ به یک تیم جاماییکی کمک کرد که بتواند در مسابقات المپیک شرکت کند یا لوگوی خود را بر روی ماشین یکی از راننده‌های برتر جهان ثبت کرد و اسپانسر آن راننده در مسابقات شد.

 

۴٫     انواع پول الکترونیکی

ارزهای دیجیتال را نمی‌توان به یک یا دو ارز محدود کرد زیرا ارزهای مختلفی وجود دارند که هرکدام به دنبال اهداف و فلسفه ای برای خود بوده‌اند. بعضی از این ارزها جامعه کاربری خاص را برای خودشان در نظر گرفته‌اند. برای مثال لایت کوین توانسته است که میان مردم به خوبی محبوب شود و در تجارت‌های کوچک به کار رود یا ارزهای دیگری مانند ریپل و اتریوم برای کاربرها وجود دارند که گاهی قدرتمند‌‌تر از بیت کوین هم هستند.

۵٫     قوانین بیت کوین

ابتدا که بیت کوین معرفی شده بود مقامات قضایی مانند موادمخدر به آن نگاه می‌کردند زیرا می‌دانستند که مدیریتی بر آن وجود ندارد و کسی از کاربرهای آن باخبر نخواهد شد. بیت کوین در هر کشوری دارای قوانین خاص است اما در نهایت مانند دیگر ارزهای دیجیتال تحت حمایت هیچ نهادی نیست و نمی‌توان آن را ردیابی کرد. البته در میان ارزهای دیجیتال بیت کوین یکی از ضعیف‌‌ترین امنیت‌ها را دارا است زیرا‌‌ تراکنش‌های هر کاربر را در شبکه خود نشان می‌دهد و همین باعث می‌شود که مقامات قضایی بتوانند به بخشی از اطلاعات هر کاربر دسترسی پیدا کنند.

۶٫     بن بریک و کنگره

بن بریک را می‌توان نجات دهنده بیت کوین در ایالات متحده آمریکا دانست. در سال ۲۰۱۳ آمریکا تصمیم گرفت یک جلسه برای بررسی بیت کوین برگزار کند و افراد مهمی ‌از جمله سناتورها را به آن جلسه دعوت کرد. در آن جلسه برای اولین بار از مزایای بیت کوین تعریف شد و از آن حمایت کردند. دلیل چنین حمایتی این بود که بن بریک، رئیس فدرال رزرو توانسته بود که به وسیله یک نامه تمام سناتورها را با مزایای بیت کوین آشنا کند. بعد از آن جلسه بیت کوین یک روند صعودی را برای خود در پیش گرفت.

۷٫     تهیه بیت کوین

به طور کل دو راه برای به دست آوردن بیت کوین وجود دارد. راه اول این است که بیت کوین را با سیستم رایانه ای خودتان استخراج کنید و راه بعدی هم خریدن آن از صرافی‌های مختلف است. صرافی‌های آنلاینی در اینترنت برای خرید ارزهای دیجیتالی وجود دارند که شما می‌توانید در آنها بیت کوین خریداری کنید و در والت نگهداری کنید. والت هم همان کیف پول دیجیتالی است که برای ارزها به کار می‌رود. امن‌‌ترین والت‌ها برای بیت کوین Blockchain و Jaxx هستند.

۸٫     استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین مانند ایجاد چاه در کوه‌ها برای یافتن طلا است. زمانی که بیت کوین معرفی شد هر شخص می‌توانست چندین بیت کوین در روز را به وسیله سیستم رایانه ای شخصی خودش استخراج کند اما پس از آن کم کم استخراج بیت کوین سخت‌‌تر شد به طوری که امروزه دیگر نمی‌توان برای استخراج بیت کوین از سیستم‌های شخصی استفاده کرد. شما برای اینکه بتوانید بیت کوین را استخراج کنید و به سوددهی برسید، به یک والت مناسب و برنامه استخراج کننده مانند GuiMiner نیاز دارید که بر روی سیستم‌های قوی خود نصب کنید.

۹٫     استفاده از بیت کوین

محدودیتی برای استفاده از بیت کوین و خرج آن وجود ندارد. شما می‌توانید از آن برای خرید و فروش کالا استفاده کنید یا بیت کوین را ارز رسمی ‌تجارت خود کنید. بیت کوین را می‌توانید به دست بیاورید و آن را در صرافی‌ها به فروش برسانید. در حقیقت ماهیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال مانند پول سنتی است و می‌توان آن را فروخت یا با آن وسیله و خدمات را خریداری کرد.

۱۰٫آینده ارزهای دیجیتال

شاید هنوز برخی از انسان‌ها با مسائل امنیتی ارزهای دیجیتال کنار نیامده باشند یا‌‌ ترس از استفاده آن داشته باشند. با توجه به تمامی ‌این‌ها باید دانست که ارزهای دیجیتال تمام آینده را در دست‌های خودشان قرار داده‌اند و اگر همین امروز بتوانید درباره آنها تحقیق کنید و با آنها آشنا شوید، ممکن است در آینده سود خوبی از آن بکنید.

خرید اتریوم ، خرید تتر